Albistea entzun

KRITIKA. dFeria

404 Error

Agus Perez -

2021eko martxoak 20

'Siveria'

Ekoizpen etxea: K Producciones. Egilea: Javier Suarez Lema. Zuzendaritza: Adolfo Fernandez. Eszenografia: Emilio Valenzuela. Soinu-eremua eta ikus-entzunezkoak: Naiel Ibarrola. Argiak: Edu Berja. Interpreteak: Sonia Almarcha, Adolfo Fernandez, Marc Parejo. Lekua: Donostiako Antzoki Zaharra. Eguna: martxoak 18.

«Not found» edo «404 Error» esaten digu pantailak gure bilatzaileak zerbitzaria aurkitzen ez duenean, eta zenbaki horren esangura baliatuta sortu zuen Yelena Klimova errusiar kazetariak Haurrak 404 izeneko webgunea, herri hartako LGTBI haur eta nerabeek jasaten duten bazterkeriari aurre egin eta haiei babes emozionala emateko. Putinen itzalak, ordea, presio pean jarri zuen kazetari aktibista, eta Klimova irabazle irten zen bataila legaletan, baina 2019an hilik agertu zen San Petersburgoko kale batean, gorputzean hainbat sastakada jasota.

Siveria antzezlanaren izenak webgune hari erreferentzia urruna egiten dio, baina gaia berbera da, halako moldez non antzerki dokumentaltzat eta guzti jo baitezakegu, errealitate horren deskribapenean oinarritu baita. Argumentuaren garapena, aldiz, gehiago zentratu da hiru pertsonaien barne draman eta egoerak sortutako suspensean.

Esan bezala, Javier Suarez Lemak (Corcubion, Galizia, 1979) hiru pertsonaia baino ez ditu sortu antzezlan honetarako —Klimova bera, hura galdekatzen duen polizia, eta kazetariarekin bizi den lagun bat—, eta haietariko bakoitzak joko handia eman du bere dentsitate dramatikoagatik. Hasierako eszena galdeketa-gelan gertatu da, batere atarikorik gabe, eta horretan hasiko gara ezagutzen polizia adeitsuaren pentsamendu atzerakoi orokorra eta partikularki homofoboa. Egia esan, aukera garbia egin du egileak polizien artean ona baino ez aurkezten, uste orokortua izaten delako edukaziozko jendea ez dela genero kontuetan hain erasokorra. Tragediaren benetako muina, ordea, ikusleak espero ez duen unean eta ezusteko leku batetik etorriko da, eta alde horretan esan daiteke egileak maisuki jokatu dituela bere kartak.

Alderdi eszenikoari begira, txukuntasun handikoa iruditu zaigu bere itxura erdi naturalista erdi eskematikoa. Izan ere, oso dotore geratu da argiztapen diskretu baina efikazaren laguntzaz, galdeketa gela eta Klimovaren etxea leunki desberdinduta eta pantailak zein proiekzioak neurrian erabilita. Azkenik, Adolfo Fernandezen zuzendaritzapean erritmo lasaia baina sostengatua eduki du emanaldiak, dramatismo merkeetan jausi gabe eta sinesgarritasun osoa hartuz hiru antzezleen jardun eredugarriari esker.

Irakurle agurgarria:

Honaino iritsi zarenez, eskaera bat egin nahi dizugu: irakurtzen ari zaren edukia eta egunkaria babestea, konpromiso ekonomikoa hartuz. Publizitatea eta erakundeen diru-laguntzak ez dira nahikoa BERRIAren etorkizuna bermatzeko. Sarean eskaintzen dizugun edukia irakurtzen duzuen milaka irakurleek proiektuari ekarpena eginda, urrutira iritsiko ginateke.

Kazetaritza libre, ireki eta independentea egin nahi dugu euskaldunontzat. Euskaraz informatzea delako gure eginkizuna, eta zure eskubidea.Lagun gaitzazu bide horretan. Idatzi gurekin etorkizuna. Geroa zugan.

Martxelo Otamendi
BERRIAko zuzendaria

Izan zaitez BERRIAlaguna

Albiste gehiago

Kresala dantza taldeko dantzariak <em>Amoria & Dolore. Elkano, lehen mundubira</em> emanaldiaren une batean. ©JUAN CARLOS RUIZ

Itsasoa, dantzarako oholtza

Ane Delgado Aldabaldetreku

Kresala dantza taldeak 'Amoria & Dolore. Elkano, lehen mundubira' obra aurkeztuko du gaur Donostiako Viktoria Eugenia antzokian, mundu itzuliaren 500. urteurrenaren harira
XV. mendeko Italian girotu du Paul Verhoevenek <em>Benedetta</em> pelikula. Irudian, fotograma bat. ©DONOSTIAKO ZINEMALDIA

Hamaguchi, Verhoeven eta Sciamma, Perlak saileko lehian

Amaia Igartua Aristondo

Donostiako Zinemaldiak aurten nabarmendu diren hamabost lan bildu ditu atalean. Julia Ducournauren 'Titane' emango dute lehiaketatik kanpo, Cannesko aurtengo irabazlea
2021-08-02, Donostia. Barrakak. ©JAGOBA MANTEROLA / FOKU
Maria Martinez flauta jotzailea (eskuinetik bigarrena), Seldom Sene taldeko gainerako kideekin. ©SARAH WIJZENBEEK

«'Goldberg bariazioak' boskoterako moldatzea sekulakoa izan da»

Andoni Imaz

Seldom Sene flauta boskoteak Bachen obra joko du gaur, eta errepertorio garaikide bat bihar. Instrumentuak duen irudi «negatiboari» aurre egin nahi diote bi kontzertuetan, eta haren alderdi askotarikoak erakutsi.

Astekaria

Asteko gai hautatuekin osatutako albiste buletina. Astelehenero, ezinbesteko erreportajeak, elkarrizketak, iritziak eta kronikak zure posta elektronikoan.

Izan zaitez BERRIAlaguna

BERRIAlagunei esker eskaintzen dugu balioz osatutako informazioa. Egizu ekarpena gure eginkizunarekin segi dezagun.

Izan zaitez BERRIAlaguna