Albistea entzun

Donostiako 60. Zinemaldia. Kritika. Zuzendari berriak

Globalizazioaren paradoxak

Beñat Eizagirre -

2012ko irailak 22

'Silent City'

Zuzendaria: Threes Anna.

Herrialdea: Herbehereak-Luxenburgo-Belgika.

Iraupena: 87 minutu.

Duela bost urte Threes Anna zuzendari nederlandarrak The Bird Can't Fly opera prima aurkeztu zuen Donostiako Zinemaldiko Zuzendari Berriak sailean. Aurten, Silent City dakar, egileak berak idatzitako De Still Stad eleberrian oinarritutako lana. Zuzendari Berriak sailean hamazazpi film lehiatuko dira, eta Katayoon Shahabi ekoizle irandarra buru duen epaimahaiak erabakiko du nork eramango dituen jokoan dauden 90.000 euroak.

Silent City-k Rosa gaztearen istorioa du hizpide; haren ametsa Japoniara joatea da, Kon maisuaren eskolan arraina nola ebakitzen den ikasteko. Arrainaren inguruko sekretu guztiak ikasteko, gogor lan egin beharko du.

Alabaina, egilearen helburua bestelakoa da. Japoniarren berezitasuna azpimarratzea, eta modernitateak sortutako kontrasteak azaleratzea interesatzen zaio batez ere. Paradoxikoa badirudi ere, globalizazioaren garaian inkomunikazioa areagotu egin da, eta kultura bakoitzaren izaera deskubritzea ez da uste bezain erraza. Japonia eta inkomunikazioa kontzeptu bereiziezinak bilakatu dira; eta Lost in Translation ospetsuak bezala, inkomunikazioaren eta bakardadearen inguruko hausnarketa helaraztea da Silent City lanaren helburua. Poetikoa eta berezia izaten saiatzen bada ere, eskasa eta erraz aurreikus daitezkeen horietakoa da. Hitzak baliorik ez duenez, poesiaren bidez eszena gogoangarriak eskaini nahi izan ditu, baina emaitzak, lilura beharrean, lotsa eragiten du. Zolitasunik batere ez baitu. Egoera surrealistak dituen arren, ez du publikoari barre eginaraztea lortzen, eta ezin esan daiteke dramarako trebezia handirik duenik. Gisa honetako proiektu interesgarri askok egiten dute porrot.

Irakurle agurgarria:

Honaino iritsi zarenez, eskaera bat egin nahi dizugu: irakurtzen ari zaren edukia eta egunkaria babestea, konpromiso ekonomikoa hartuz. Publizitatea eta erakundeen diru-laguntzak ez dira nahikoa BERRIAren etorkizuna bermatzeko. Sarean eskaintzen dizugun edukia irakurtzen duzuen milaka irakurleek proiektuari ekarpena eginda, urrutira iritsiko ginateke.

Kazetaritza libre, ireki eta independentea egin nahi dugu euskaldunontzat. Euskaraz informatzea delako gure eginkizuna, eta zure eskubidea.Lagun gaitzazu bide horretan. Idatzi gurekin etorkizuna. Geroa zugan.

Martxelo Otamendi
BERRIAko zuzendaria

Izan zaitez BERRIAlaguna

Albiste gehiago

Kontzertu bat, Sanagustin kulturgunean. ©Alberto Beloki

Hamarkada bat beste bide batetik

Miren Garate - Gipuzkoako Hitza

Hamar urte bete dituzte Azpeitiko (Gipuzkoa) Sanagustin kulturguneak eta hura kudeatzen duen Kulturaz kooperatibak. Eredu propio bat garatu du kooperatibak euskarazko kultur sorkuntza sustatzeko.

 ©GORKA RUBIO / FOKU

«Sortzeko orduan ez diot mugarik jartzen neure buruari»

Mikel Lizarralde

Idoia Asurmendik sare sozialen bitartez eta beste zenbait musikariren bertsioak eginez ezagutarazi zuen bere burua. Orain, lehenengo diskoa argitaratu du: 'Ilun eta abar'.
 ©IñIGO URIZ / @FOKU

Harrespila, gutizia husteko

Ane Eslava

L'Alakran antzerki konpainiak 'Harrespila' ikuskizun performatiboa eskainiko du gaur eta bihar Altzuzako Oteiza museoan. Cromlech bat osatuko dute parte hartzaileekin batera
 ©MARIAJE FUENTE

Zero gradua

Berria

Juan Kruz Igerabide idazlearen (Aduna, Gipuzkoa, 1956) 'Doneaneko alaba' eleberrian, 1936ko gerrako gertakari latz batek txirikordatzen ditu unibertsitateko literatura irakasle eszeptiko bat den narratzailearen eta Doneaneko alaba gazte poetaren bizialdiak.

Astekaria

Asteko gai hautatuekin osatutako albiste buletina. Astelehenero, ezinbesteko erreportajeak, elkarrizketak, iritziak eta kronikak zure posta elektronikoan.

Izan zaitez BERRIAlaguna

BERRIAlagunei esker eskaintzen dugu balioz osatutako informazioa. Egizu ekarpena gure eginkizunarekin segi dezagun.

Izan zaitez BERRIAlaguna