Donostiako 67. Zinemaldia

Roberto Gavaldon zinemagilearen hogei film erakutsiko ditu Zinemaldiak

Donostiako 67. Zinemaldiak zinemagile mexikarrari eskainiko dio aurtengo atzera begirakoa. 1945etik 1974ra zuzendutako lanak erakutsiko dituzte. Liburu monografikoa ere argitaratuko dute.

Ainhoa Larrabe Arnaiz -

2019ko abuztuak 1

Donostiako Zinemaldiaren lehen aldian, bertan izan zen Roberton Gavaldon (1909-1986) zuzendaria, Acuérdate de mí (1953) filma aurkezten. 66 urteren ondoren, berriz erakutsiko da lana, zuzendari mexikarraren atzera begirakoaren zikloa egingo baitu Zinemaldiak irailaren 20tik 28ra. Gavaldonek ondutako hogei film erakutsiko dituzte orotara; tartean, 1953ko lehen jaialdian aurkeztutakoa. Espainiako Zinematekarekin elkarlanean antolatu dute zikloa, eta, horrekin batera, zinemagileari buruzko monografiko bat ere argitaratuko dute. Quim Casas eta Ana Cristina Iriartek koordinatuko dute lana.

Donostiako Zinemaldiko kideek azaldu dutenez, erakutsiko dituzten hainbat film Mexikoko Zinematekako Nazionalak eta Mexikoko unibertsitateko UNAM filmotekak zaharberritu dituzte. Honako hauek dira erakutsiko dituzten 20 filmak: La barraca (1945), La otra (1946); La diosa arrodillada (1947); Rousauro Castro (1950); En la palma de tu mano (1951): El rebozo de Soledad (1952); La noche avanza (1952); Acuérdate de vivir (1953); Camelia (1954); Sombra Verde (1954); Aquí está Heráclito Bernal (1958); Miércoles de ceniza (1958); Flor de Mayo (1959); Macario (1960); Días de otoño (1963); El gallo de oro (1964); Rosa Blanca (1972); Don Quijote cabalga de nuevo (1973); eta, azkenik, La madrastra (1974).

La barraca filma izan zen Gavaldonek zuzendu zuen lehen lana. Vicente Blasco Ibañez idazle espainiarraren izen bereko nobelaren egokitzapena egin zuen zinemagileak, eta 1936ko gerraren ondorioz Mexikon erbesteratu ziren hainbat teknikarik parte hartu zuen ekoizpenean. Filmak arrakasta handia lortu zuen, eta irabazle nagusia izan zen Mexikon urte hartan bertan martxan jarritako Ariel sarietan. Beste 33 film ondu zituen, gerora. Zuzendari mexikarrak melodrama landu zuen gehien.

Irakurle agurgarria:

Honaino iritsi zarenez, eskaera bat egin nahi dizugu: irakurtzen ari zaren edukia eta egunkaria babestea, konpromiso ekonomikoa hartuz. Publizitatea eta erakundeen diru-laguntzak ez dira nahikoa BERRIAren etorkizuna bermatzeko. Sarean eskaintzen dizugun edukia irakurtzen duzuen milaka irakurleek proiektuari ekarpena eginda, urrutira iritsiko ginateke.

Kazetaritza libre, ireki eta independentea egin nahi dugu euskaldunontzat. Euskaraz informatzea delako gure eginkizuna, eta zure eskubidea.Lagun gaitzazu bide horretan. Idatzi gurekin etorkizuna. Geroa zugan.

Martxelo Otamendi
BERRIAko zuzendaria

Izan zaitez BERRIAlaguna

Izan zaitez BERRIAlaguna

Irakurtzen ari zaren edukia libre ematen jarraitu nahi dugu. Euskaraz informatzea da gure eginkizuna, zure eskubidea. Sareko irakurlea bazara, konprometitu zaitez irakurtzen ari zarenarekin. Geroa zugan.

Izan zaitez BERRIAlaguna