Egilea

Amaia Igartua Aristondo

Amaia Igartua Aristondo

Bere artikuluetan bilatu

Ezkerretik hasita, Juli Disla eta Jaume Perez, <em>La suerte</em> antzezlanaren une batean. ©MARIA CARDENAS

ATZEKOZ AURRERA. Jaume Perez eta Juli Disla. Artistak

«Familia denak eraikitzen ari dira etengabe, bizitza osoan»

Amaia Igartua Aristondo

Adopzioak zorionekoak egin ditu Perez eta Disla, eta sentimendu hori helarazten dute 'La suerte' obran. «Saiatzen gara ikusleek ere bidea gurekin egin dezaten». Bilbon izango dira asteburuan.

 ©BERRIA

Diskurtsoak egiten du min

Amaia Igartua Aristondo

Hilekoak min ematea gaitz baten sintoma izan daiteke, baina, kontrara, normala dela uste dute askok: bai andreek, bai haien ingurukoek, baita mediku askok ere. Sinesmenak ondorioak ditu: hilekoaren bizipena baldintzatzen du, emakume batzuei errudun sentiarazten die, eta endometriosiaren diagnostikoa atzeratzen du sarritan.

Irakurzaleen amarauna

Amaia Igartua Aristondo

Abaraska elkarteak 'Paperjale.eus' sare soziala sortu du, irakurle euskaldunak elkartzeko. Liburuen zerrendak egin daitezke, lanok iruzkindu, puntuak eman eta beste erabiltzaileekin eztabaidatu.

 ©JON URBE / FOKU

ATZEKOZ AURRERA. Laura Macaya-Andres. Ikerlari anarkofeminista

«Zigor sistemak itxaropen faltsuak sortzen dizkie biktimei»

Amaia Igartua Aristondo

Macaya-Andresen arabera, botere punitiboak hauspoa ematen dio izu sexualari, feminitate eredu jakin bat indartzeko. Diskurtso horrek esentzializatu egiten omen ditu hala biktima nola erasotzailea.

<b>1. Umeak erbestean.</b> Erbesteratutako euskal ume mordo bat Londresera heltzen, autobusetan, 1937an. ©EGILE EZEZAGUNA

Gerraren kontakizun herrena

Amaia Igartua Aristondo

Emakumeek ere eman zuten 36ko gerraren berri: zehazki, hogei inguru etorri ziren nazioartetik Hego Euskal Herrira. Besteak beste, Gernikako bonbardaketa izan zuten hizpide, baita umeen erbesterako bidaia ere. Gerra krimenen gaia landu zuten, oro har.

 ©ANDONI CANELLADA / FOKU

Bittor Allende. Publizista eta EMK-ko militantea izandakoa

«1980ko urteen hasieran, euskara eraikitzeko zegoen publizitatearen ikuspegitik»

Amaia Igartua Aristondo

Lau hamarkadako ibilbide profesionalean, askotariko gaiak helarazteko lanean aritu da Allende: profesional bilakatu baino lehen, militantzian sortu zuen kartel andana bat; euskararen dibulgazioan oparo egin du lan, eta feminismoa ere jorratu du sarri.

Emakume bat eta, haren atzean, eraikin bat sutan, Ukrainan. ©ARITZ LOIOLA / FOKU

ATZEKOZ AURRERA

Ondarea, gerrarako arma

Amaia Igartua Aristondo

Euskal Herriko Arkitektoen Elkargo Ofizialak Ukrainako azpiegitura kaltetuen argazki erakusketa bat antolatu du Bilboko egoitzan. Ondarea suntsitzea identitatea suntsitzea dela azaldu dute.

Hainbat behargin Txillidaren pieza prestatzen, kamioira lekualdatzeko, atzo, Bilboko Arte Ederren Museoaren kanpoaldean. ©OSKAR MATXIN EDESA / FOKU

ATZEKOZ AURRERA

Grabitaterik gabeko lur hartzea

Amaia Igartua Aristondo

Bilboko Arte Ederren Museoaren kanpoaldeko Txillidaren eskultura Hernaniko Txillida Lekura lekualdatu dute, obrak bukatu arte. Haren pisuak eta formak prestaketa lanak korapilatu dituzte.

 ©GORKA RUBIO / FOKU

ATZEKOZ AURRERA. Udane Hernaez. Donostiako Lilatoiaren antolatzailea

«Lilatoiak lasterketa izena du, baina ez da lasterketa bat»

Amaia Igartua Aristondo

Talde oparoetan ematen dute izena emakume askok Lilatoian, eta talde giro hori izaten du, oro har, probak berak. Hernaezek uste du horrek berezia egiten duela. Igandean egingo dute lasterketa, Donostian.

 ©ARITZ LOIOLA / FOKU

ATZEKOZ AURRERA. Emilie Hallard. Argazkilaria

«Desiragarria nor den eta nor ez ezartzen duen hierarkia bat dago»

Amaia Igartua Aristondo

Pertsona ez-normatiboei egindako erretratuak bildu ditu Hallardek 'Les Corps Incorruptibles' argazki erakusketan. Biluzik daude, baina ez sexualizatuak, dioenez. Bilboko Bizkaia aretoan ikus daitezke.

1 2 3 4 5  

Izan BERRIAlaguna

Zure babes ekonomikoa ezinbestekoa zaigu euskarazko kazetaritza independente eta kalitatezkoa egiten segitzeko.