Albistea entzun

KRITIKA. Dantza

Gorputzaren abiadura

Arkaitz Mendoza -

2016ko martxoak 16

Sasha Waltz

Egitaraua: C. Debussyren Fauno baten siestaren preludioa, H. Berliozen Romeo eta Julieta-ren Amodio eszena eta I. Stravinskiren Udaberriaren sagaratzea. Lekua: Donostiako Kursaal auditoriuma. Eguna: Martxoak 14.

Gorputzak abiadura ezberdinak dituela frogatu du Sasha Waltz dantza zuzendariak. Azkar joan gaitezke, presaka, estu eta larri, itolarrian. Poliki abia gaitezke, pauso bakoitzaren arnasa entzunez, zangoen koordinazioaren dantza tontoan hegan eginez. Baina Sasha Waltz taldeak azkartasuna eta mugitu ezin daitezkeen arrastoak zirt-zart berean islatzen ditu, ikusmena itsutu arte, erritmo ero basatian. Talde lanean ikusgarria izan ziren eremu txikietan burutu zituzten koreografiak, une oro aldiberekotasun zoragarrian. Dantzarien arteko espazioa handituz zihoan heinean, kalitatea gorantz abiatzen zen, sekulako paralelismo ederrak biribilduz.

Sasha Waltzek bakarkako lanetan oinarrituz taldearen lehengaiak zorrotz aztertzen ditu, bakarlariaren kontzeptua alde batera gutxietsiz, talde korala nabarmentzeko irrikan. Debussyren musikan eroso hasi ziren, arkaiko diren fauna animalia pinturak gorputzaren itzalarekin jolastuz. Bigarren zatian guztiz aldarrikatuko zuten lanaren entrenamendu dibertigarria izan zen, emanaldiari hasiera emateko jaki gozo bat. Bakarlariak erakustekotan Romeo eta Julietaren kondaira aproposa izan zen Lorena Justribo Manion eta Ygal Tsurren kalitateaz gozatzeko. Altueran pareko, gerria solte eta begiradarekin bi gorputzen arteko indar eta oreka ariketak liluragarri eratu ziren. Kontzentrazioa punturik gorenean hogei minutu luzeetan eta pasioaren arrastoak lurzoruan margotu ziren kolore gorrietan.

Udaberriaren sagaratzea-rekin Sasha Waltz guztiz erotu zen, agertokia guztiz koroatuz, Kursaal auditoriumaren zoko guztietan udaberriaren esnatze prozesua adieraziz. Sorkuntza eta dantza hizkuntzan iraultzaile diren mugimendu lanak goraipatu zituen dantza taldeak, emakumezko eta gizonezkoen arteko sexu lehia indarrez markatuz. Dantzaren abiadura aldaketak guztiz gailendu ziren, eromena intentsitatean eta gozamena ikusleengan.

Sareko BERRIAzalea:

Irakurri berri duzun edukia eta antzekoak zure interesekoak badira, eskari bat egin nahi dizugu: Berria diruz babestea.

Zuk eta zure gisako sareko milaka irakurlek egindako ekarpenarekin, eduki gehiago eta hobeak sortuko ditugu. Eta, zuekin osatutako komunitateari esker, publizitateak eta erakundeen laguntzek bermatzen ez diguten bideragarritasuna lortuko dugu.

Euskarazko kazetaritza libre, ireki eta konprometitua eskaini nahi dizugu egunero; bizi zaren munduaren eta garaiaren berri ematen segitu.

Albiste gehiago

Eñaut Zubizarreta musikaria, atzo, Ahotsenea gunean. ©ARITZ LOIOLA / FOKU

Bat, bi, bat, bi, hiru, lau

Iñigo Astiz

Murrizketekin ere, aurten Durangoko Azokako guneek berreskuratu egin dituzte beren programak, eta, murrizketak murrizketa, poza azaldu dute arduradunek, berriz ere jendeari aurrez aurreko saioak eskaini ahal izateagatik.
Maia Iribarne eta Paxkal Irigoien musikariak eta <em>Bañolet</em> websailaren egileak, atzo, Durangoko 56. Azokan. ©ARITZ LOIOLA / FOKU

Heldu bilakatzearen konkista

Itziar Ugarte Irizar

Maia Iribarnek eta Paxkal Irigoienek 'Bañolet' websailaren aurrerapena aurkeztu dute, iaz sormen beka irabazi ondotik. Bederatzi kantuko diskoa ere kaleratu dute: 'Bañolet kantuz'
Kurdistango ordezkariak eta haien kideak, atzo, Irudienean. ©ARITZ LOIOLA / FOKU

Hondakinen gainetik, liburuak

Andoni Imaz

Kobaneko liburutegiaren istorioa kontatzen du 'Hala ere' dokumentalak. Kurdistango zenbait ordezkarik aurkeztu dute, Durangoko Azokan

Astekaria

Asteko gai hautatuekin osatutako albiste buletina. Astelehenero, ezinbesteko erreportajeak, elkarrizketak, iritziak eta kronikak zure posta elektronikoan.

Izan BERRIAlaguna

Zure babes ekonomikoa ezinbestekoa zaigu euskarazko kazetaritza independente eta kalitatezkoa egiten segitzeko.