Berria.eus

Gizartea AHTaren lanak geldituz deitu dute Tafallako manifestaziora

Publizitatea

Gizartea

AHTaren lanak geldituz deitu dute Tafallako manifestaziora

Cadreitako obretan abiadura handiko trenaren aurkako protesta egin dute 40 pertsona inguruk, proiektua salatzeko

Tafallako manifestazioa 19:00etan hasiko da, larunbat honetan, Nafarroa plazan
Cadreita eta Alesbes arteko zatiko lanak hartu zituzten AHTaren aurkakoek, atzo.
Cadreita eta Alesbes arteko zatiko lanak hartu zituzten AHTaren aurkakoek, atzo. IÑIGO URIZ / ARGAZKI PRESS

2013-05-23 / Edurne Elizondo

Protesta sinbolikoa izan zen. AHT abiadura handiko trenaren lanak hamabost minutuz eten zituzten atzo Cadreitan (Nafarroa). Erriberako eta inguruko hainbat herritako 40 pertsona inguruk egin zuten bat. Lanean ari ziren makinetara hurbildu, eta pankartekin inguratu zituzten. Langileek haien zeregina utzi behar izan zuten, protesta amaitu artean.

AHTaren aurkako leloak idatzita zituzten pankartak erakutsi zituzten parte hartzaileek. Ama lurraren aldekoak. Dirua xahutzen jarraitzearen kontrakoak. Autoz ailegatu ziren makinak lanean ari ziren eremura; zehazki, Cadreita eta Alesbes arteko zatiko obren eremura. Ibilgailuak bazterrean utzi, eta lasaitasunez jo zuten langileengana. COMSA eta Mariezcurrena enpresak ari dira zati horretako obrak egiten. Pankartak zabaldu, eta abiadura handiko trenaren kontrako leloak oihukatu zituzten. Poliziarik ez zen agertu. Lanak hamabost minutuz gelditzea lortu eta gero, Tafallan (Nafarroa) eginen duten manifestaziora deituz amaitutzat eman zuten protesta.

Larunbatean izanen da manifestazioa, 19:00etan, Nafarroa plazan. AHTaren kontrakoek «gizarte osoa» deitu dute parte hartzera. «Orain, inoiz baino gehiago», erran dute antolatzaileek. Izan ere, oraingoa momentu berezia da abiadura handiko trena eraikitzeko Nafarroako proiektuari dagokionez. Nafarroako Gobernuak berak onartu du Nafarroako korridorearen orain arteko egitasmoa bertan behera gelditu dela. AHTaren proiektua ez dute aurreikusi bezala eginen, ondorioz. Hasierako asmoak urrun geldituko dira, abiadura handiko trenaren bidea 70 kilometro eskasekoa baino ez baita izanen, Castejon eta Iruñea artean soilik.

UPNk, hala ere,70 kilometroko ibilbide horri eutsi dio. Nahiz eta onartu behar izan iparraldetik eta hegoaldetik loturarik ez duela izanen. Irla moduko bat izanen dela, alegia. Irla garestia, gainera. Abiadura handiko trenaren kilometro bakoitzak hamar milioi euro eskaseko aurrekontua du Nafarroan. Hirugarren erraila egiteko aukerak, berriz, milioi bat eta bi arteko aurrekontua du kilometroko, Nafarroako Sustapen kontseilari Luis Zarralukik berak emandako datuen arabera. Hirugarren erraila eraikitzea da, hain zuzen, egungo trenbidea moldatzeko hautatu duen alternatiba.

AHT proiektua airean da, inoiz baino gehiago. Eta orain arte AHTaren atzean «ezkutatu» direnak ere inoiz baino ageriago gelditu direla nabarmendu du Sustrai Erakuntza fundazioak. Argi eta garbi erran du: «AHTaren gisako azpiegiturak espekulazioaren paradisu bilakatu dira».

Ildo horretan baino ez dute ulertzen Nafarroak AHTaren aldeko apustua berrestea. «Azpiegiturak eraikitzea da kontua, ez ordea erabiltzea. Horrek eman dio haizea porlanaren burbuilari». Iruñeko tren geltoki berria egiteko proiektuarekin aurrera jarraitu nahi izatea ere «zentzugabekeriatzat» jo dute. «Are gehiago kontuan hartuta Adifek milioi bat euro gastatuko duela egungoan; alferrik izanen da».
 

Informazio osagarria

Publizitatea