ekonomia saileko azken albisteak

Ekonomia

Ibaizabalen ertz bietan Bizkaiaren iragan industrialarekin lotutako garabi ugari daude. Parez pare daude Navalenak eta Muruetarenak: geldirik lehenak eta lanean bigarrenak.

Sektorearen egoera

Jokin Sagarzazu

Naval behin betiko itxi duten arren, Euskal Herriko ontzigintza indartsu dago gaur egun, eta geratzen diren hiru ontziolek gainezka dute lan zorroa. Hala ere, sektorearen tamaina ez da duela 40 urte bezalakoa, eta beste era bateko lanak egiten dituzte.

Publizitatea

Hemeroteka

2021eko apirila
Al Ar Az Og Ol Lr Ig
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30    
             
Alemaniako Papenburgo hiriko Meyer ontzioletan egindako gurutzontzi turistiko bat.

Sektorearen egoera

Itsasoko Airbusaren porrota

Asiako erraldoiek kontrolatzen dute ontzigintzaren sektorea, eta Europan ez dute modurik aurkitzen horri aurre egiteko. Konpainia handien bat egiteek ere ez dute arrakastarik izan.
Navalek eginiko azken ontzi handietako bat, 'Leiv Eiriksson' dragaontzia; 2010eko apirilean itsasoratu zuten.

Historia

Ezkerraldearen zain irekiak

Sestaoko Navalen likidazioarekin batera, amaiera puntua jarri zaio 40 urte iraun duen birmoldaketa industrialari. Bizkaiko ontziola handiek frankismoan bizi izan zuten urrezko aroa.
<b>GNL.</b> Gas natural likidotuarekin dabilen CMA CGM Jacques Saade itsasontzia, iaz, Southamptonen (Ingalaterra).

Teknologia berriak

Itsasaldi garbiagoetarantz

Nolakoak izango dira etorkizuneko itsasontziak? Itsas sektorea mundu bat da, eta tamaina eta behar guztietako barkuak daude. Baina ontzi guztiak, lehenago edo geroago, behartuta egongo dira lema deskarbonizaziora bideratzera.