Gero eta handiagoak dira euskal Y-a eragiten ari den gastuak. Espainiako Gobernuko bozeramaile Isabel Rodriguezek jakinarazi duenez, Ministroen Kontseiluak obrako kontratuaren aldaketa bat onartu du gaur, 10,2 milioi eurokoa. Rodriguezek azaldu duenez, inbertsio horren helburua da «Espainiarentzat eta bereziki Euskal Autonomia Erkidegoarentzat horren garrantzitsua den azpiegitura horren jarraipena».
Moldaketa horrek, zehazki, Legutio eta Eskoriatza arteko bigarren tarteari eragingo dio, Legutiano ABEE aldi baterako enpresa elkarteari esleitutako tarteari. AHTaren obrak hasi zirenetik iragarri duten hirugarren moldaketa da.
Obren atzeratzeak eragin ditu, nagusiki, aldaketak. Orain arte zenbat eraiki duten ikusita, eta aurreikuspenen arabera zenbat falta zaien kontuan hartuta, neurketak egin behar izan dituzte. Horrek, nagusiki, tarte horretan eraikita dagoen tunela sendotzera behartu ditu, egonkortasuna hobetzeko eta ingurunean izan daitezkeen aldaketetatik babesteko.
Beste lan batzuen artean, gutxi gorabehera 500 metro neurtzen duen tunel zati baten estalkia hobetuko dute, hobeto mantendu dadin.
Gastuak, areagotzen
Duela hamasei urte hasi ziren AHTaren obrak, eta ez dira amaituko 2028ra arte gutxienez, Espainiako Gobernuaren aurreikuspenen arabera. Euskal Y-ak 4.200 milioi euroko aurrekontua zuen hasieran, baina 5.000 milioi gastatu dituzte dagoeneko, eta 7.000 milioira iritsiko da.
Joan den urrian, Madrilek lanen beste atzerapen bat iragarri eta gutxira, BERRIAk azpiegitura horrek gaur egun dituen mugarri garrantzitsuenak zerrendatu zituen, oraindik ere gainditu beharko dituenak.