Egilea

Jokin Sagarzazu

Jokin Sagarzazu

Bere artikuluetan bilatu

Ibaizabalen ertz bietan Bizkaiaren iragan industrialarekin lotutako garabi ugari daude. Parez pare daude Navalenak eta Muruetarenak: geldirik lehenak eta lanean bigarrenak. ©ARITZ LOIOLA / FOKU

Ontziolak. Sektorearen egoera

EGUNSENTI BERRI BAT EUSKAL ONTZIOLETAN

Jokin Sagarzazu

Naval behin betiko itxi duten arren, Euskal Herriko ontzigintza indartsu dago gaur egun, eta geratzen diren hiru ontziolek gainezka dute lan zorroa. Hala ere, sektorearen tamaina ez da duela 40 urte bezalakoa, eta beste era bateko lanak egiten dituzte.

Alemaniako Papenburgo hiriko Meyer ontzioletan egindako gurutzontzi turistiko bat. ©DAVID HECKER / EFE

Ontziolak. Sektorearen egoera

Itsasoko Airbusaren porrota

Jokin Sagarzazu

Asiako erraldoiek kontrolatzen dute ontzigintzaren sektorea, eta Europan ez dute modurik aurkitzen horri aurre egiteko. Konpainia handien bat egiteek ere ez dute arrakastarik izan.

Navalek eginiko azken ontzi handietako bat, 'Leiv Eiriksson' dragaontzia; 2010eko apirilean itsasoratu zuten. ©A. ALDAI / EFE

Ontziolak. Historia

Ezkerraldearen zain irekiak

Jokin Sagarzazu

Sestaoko Navalen likidazioarekin batera, amaiera puntua jarri zaio 40 urte iraun duen birmoldaketa industrialari. Bizkaiko ontziola handiek frankismoan bizi izan zuten urrezko aroa.

1 2 3 4 5  

Izan zaitez BERRIAlaguna

BERRIAlagunei esker eskaintzen dugu balioz osatutako informazioa. Egizu ekarpena gure eginkizunarekin segi dezagun.

Izan zaitez BERRIAlaguna