Donostiako 54. Jazzaldia

Begirada japoniar bat jazzari

Donostiako Jazzaldia hamabi emanaldiko zikloa egiten ari da Japoniako hainbat musikarirekin
Ezkerretik eskuinera: Yuki Arimasa, Rei, Chihiro Yamanaka, Ai Kuwabara eta Ryo Ogihara.
Ezkerretik eskuinera: Yuki Arimasa, Rei, Chihiro Yamanaka, Ai Kuwabara eta Ryo Ogihara. JON URBE / FOKU

Alba Cabrera Jauregi -

2019ko uztailak 27
Erritmo afro-amerikarrak oinarri, hainbat genero nahasten dituen musika da jazza. XIX. mendearen erdialdean jaio zen New Orleans hirian (AEB), baina azkar hedatu zen mundu osoan, baita Japonian ere. Horren erakusgarri da Donostiako Jazzaldia; izan ere, jaialdiak ziklo bat eskaini dio Japoniako jazzari, bere 54. aldian. Joan den asteazkenean hasi zen jaialdia, eta zikloko hainbat artista aritu dira jada oholtza gainean, baina beste hainbat falta dira oraindik. Rei, Eri Yamamoto, Chihiro Yamanaka, Ai Kuwabara eta Yuki Arimasa eta Ryo Ogihara musikariek hamabi kontzertu emango dituzte guztira, bakarka, bikoteka zein taldeka. Parte hartzaile guztiak bat datoz zerbaitetan: gitarra eta pianoa dira instrumentu bakarlariak.

Jazza AEBetako artearen «adierazpide jasoa» dela dio Yamanakak, eta «munduko musika guztien jatorria» dela. «Etengabean aldatzen» ari den musika genero horretan, musikari bakoitzak bere sorterriko kultura txertatzeko aukera duela deritzo artistak. Horren adibide da Yamamoto, AEBetan hamar urte baino gehiago daramatzan piano jotzaile japoniarra. Bere musika ibilbidea han egin duen arren, sorterriarekin lotura estua dute bere lanek. Azkena, Goshu Ondo, Donostiako Jazzaldian aurkeztu zuen Easo abesbatzarekin batera, joan den ostegunean. Japoniako harmonien eta jazzaren fusioan oinarrituta dago lana. Arimasa ere bat dator horrekin guztiarekin; haren ustez, jazza «jatorri zehatz batekin lotu ezin den» musika generoa da.

Rei, berriz, AEBetako bluesa eta rocka uztartzen dituen artista da, eta jazza hizkuntzaren mugetatik kanpo dagoela deritzo. «Musikaren hizkuntzaren» bidez, hainbat jatorritako pertsonak elkar komunika daitezkeela uste du.

Japoniako jazzari eskainitako zikloan joko duten bost proiektuetatik hirutan emakumezko instrumentistak izango dira zuzendariak. Yamanakak Japoniako jazzean emakumeen artean «talentu handia» dagoela nabarmendu du. Hala eta guztiz ere, gehitu du oraindik «lan handia» dagoela egiteko. Musikariaren hitzetan, Japonian piano ikasketak egiten dituzten ikasleen %50 emakumeak dira; gitarraren kasuan, berriz, portzentaje hori txikiagoa da.

Irakurle agurgarria:

Honaino iritsi zarenez, eskaera bat egin nahi dizugu: irakurtzen ari zaren edukia eta egunkaria babestea, konpromiso ekonomikoa hartuz. Publizitatea eta erakundeen diru-laguntzak ez dira nahikoa BERRIAren etorkizuna bermatzeko. Sarean eskaintzen dizugun edukia irakurtzen duzuen milaka irakurleek proiektuari ekarpena eginda, urrutira iritsiko ginateke.

Kazetaritza libre, ireki eta independentea egin nahi dugu euskaldunontzat. Euskaraz informatzea delako gure eginkizuna, eta zure eskubidea.Lagun gaitzazu bide horretan. Idatzi gurekin etorkizuna. Geroa zugan.

Martxelo Otamendi
BERRIAko zuzendaria

Izan zaitez BERRIAlaguna

Izan zaitez BERRIAlaguna

Irakurtzen ari zaren edukia libre ematen jarraitu nahi dugu. Euskaraz informatzea da gure eginkizuna, zure eskubidea. Sareko irakurlea bazara, konprometitu zaitez irakurtzen ari zarenarekin. Geroa zugan.

Izan zaitez BERRIAlaguna
S: