Webgune honek cookie-ak erabiltzen ditu zure nabigazioa errazteko, publizitatea erakusteko eta analisi estatistikoak egiteko. Nabigatzen jarraitzen baduzu, hauen erabilera onartzen duzula ulertuko dugu. Informazio gehiago nahi baduzu, kontsultatu Cookie Politika

Berria.eus

Profila Begona Del Teso

Begona Del Teso

Begona Del Teso

Bere artikuluetan bilatu

Azken artikuluak

Laszlo Nemes zuzendariaren <em>Saul Fia</em> filmaren irudi bat. ©BERRIA

Eta Infernua ireki egin zen

Begoña del Teso
Cannesko Zinemaldian aurkezturiko film gehienek beldur benetakoa, ezinegon kasik existentziala sorrarazi dute haren azkeneko ekitaldian.
Maria de Medeiros The Forbidden Room-en kartelean. ©BERRIA

Zahartuz doan zinema hilezinaren ispilua

Begoña Del Teso
Panahiren 'Taxi' urreaz blai suertatu izana Berlinaleko epaimahaia zorarazi duen zeluloidezko deabru baten txantxa dirudi, baina ez du inporta. Ez du inporta, asmatu dutelako Larrainen 'El Club' maltzur, bizkor, krudel horri behar eta merezi duen garaipena ematean.
Nuri Bilge Ceylanen <em>Winter Sleep</em>-ek jaso du Cannesko sari nagusia. ©BERRIA

Biharko janzkera eta zinema

Begoña del Teso
Zinemak salto ikaragarria egin du Cannesen. Itxuraz, portaeraz, belaunaldiz eta 'look'-ez aldatu da, aspaldiko maisuek (Cronenberg, Leone, Godard) babestua. Zinemajaleok, lekuko.
Diao Yinanek irabazi du Urrezko Hartza <em>Bai ri yan huo</em> filmarekin. ©Z / EZEZAGUNA

Zeluloidezko hiri batentzako sinfonia

Begoña Del Teso
Diotenez, inork ez zuen espero 'Bai ri yan huo' filmak urrea Berlingoa irabaztea, baina gutxi batzuek izan genuen susmoa ikusi bezain fite, Diao Yinanek hamaika azal dituen ipuin ilun, malapartatu, mozkor, izoztu, beltz eta triste bat burutu baitu.
Jim Jarmuschen <em>Only Lovers Left Alive</em>. ©BERRIA

Voyeur baten amets amaigabea

Begoña Del Teso
'La vie d' Adèle' filmak seko zora(bia)turik, Cannes ahaztu zen hamaika sailetan barna zabaldurik, barreiaturik izan ziren beste hainbat zeluloide puskarekin. Gu, ordea, ez gara ahazturik.
Calin Peter Netzerren <em>Pozitia Copilului</em>-k jaso du Urrezko Hartza. ©BERRIA

Berlinale, non zinema guztia gauzatzen den

Begoña Del Teso
Aurtengo zinemaldi Berlingoan ezinik ez da izan. Munduko lau izkinetatik etorritako zeluloide puskak ikusi ditugu. Baita bosgarren izkina ezkutatu batean sortutakoak ere.
Leos Carax zinemagilearen <em>Holy Motors</em>. ©Z / BERRIA

Egileak, epaileak baino ausartagoak

Begoña del Teso
Cannesko zinema jaialdiaren aurtengo ekitaldian, Nanni Morettik eta epaimahaiko haren lagunek ez dute zuzen jokatu hainbat zinemagilek beren film berrietan erakutsi duten atrebentzia ikusita; ez dira izan haiek bezain adoretsuak.
Tsui Harken <em>Flying Swords of Dragon Gate</em>. ©BERRIA

Berlin: hamaika hitz eta irudi

Begoña Del Teso
Berlingo Zinemaren Jauregitik at, zeluloideak (eta zeluloidezkoak ez diren euskarri berri eta betikok) mundua ulertzen saiatzeko tresna ezinbestekoa dela aldarrikatu du ozen eta grinatsu.
Brad Pitt, <em>TheTree of Life</em>  Terrence Malicken filmeko irudi batean. ©Z / BERRIA

Cannes, Ederra eta Piztia

Begoña del Teso
Inoiz baino ederragoa izan da Cannesen ikusi den zinema. Edertasuna da, edertasun hilgarria askotan, 'Melancholia', 'The Tree of Life', 'Hanezu', 'Hara Kiri', 'Drive' eta beste dozenaka filmek duten dohaina. Zinemak eta irudiak elkar maitatzen dute. Heriotzaraino maitatu ere.

Berlin, urrezko zinema puska batzuk

Begoña del Teso
Tarteka baino ez du dir-dir egin zinemak Berlinalen, baina indar handiz. Bela Tarren 'A Torinoi Lo', Farhadiren 'Jodaeiye Nader Az Simin', Wendersen 'Pina' eta Herzogen 'Cave of Forgotten Dreams' zinema puskek argitu dute zeru lanbrotsua.
  1 2