Albistea entzun

ATZEKOZ AURRERA. Aingeru Mayor. Sexologoa

«Haurrei ez dizkiegu ezta genitalen izenak ere irakasten»

Sexualitatea, erotika, plazera eta halako kontzeptuak erabat ilunak direla salatu du Mayorrek, eta horrek norberaren gorputz eta plazerarekiko ezjakintasuna baino ez dakarrela.
JON URBE / ARGAZKI PRESS

Asier Garcia Uribarri -

2015eko maiatzak 26

Gurasoen eta haurren sexualitatea. Hori landu zuen Aingeru Mayor (Donostia, 1972) sexologoak Hondarribian (Gipuzkoa) larunbatean emandako tailerrean. Haren arabera, haurrei sexualitatea irakatsi behar zaie, gastronomia edota biologia irakasten zaien bezala. «Haurrei ez dizkiegu ezta genitalen izenak ere irakasten». Hala ere, sexualitateari dagokionez, ona da gurasoak haurren heziketaz arduratzea, baina gurasoek euren burua begiratzera animatzen ditu. Plazerarekin eta erotikarekin gustura biziz zoriontsuagoak izango baitira, eta hori haurrei transmitituko dietelako.

Maiz erabiltzen den hitza da sexualitatea. Ondo erabiltzen al da? Nola definituko zenuke?

Sexualitatea da bakoitzak bere sexua nola bizi duen. Hau da, bakoitzak nola bizi duen bere gizon edo emakume izate hori. Sexualitatea, niretzat, ez da ugalketaren sinonimoa, ez genitalena, ezta larrua jotzearena ere, komunikabideetan agertzen den bezala.

Ikastetxeetan nerabeei eskaintzen dizkiete sexualitate ikastaroak. Zer iruditzen zaizkizu?

Ikastetxeetan nerabeekin sexualitateaz jarduten denean, askotan antisorgailuei eta arriskuei buruz hitz egiten da. Hau da, ugalketa, genital eta larru jotzeari buruz aritzen dira. Nire ikastaroetako helburua da guraso eta hezitzaileekin hainbat ezagutza konpartitzea, gurasoak haurren bidelagun izan daitezen euren sexualizazio prozesuetan.

Haurrekin sexuaz hitz egiteko zailtasunak egoten dira, tabuek indar handia baitute.

Inork ez du hitz egiten gorputza, plazera eta erotikari buruz. Orduan haurrei hutsune bat uzten diegu. Gainera, zerbait esaten denean, sekretu kutsua du. Beraz, apurka-apurka haurrak barneratzen hasten dira ez dela gai horien inguruan hitz egin behar. Aztertu daiteke nola haurrek euren gorputza esploratzen duten txikiak direnean. Beste umeekin jolastean, esplorazioa konpartitzen dute. 5, 6 edo 7 urterekin, gizartean dagoen debeku kutsu hori barneratzen dute.

Zein ondorio ditu ezkutukeria horrek?

Sexualitatea eta erotikaren mundua ulertzeko zailtasunak dakartza. Beste zenbait gaitan, gastronomian edota biologian, oinarrizko ezagutzak eta alfabetoa ematen dizkiegu. Ordea, haurrei ez dizkiegu ezta genitalen izenak irakasten. Euskaraz esaten den bezala: izena duen guztia omen da, eta izenik ez duenik ez da existitzen. Beraz, sexu organoak ezkutatzen dira, eta jakintza hori hutsa geratzen da. Noski, huts hori betetzen saiatuko dira.

Nola beteko dute?

Askotan pornografiarekin. Gero, harrituko gara zer eragina duen pornografiak gazteengan. Baina, askotan, hori da nerabeek duten iturri bakarra. Nerabeak erakartze erotikoak sentitzen hasten direnean, euren gorputzarekin ezjakin hutsak dira. Gazteek dakiten bakarra filmetan ikusitakoa da: mutilek zakila sartu behar dutela nonbait, eta neskek zerbait sartu behar dietela. Hori bai, guk emandako antisorgailu pila batekin.

Haurren sexualitatea garatzeko zer garrantzi du gurasoen jarrerak?

Haurrentzat erreferentzia nagusia dira gurasoak. Baina umeek ez dute horrenbeste ikasten esaten diegunagatik, baizik eta egiten dugunagatik. Horregatik aipatzen diet gurasoei agian komeniko litzaiekeela euren buruaz arduratzea, haurren sexualitateagatik hainbeste kezkatu beharrean. Gu zoriontsu bizi bagara plazerean, eta gure erotika gustura bizi badugu, hori guztia haurrei transmitituko diegu.

Gai hauek lantzean zeintzuk dira aurkitu dituzun erresistentzia nagusiak?

Norberak bere gorputza nola bizi duen, horretan lan handia dago egiteko. Inposatutako irudi baten tiranian bizi gara, bereziki emakumeak. Irreala den prototipo bat saldu dute, eta horrek emakume asko eraman ditu euren gorputza ez onartzera. Bestalde, koitoa erotikarako eredu bakartzat ezarri dute. Maitaleek aurretik idatzitako gidoi bat antzezten dute. Horrek eragozten du nork bere maitatzeko moduak aurkitzea.

Sareko BERRIAzalea:

Irakurri berri duzun edukia eta antzekoak zure interesekoak badira, eskari bat egin nahi dizugu: Berria diruz babestea.

Zuk eta zure gisako sareko milaka irakurlek egindako ekarpenarekin, eduki gehiago eta hobeak sortuko ditugu. Eta, zuekin osatutako komunitateari esker, publizitateak eta erakundeen laguntzek bermatzen ez diguten bideragarritasuna lortuko dugu.

Euskarazko kazetaritza libre, ireki eta konprometitua eskaini nahi dizugu egunero; bizi zaren munduaren eta garaiaren berri ematen segitu.

Albiste gehiago

Bertsolariak koplatan, Azpeitiko taberna batean. ©GOTZON ARANBURU / FOKU

Giroa epeltzeko, bertsoak

Amaia Jimenez Larrea

Azpeitian ospatu da Bertso Eguna, bertsolarien eta bertsozaleen arteko topagunea. Berrikuntzak izan ditu aurten: arratsaldeko ekitaldiaren ordez, afaria eta saio nagusia izan dira Elikagunean.

 ©ARITZ LOIOLA / FOKU

«Milioika gauza txar ekoizten dira, eta zenbait onak: hori da orain artisautza»

Amaia Igartua Aristondo

1857koa da Gorostiaga denda, eta bide gorabeheratsua izan du, Pirlaren arabera: 1920an, arrakasta; ondoren, gainbehera; sarri uholdeek erasan diote, eta, azkenaldian, ekoizpen industrialak.
Pamela Anderson Kanadako aktorea, <em>Pamela, a love story</em> dokumentalaren fotograma batean. ©NETFLIX

Andersonek hitza hartu du

Urtzi Urkizu

Netflixek 'Pamela, a love story' dokumentala estreinatuko du asteartean. Lan horretan, Pamela Anderson aktoreak bere bizitzaren errepasoa egiten du. Memorien liburu bat ere idatzi du.

Kinka buletina

Klima larrialdiari eta ingurumenari buruzko azken berriak zabaltzen dituen buletina.

Informazio osagarria

Iruzkinak kargatzen...

Izan BERRIAlaguna

Zure babes ekonomikoa ezinbestekoa zaigu euskarazko kazetaritza independente eta kalitatezkoa egiten segitzeko.