Albistea entzun

Forondako aireportuak 24 orduz jardungo du larunbat eta igandez ere

Maiatzaren 20tik aurrera, etenik gabeko ordutegia izango du zazpi egunetan. 1980. urtean ireki zutenetik lehen aldiz du baimen hori
Forondako aireportua, artxiboko argazki batean.
Forondako aireportua, artxiboko argazki batean. JAIZKI FONTANEDA/FOKU Tamaina handiagoan ikusi

Aitor Biain -

2021eko apirilak 8

Forondako aireportuak etenik gabeko ordutegia izango du asteburuetan ere aurrerantzean: gauez eta egunez, 24 orduz, zabalik izango da asteko egun guztietan, eta eskuragarri egongo da salgaien eta bidaiarien garraiorako. Gasteizko aireportuak 2019an berrekin zion egun osoko jardunari; orduz geroztik, 24 orduz zabalik zegoen, larunbat eta igande goizaldean izan ezik. Orain, ordea, asteburuetan ere ordutegi osoan ariko da: maiatzaren 20tik aurrera izango da. 1980. urtean ireki zutenetik lehen aldiz izango du baimen hori.

Urte ilunak igaro ditu aireportuak, eta azpiegituraren etorkizuna zalantzan egon da behin baino gehiagotan, euskal administrazioek hamaika ahalegin egin dituzten arren hura biziberritzeko. Salgaien trafikorako erabilera indartzea erabaki zuen Espainiako Gobernuak, 1990eko hamarkadan, eta emaitza onak eman zituen. Baina AENAk ordutegia murriztea erabaki zuen 2012an: ordutegia erdira murriztu zitzaion, eta soilik gauez izan zen martxan. Horrekin batera, muga ikuskaritza izateko baimena ere galdu zuen.

Lau urtez izan zen hegaldi erregularrik gabe. 2017an berreskuratu zuen bidaiarien garraioa, Ryanair konpainiaren eskutik. Urtetik urtera handituz joan da bidaiari kopurua, harik eta 2019an inoizko daturik onena erdietsi zuen arte: 174.024 bidaiari guztira. Pandemiak, ordea, kolpetik eten du hazkunde hori.

Denis Itxaso Espainiako Gobernuak EAEn duen ordezkariak eman du ordutegi aldaketaren berri. Itxasoren hitzetan, erabaki «historikoa» da, eta Espainiako Gobernuak salgaien garraiorako «azpiegitura kritiko» hori etengabe hobetzeko egindako lanaren emaitza da. «24 orduak berreskuratzeko urrats honekin, Forondako aireportuak lehiakortasuna irabazten jarraituko du».

Gorka Urtaran Gasteizko alkateak ere begi onez hartu du erabakia. «Albiste ona» dela adierazi du, bai aireportuarentzat eta bai hiriarentzat. Gaineratu du etenik gabeko lan baten «fruitua» dela.

Irakurle agurgarria:

Honaino iritsi zarenez, eskaera bat egin nahi dizugu: irakurtzen ari zaren edukia eta egunkaria babestea, konpromiso ekonomikoa hartuz. Publizitatea eta erakundeen diru-laguntzak ez dira nahikoa BERRIAren etorkizuna bermatzeko. Sarean eskaintzen dizugun edukia irakurtzen duzuen milaka irakurleek proiektuari ekarpena eginda, urrutira iritsiko ginateke.

Kazetaritza libre, ireki eta independentea egin nahi dugu euskaldunontzat. Euskaraz informatzea delako gure eginkizuna, eta zure eskubidea.Lagun gaitzazu bide horretan. Idatzi gurekin etorkizuna. Geroa zugan.

Martxelo Otamendi
BERRIAko zuzendaria

Izan zaitez BERRIAlaguna

Albiste gehiago

Ibaizabalen ertz bietan Bizkaiaren iragan industrialarekin lotutako garabi ugari daude. Parez pare daude Navalenak eta Muruetarenak: geldirik lehenak eta lanean bigarrenak. ©ARITZ LOIOLA / FOKU

EGUNSENTI BERRI BAT EUSKAL ONTZIOLETAN

Jokin Sagarzazu

Naval behin betiko itxi duten arren, Euskal Herriko ontzigintza indartsu dago gaur egun, eta geratzen diren hiru ontziolek gainezka dute lan zorroa. Hala ere, sektorearen tamaina ez da duela 40 urte bezalakoa, eta beste era bateko lanak egiten dituzte.
Alemaniako Papenburgo hiriko Meyer ontzioletan egindako gurutzontzi turistiko bat. ©DAVID HECKER / EFE

Itsasoko Airbusaren porrota

Jokin Sagarzazu

Asiako erraldoiek kontrolatzen dute ontzigintzaren sektorea, eta Europan ez dute modurik aurkitzen horri aurre egiteko. Konpainia handien bat egiteek ere ez dute arrakastarik izan.

 ©SPRI

«Gure ontziolek beti egin dituzte ontziak armadorearen neurrira»

Xabier Martin

Pandemiaren krisian ere tinko irauten ari dira euskal ontziolak, Itsas Foroko buruak dioenez. Navalen adjudikazioarekin haserre dago Lopez de La Calle, eta horren zergatia esplikatu du.
Ezkerraldearen zain irekiak

Ezkerraldearen zain irekiak

Jokin Sagarzazu

Sestaoko Navalen likidazioarekin batera, amaiera puntua jarri zaio 40 urte iraun duen birmoldaketa industrialari. Bizkaiko ontziola handiek frankismoan bizi izan zuten urrezko aroa.

Astekaria

Asteko gai hautatuekin osatutako albiste buletina. Astelehenero, ezinbesteko erreportajeak, elkarrizketak, iritziak eta kronikak zure posta elektronikoan.