TREN ISTRIPUA IPAR KOREAN

Erregaia zuten bi trenek elkar jo eta leherketak 3.000 biktima eragin ditu

Ipar Koreako agintariek ez dute gertatutakoaren inguruko informaziorik zabaldu, eta, hainbat informazio iturriren arabera, telefonozko komunikazioak moztu egin dira

Erredakzioa
2004ko apirilaren 23a
00:00
Entzun
Erregaiez betetako bi trenek talka egin zuten atzo Ipar Korean. Leherketak hiru mila biktima baino gehiago eragin ditu, Hego Koreako YTN telebistaren arabera. YTNk ez zuen, halere, hildako eta zauritutako pertsonen kopurua zehaztu. Istripua Txinako mugatik ekialdera 20 kilometrora eta Piongiang hiriburutik iparraldera 50 kilometrora dagoen Riongchong herrian izan zen. Eguerdiko ordubata zenean hemen gaueko seirak egin zuten talka bi trenek. Horietako batek petrolioa zeraman eta besteak likidotutako gas naturala. Batak bestearen kontra jo zuten, aurrez aurre, Riongchongo geltokiaren aurrean. «Geltokia erabat kiskalita gelditu da eta airean ehunka tren zati atera ziren», adierazi zion Hego Koreako Ionhap informazio agentziari leherketaren lekuko batek.

Mugaren ondoan dagoen Txinako Dandung hiriko agintariek istripua gertatu zen tokiak bonbardatutako leku bat ematen zuela jakinarazi zuten. Tren zatiak Sinuiju herriraino mugan dago ailegatu zirela zehaztu zuten.Ildo horretan, Txinako Dandung hiriko ospitaleak jendez gainezka daudela eman zuten jakitera.Riongchango geltokia oso erabilia da; izan ere, hainbat trenbidek bat egiten dute bertan. Txinako herritarrak ibilbide hori baliatzen dute Ipar Koreara joateko, eta, ondorioz, biktimen artean txinatar ugari egongo direla uste da.

Isiltasuna Piongiangen

Ipar Koreako agintariek ez zuten gertatutakoaren inguruko inongo argibiderik eman. Hego Koreako Yonhap informazio agentziaren arabera, Piongiango gobernuak larrialdi egoera ezarri zuen eskualdean eta istripua ikertzeko agindua eman du.

Dena den, linea telefonikoen sarea moztuta izan zen atzo, eta, ildo horretan, istripuaren inguruko informazio zehatza jasotzea ezinezkoa izan zela zehaztu zuten. Piongiangeko hainbat herritarrekin mintzatzeko aukera izan zuten, ordea, eta telebista publikoan egun osoan musika militarra izan zela jakinarazi zieten.Nazioarteko informazio agentziek egiten zuten galdera da nola eragiten ahal zuten hain biktima kopurua handia trenek merkantziak garraiatzen bazuten.Hego Koreako Defentsa ministerioak istripuaren arrazoiak zeintzuk ziren ez zekiela esan zuen, baina Ipar Koreako presidente Kim Jong II.aren kontrako erasoa izatea baztertu egin zuen. «Istripuaren arrazoia ez da politikoa», zehaztu zuen argitara emandako prentsa oharrean.

Egitasmo nuklearra hizpide

Ipar Koreako Kim Jong II.a presidentea, hain zuzen ere, istripua izan baino bederatzi ordu lehenago pasa zen trenbide horretatik. Ildo horretan, hasiera batean, haren kontrako erasoaren hipotesia zabaldu zuten hainbat iturrik. Agintaria hiru egunez egon da Pekinen Txinako presidente Hu Jintaorekin bidai ez ofizial batean atzo baieztatu zuten informazio hau. Ipar Koreako egitasmo nuklearra izan zuten mintzagai bi politikariek. Hego Koreako Chosun Ilbo egunkariaren arabera, Jong presidenteak programa nuklearra bertan behera uzteko aukera proposatu zion Pekini, baldin eta honek Washingtonek Piongiangekiko duen jarrera aldatzea lortzen badu. AEB Ameriketako Estatu Batuen eta Hego Korearen arteko harremanak krisian daude eta Hego Koreak beti lagun izan duen Pekin baliatu nahi du gauzak bere onera ekartzeko.

Krisi nuklearra 2002. urteko urtarrilean piztu zen, Washingtonek Hego Korea «terrorismoaren ardatzean» sartu zuenean. Ika-mika urrian areagotu zen AEBek Piongiangek arma nuklearrak garatzeko egitasmoa sekretua zuela salatu zuenean.Hego Koreak arma nuklearrak dituela baieztatu du Kim Jong presidenteak. Nazioarteak, berriz, ezin izan du baieztatu Yongbyongo erreaktore nuklearra lanean ari den edo ez.

-

Istripu larrienak





1972. Mexikoko Saltillon 208 pertsona hil ziren tren istripuz.

1974. Kroaziako hiriburuan, Zagreben, izandako tren istripuan 153 pertsona hil ziren.

1981. Indiako Bihar herrialdean 800 hildakotik gora izan ziren zirimola batek tren bat ibai batera bota ondoren.

1983. Txinako Hunan eskualdean 600 pertsona inguru hil ziren.

1985. Etiopian, Addis-Abeba hirian 392 pertsona hil ziren.

1989. Errusiako Ufa hirian 400 bidaiarik bizia galdu zuten gas leherketa baten ondorioz.

1990. Pakistango Sangin herrian 307 pertsona hil ziren.

1991. Pakistango Ghotkin herrian 200 pertsona hil ziren.

1995. Indiako Uttar Pradesh herrialdean 300 pertsona inguru hil ziren bi trenek talka egin ondoren.

1998. Alemaniako Eschede hirian tren bat burdinbidetik atera eta 100 pertsona hil ziren.

1998. Indiako Punjab estatuan 201 pertsona hil ziren.

1999. Indiako Bengala eskualdean 285 pertsona hil ziren bi trenek talka egitean.

2002. 300 pertsona hil ziren Egiptoko hiriburura, Kairora, zihoan tren batean sua piztu ondoren.

2002. Tanzaniako Dodoma eskualdean 200 pertsona hil ziren bi trenek elkar jota.

2004. Irango Khorassango eskualdean ia 300 pertsona hil ziren merkantzia tren bateko 17 bagoi askatu eta eztanda egitean.
Iruzkinak
Ez dago iruzkinik

Ordenatu
0/500
Interesgarria izango zaizu
Nabarmenduak
Orain, aldi berria dator. Zure aldia. 2025erako 3.000 babesle berri behar ditugu iragana eta geroa orainaldian kontatzeko.