Albistea entzun

BEGIZ

Arnasketa saiakerak

Ismael Manterola -

2021eko apirilak 6

Askotan gertatzen den bezala, artikulu hau argitaratzerako, aipatuko dudan erakusketa ia itxita egongo da. Gehienetan gure erritmoak eta erakusketarenak ez datoz bat.

Bilboko Udalak COVID-19ak artearen munduan eragindako kalteak leuntzeko asmoarekin Ekaitzaren ostean izeneko erakusketa proiektuen deialdia antolatu zuen, aurreko urtean, BilboArte Fundazioaren bitartez. Aukeratutako Soplo. Arnasketa saiakerak erakusketa proiektu berezia izan da, lau egoitzatan banatua baitago, gai ezberdinen arabera: etxea, gorputza, hiria eta aurriak. Nahiz eta erabaki horrek arazoak eragin, erakusketa autonomo moduan ikusteko aukera ere ematen du. Hain zuzen, aitortu behar dut Euskal Museoan jarritako erakusketa besterik ez dudala ikusi, nahiz eta Mariaren Bihotza plazakoa ikusteko bi saiakera egin nituen.

Pandemiak alor eta kolektibo guztiengan eragina izan duela ezin da ukatu, eta, urtebete pasatu ondoren, gero eta ohikoak izango dira horrelako erakusketak. Hala ere, nola islatu dezake arteak gaixotasun batek izan duen eragina? Erraza al da urtebete baino gutxiago pasatu denean benetako hausnarketa bat egitea horren inguruan?

Nik uste dut presaz ibiltzen garela eta emaitza azkarrak nahi ditugula. Artearen erritmoa motela da; inguruak artistengan eragina izan dezake, baina, pentsamenduaren alorrean mugitzen denez, denbora pixka bat beharko da erakusketetan isla izan arte.

Hala ere, arteak babesa behar duenez, ez dago gaizki erakundeek horrelako ekimenak babestea, batez ere, ez daudelako hainbeste aukera erakusketak antolatzeko edo artea bultzatzeko. Horregatik, Bilboko Udalak antolatutako Ekaitzaren ostean izeneko ekimena ez dago tokiz kanpo.

Esan bezala, Soplo. Arnasketa saiakerak izeneko erakusketaren atal bakarra besterik ez dut ikusi, etxeari dagokiona. Euskal Museoan gaur eguneko artea sartzea ez da erraza, bertan dauden bilduma objektuekin harremanetan sartzen delako nahi edo nahi ez. Lanen aukeraketa ikusita, erakusketako arduradunek hori kontuan izan dutela iruditzen zait, batez ere Malus Arbideren oihalak, Ivan Gomezen objektuak eta Charo Garaigortaren tripodeak kontuan hartzen baditugu. Elkarrizketa polita egiten dute museoko bildumarekin. Besteen kasuan zailagoa da harreman hori ikustea, nahiz eta etxearen gaia oso presente egon Irune Orbearen argazkietan (Virginia Woolfi egindako keinuan Norberaren gelarik gabe izenburua dute) eta Mikel Erkiagaren eraikuntzen pinturetan.

Azkenik, interesgarria da egoitza zehatza ez duen talde baten interbentzioa azpimarratzea. Diziplina arteko kidez osatutako taldeak modu ezberdinean parte hartzen du erakusketan. Etxeari eskainitako erakusketa honetan, Bizkaiko egunkari kontserbadorearen pilaketa ikus dezakegu pandemia bitartean eta ostean erabili dituen izenburu deigarriekin.

Irakurle agurgarria:

Honaino iritsi zarenez, eskaera bat egin nahi dizugu: irakurtzen ari zaren edukia eta egunkaria babestea, konpromiso ekonomikoa hartuz. Publizitatea eta erakundeen diru-laguntzak ez dira nahikoa BERRIAren etorkizuna bermatzeko. Sarean eskaintzen dizugun edukia irakurtzen duzuen milaka irakurleek proiektuari ekarpena eginda, urrutira iritsiko ginateke.

Kazetaritza libre, ireki eta independentea egin nahi dugu euskaldunontzat. Euskaraz informatzea delako gure eginkizuna, eta zure eskubidea.Lagun gaitzazu bide horretan. Idatzi gurekin etorkizuna. Geroa zugan.

Martxelo Otamendi
BERRIAko zuzendaria

Izan zaitez BERRIAlaguna

Albiste gehiago

Oteizaren hitzaldiari adi, Artze zutabean bermatuta. Argazkian dira baita ere Mendiburu, Ramos ahizpak, Ugarte eta Amable Arias. ©ARTURO DELGADO / KUTXATEKA

Manifestuaren garrantzia gaur

Gorka Arrese

Juan Pablo Huercanosen 'Gaur taldea. Artea eta eraikuntza kolektiboa' liburua argitaratu du Oteiza museoak. 1966an egindako erakusketaren katalogoaren faksimilea ere badakar gehigarri gisa

Oteiza museoaren hiru argazki, Maria Jose Gurbindo artistaren erakusketan. ©IDOIA ZABALETA / FOKU

Obra eta museoa, interakzioan

Ane Eslava

Maria Jose Gurbindo argazkilariak Oteiza museoaren interpretazio pertsonal bat egin du 'Ibidem. Oteiza Museoa' izeneko erakusketan. Eskultura bat balitz bezala landu du eraikina bera. Iruñeko Ziudadelan dago ikusgai

 ©JAIZKI FONTANEDA / FOKU

«Epe motzeko memoria ez izateak ahalbidetu digu esperimentatzea»

Aitor Biain

Elorregik uste du Araban bertsoarekiko tradizioan eten bat izateak «konplexurik gabe» aritu eta molde berriak sortzen lagundu dietela. Horren adibide dira kuadrilla artekoa eta binakako txapelketa berria.
Mariasun Landa, artxiboko argazki batean, iaz. Saria banatu eta manifestu bat irakurriko du. ©ARITZ LOIOLA / FOKU

Lizardi literatur sari eraberritua aurkeztuko dute bihar Zarautzen

Ane Eslava

Mariasun Landak emango dio 39. saria Yolanda Larreategiri. 40.aren aldaketak azalduko dituzte

Astekaria

Asteko gai hautatuekin osatutako albiste buletina. Astelehenero, ezinbesteko erreportajeak, elkarrizketak, iritziak eta kronikak zure posta elektronikoan.

Izan zaitez BERRIAlaguna

BERRIAlagunei esker eskaintzen dugu balioz osatutako informazioa. Egizu ekarpena gure eginkizunarekin segi dezagun.

Izan zaitez BERRIAlaguna