'Euskal Y'-aren amaiera beste urtebete atzeratu dute: 2024ra

Jaurlaritzak Espainiako Gobernua egin du erantzule. Aurreikusi du trenak 30 minutuan behin egotea eta zortzi euro kostatzea bidaiak
Arantxa Tapia sailburua Donostiako tren geltokian, atzo.
Arantxa Tapia sailburua Donostiako tren geltokian, atzo. J.I. UNANUE / IREKIA

Jokin Sagarzazu -

2019ko apirilak 12
Abiadura handiko trenaren (AHT) euskal Y deituriko zatiaren lanek beste atzerapen bat izango dute. 2024rako espero dute amaitzea Araba, Bizkai eta Gipuzkoako hiriburuak lotuko dituen azpiegitura. Datak aldatuz joan dira urteotan. Aurreko agintaldian, Eusko Jaurlaritzak aurreikusi zuen 2019rako amaituko zutela; agintaldi honetan, 2023rako. Lanek, baina, urtebete gehiago iraungo dute, Arantxa Tapia Ekonomiaren Garapen eta Azpiegitura sailburuak adierazi duenez.

Espero du AHTa martxan jartzea «2024ko urtarrilaren hasierarako». Tapiak Espainiako Gobernua egin du lanen atzerapenen erantzule. Otsailean, Jesus Loza Espainiako Gobernuak EAEn duen ordezkariak aitortu zuen «zaila» izango dela euskal Y-aren obrak 2023rako prest izatea; ez zuen jarri amaiera datarik.

Tapiak ziurtatu du Eusko Jaurlaritzaren esku dagoen lanaren %90 eginda dagoela, eta azpimarratu du Espainiako Gobernuan edozein egonda ere proiektua «geldiezina» dela. Adierazi du «bideratuta» daudela obra zibilen lanak eta hiru hiriburuetako geltokietarako sarreretakoak, eta uste du horiekin «batera» burutu daitezkeela falta direnak: besteak beste, errailak, elektrifikazio sarea, transformadoreak eta trenen zirkulaziorako elementu teknikoak jartzea. Kalkulatu du lan horiek urte eta erdi iraun dezaketela, eta adierazi du horiek hasteko ez dagoela zertan itxaron azpiegitura handiak amaitu arte.

«Tarifa soziala»

Jaurlaritza zerbitzuaren eskariaren azterketa eta prospekzioak egiten ari da dagoeneko. Tapiak azaldu du frekuentziak «lehiakorrak» izatea nahi dutela: puntako orduetan 30 minutuan behin abiatzea trenak hiru hiriburuetara; eta eguneko beste orduetan, 60 minutuan behin. Donostia-Bilbo eta Donostia-Gasteiz arteko bidaiek 45 minutu iraungo lukete; Bilbo-Gasteiz artekoek, 30 minutu. Prezioei dagokienez, gobernuaren asmoa da «tarifa sistema sozial bat» ezartzea; batez beste, zortzi euro bidaia bakoitzeko. Zerbitzua liberalizatzea aurreikusten du Jaurlaritzak, eta Euskotren izatea operadoreetako bat.

Irakurle agurgarria:

Honaino iritsi zarenez, eskaera bat egin nahi dizugu: irakurtzen ari zaren edukia eta egunkaria babestea, konpromiso ekonomikoa hartuz. Publizitatea eta erakundeen diru-laguntzak ez dira nahikoa BERRIAren etorkizuna bermatzeko. Sarean eskaintzen dizugun edukia irakurtzen duzuen milaka irakurleek proiektuari ekarpena eginda, urrutira iritsiko ginateke.

Kazetaritza libre, ireki eta independentea egin nahi dugu euskaldunontzat. Euskaraz informatzea delako gure eginkizuna, eta zure eskubidea.Lagun gaitzazu bide horretan. Idatzi gurekin etorkizuna. Geroa zugan.

Martxelo Otamendi
BERRIAko zuzendaria

Izan zaitez BERRIAlaguna

Izan zaitez BERRIAlaguna

Irakurtzen ari zaren edukia libre ematen jarraitu nahi dugu. Euskaraz informatzea da gure eginkizuna, zure eskubidea. Sareko irakurlea bazara, konprometitu zaitez irakurtzen ari zarenarekin. Geroa zugan.

Izan zaitez BERRIAlaguna
S: