Albistea entzun

Arte eszenikoak

'Mami Lebrun' obrak irabazi du XVIII. Donostia Antzerki Saria

Xake Produkzioak konpainiaren lehen lana da, eta heriotza du gai nagusi. Epaimahaiaren ustez, "sorkuntza handiko lana izateaz gainera, energia handikoa da, eta ikuslea hunkitzea lortzen duena".

Kepa Errasti eta Ane Pikaza aktoreak, obraren une batean.
Kepa Errasti eta Ane Pikaza aktoreak, obraren une batean. Xake Produkzioak

Ainhoa Sarasola -

2018ko otsailak 27

Xake Produkzioak konpainiaren Mami Lebrun antzezlanak irabazi du XVIII. Donostia Antzerki Saria. Hori izan da, epaimahaiaren ustez, 2017an Donostian antzerki konpainia profesional batek euskaraz eskainitako helduentzako obrarik onena. Konpainiak 12.000 euroko saria eta Chari Goienetxeren artelan bat jasoko ditu sari gisa, eta martxoaren 27an, Antzerkiaren Nazioarteko Egunean, Donostiako Viktoria Eugenia antzokian erakutsiko du obra. Donostiako Udaleko Euskara Zerbitzuak eta Donostia Kulturak antolatzen dute sariketa.

Heriotza du gai nagusi antzezlanak. Protagonistetako batek, bere amona hiltzean, omenaldi bat prestatu nahiko dio. Etxeko ganbaran amonaren eguneroko batzuk topatuko ditu, eta haren gazte garaiko hainbat pasadizoren berri izango du. Getari Etxegaraik zuzendu du lana, eta Ane Pikazak, Kepa Errastik eta Ainara Ortegak antzeztu dituzte rol nagusiak. 

Epaimahaiaren ustez, heriotzaren gaia "naturaltasunez" eta "oso era egokian" jorratzen du antzezlanak. Konpainia sortu berria dela ere nabarmendu du, eta obrak "bere soiltasunean, zailtasunak eta arriskuak" hartzen dituela. Dantza, musika, umorea eta hunkigarritasuna uztartzen asmatu izana ere txalotu dio epaimahaiak.

Sariaren parte bat, 10.000 euro, martxoaren 27an jasoko du konpainiak, eta gainerako zatia jasotzeko, berriz, 2020. urtea bukatu aurretik euskarazko beste antzezlan bat eman beharko du Donostian.

Orotara, hemeretzi antzezlan eta 33 emanaldi izan ziren iaz Donostian, eta 8.000 ikusletik gora bildu ziren haietan. Antzezlan horietatik hamabostek betetzen zituzten sarian parte hartzeko baldintzak.  

 

 

Irakurle agurgarria:

Honaino iritsi zarenez, eskaera bat egin nahi dizugu: irakurtzen ari zaren edukia eta egunkaria babestea, konpromiso ekonomikoa hartuz. Publizitatea eta erakundeen diru-laguntzak ez dira nahikoa BERRIAren etorkizuna bermatzeko. Sarean eskaintzen dizugun edukia irakurtzen duzuen milaka irakurleek proiektuari ekarpena eginda, urrutira iritsiko ginateke.

Kazetaritza libre, ireki eta independentea egin nahi dugu euskaldunontzat. Euskaraz informatzea delako gure eginkizuna, eta zure eskubidea.Lagun gaitzazu bide horretan. Idatzi gurekin etorkizuna. Geroa zugan.

Martxelo Otamendi
BERRIAko zuzendaria

Izan zaitez BERRIAlaguna

Albiste gehiago

 ©BERRIA

BEGIA HELTZEN EZ DEN LEKURA

Ainhoa Sarasola

Irudiei doinuz laguntzea baino zerbait gehiago da film batentzat bere soinu banda. Lotura inkontzienteak sorraraz ditzake musikak, ekintzak iragarri, giroak iradoki, baita irudiek erakusten ez dutena kontatu ere. Askotariko emozioak eragin, finean, zinemarako lanean ari diren musikagileen iritziz.
John Lennon eta Yoko Ono, 1969an, Amsterdamgo Hilton hotelean. ©EFE

Kantu bilakatutako garrasi primitiboa

Mikel Lizarralde

The Beatles desegin ondoren John Lennonek grabatu zuen lehenengo lana berrargitaratu dute, 'Plastic Ono Band', zortzi diskoko edizio erraldoi batean, kaleratu zutenetik mende erdia igaro den honetan.

Bizitzaren labirintoa

Inaxio Esnaola Aranzadi

Diskoetxea: Nuclear Blast.

Astekaria

Asteko gai hautatuekin osatutako albiste buletina. Astelehenero, ezinbesteko erreportajeak, elkarrizketak, iritziak eta kronikak zure posta elektronikoan.