KRITIKA. Musika Hamabostaldia

Handitasunaren balioa

Arkaitz Mendoza -

2018ko irailak 4

Koloniako Irratiko Orkestra Sinfonikoa

Zuzendaria: Jukka-Pekka Saraste. Abesbatza: Donostiako Orfeoia. Egitaraua: Hector Berliozen Requiem-a. Lekua: Donostiako Kursaaleko auditoriuma. Eguna: Irailak 1.

Tamainak inporta du, noski! Hector Berliozek planteatutako Requiem-ak den-dena erakusten du: abesbatza ikaragarri bat —ia 200 ahots Donostiako Orfeoian—) eta bost tinbal jotzaile, bakoitza bere lau tinbalekin. Gainera, eszena kanpoan tronboi zortzikote bat, eta hori dena biribiltzeko, tenor ahots bat: Maximilian Schmitt alemaniarra. Bost egun lehenago, Mozarten interpretazioan, egokitasunetik pasatu gabe aritu zen Donostiako Orfeoia, baina honakoan bere arma guztiak beharrezko handiuste puntu batekin erakutsi zituen, ziur eta zoragarri! Bezperako orkestra berbera plazara eta sentsazio berbera bere batutan: ero eta pasio tantarik ez diogu antzemango Jukka-Pekka Saraste zuzendariari, eta osagai oro kontrolpean edukitzearekin bere lana ontzat eman zuen. Halere, izaera hotz horrek ez zituen beste denak kutsatu, abesbatza jo eta fuego sarrera bakoitzean, perkusio jotzaileak erne urruntasunetik zetozen tronboi deiadarrei erantzuteko, eta harizko instrumentu grabeak sendotasun oparoan.

Zaila zait atalen bat nabarmentzea, obraren erritmo lasai eta baketsua minutuero mamitzen joan baitzen. Egitura aldetik, Sarasatek jariakortasuna begitan hartu zuen, eta ez zuen inondik inora askatu, nahiz eta une jakinen batean bitxikeriaren bat azpimarratzeko emozio puntu bat falta. Maximilian Schmitt harmailetan eta gailurretan. Handitasunaren balioa jendartetik luzatu zuen tenor alemaniarrak, hitz jarioan eta intentzioan bikain sakonduz. Beharrezkoa genuen bere partaidetza! Amaieran nekeak eta etenaldi faltak afinazio arazoak ekarri zituen orkestrako flauta laukotean, eta horrek tronboi baxuaren oihartzuna eta gizonezko zein emakumeen ahots uluak gorabeheratan jarri zituen, elkar entzunean akats orokor bat eraginez. Pena handia! Egonkortasunean eta sorpresa berezirik gabe bizi izan dugun hilabete honi amaiera handia eskaini dio Musika Hamabostaldiak, tamaina eta kalitatea eskutik joan daitezkeela frogatuz.

Irakurle agurgarria:

Honaino iritsi zarenez, eskaera bat egin nahi dizugu: irakurtzen ari zaren edukia eta egunkaria babestea, konpromiso ekonomikoa hartuz. Publizitatea eta erakundeen diru-laguntzak ez dira nahikoa BERRIAren etorkizuna bermatzeko. Sarean eskaintzen dizugun edukia irakurtzen duzuen milaka irakurleek proiektuari ekarpena eginda, urrutira iritsiko ginateke.

Kazetaritza libre, ireki eta independentea egin nahi dugu euskaldunontzat. Euskaraz informatzea delako gure eginkizuna, eta zure eskubidea.Lagun gaitzazu bide horretan. Idatzi gurekin etorkizuna. Geroa zugan.

Martxelo Otamendi
BERRIAko zuzendaria

Izan zaitez BERRIAlaguna

Izan zaitez BERRIAlaguna

Irakurtzen ari zaren edukia libre ematen jarraitu nahi dugu. Euskaraz informatzea da gure eginkizuna, zure eskubidea. Sareko irakurlea bazara, konprometitu zaitez irakurtzen ari zarenarekin. Geroa zugan.

Izan zaitez BERRIAlaguna