Albistea entzun

Donostiako 69. Zinemaldia. Sail Ofiziala. KRITIKA

Hipodermiarik gabeko kinkiak

Mikel Zumeta -

2021eko irailak 26

'Las leyes de la frontera'

Zuzendaria: Daniel Monzon. Herrialdea: Katalunia. Iraupena: 130 minutu.

Girona, 1978 urtea, trantsizio garaia. Katalunia, burgesia katalana, txarnegoak —Espainiatik etorritako migranteak—, ijitoak eta auzo txinatarra delakoa. Aldaketa garaia da, politikoa, ekonomikoa eta soziala, irekiera garaia, txiroek eta baztertuek bere horretan jarraitzen dute, errebalean. Haientzat gauzak ez baitira gehiegi aldatu.

Daniel Monzon zuzendariaren lanak, beste askoren artean, Eloy de la Iglesia zinemagileak jorratutako kinki zinema hartuko du oinarri, haren bertsio eguneratua aurkezteko. Javier Cercas idazlearen eleberrian oinarrituta, Nacho, Tere, Zarco eta lagunei jarraituko diegu, bata bestearen atzetik sortuko dituzten anabasetan.

Teknikolorrean filmatutako film entretenigarria izango da, girotzea nahiko modu sinesgarrian irudikatzen duena, nahiz eta tarteka artifizialtasuna nabariegia den. Istorioa erraz aurresan daiteke: gazte jator eta zintzoa neska ederraz maitemintzen da, horren ondorioz jendaila eta inguru nahasi eta arriskutsuan murgiltzeko.

Penagarria da filmak nola ez dion merezi bezainbeste justizia egiten garaian De la Iglesiak edo De la Lomak egiten zuten zinemari. Film estetiko eta neutroa izango baita, politikoki zuzena. Kritika sozialik ez duena ia, eta gainazaletik pasatzen dena, sinesgarritasunik ez duen protagonistarekin. Tere (Begoña Vargas), berriz, pantailaren jabe egiten da, liluragarriak baitira guztiz haren lana eta pertsonaia; benetako harribitxia, jarraitu beharrekoa izango da bere ibilbidea datozen lanetan.

Sareko BERRIAzalea:

Irakurri berri duzun edukia eta antzekoak zure interesekoak badira, eskari bat egin nahi dizugu: Berria diruz babestea.

Zuk eta zure gisako sareko milaka irakurlek egindako ekarpenarekin, eduki gehiago eta hobeak sortuko ditugu. Eta, zuekin osatutako komunitateari esker, publizitateak eta erakundeen laguntzek bermatzen ez diguten bideragarritasuna lortuko dugu.

Euskarazko kazetaritza libre, ireki eta konprometitua eskaini nahi dizugu egunero; bizi zaren munduaren eta garaiaren berri ematen segitu.

Albiste gehiago

Koldo Biguri, Garazi Arrula eta Massimo Carlotto —pantailan—, gaur, liburuaren aurkezpenean. ©Iñigo Uriz / Foku

Italiaren erraiak, beltzez

Ane Eslava

Koldo Bigurik euskaratu du Massimo Carlottoren 'Agur, maitea, ikusi arte' nobela, eta Txalapartarekin argitaratu. Lanak Italiako boterearen eta kriminalitatearen arteko harremana islatzen du.

Manuel Asin Ikuspuntu jaialdiko zuzendari artistikoa, Baluarteko atarian, Iruñean. ©JAGOBA MANTEROLA / FOKU

Ikertzeko balio duten distantziak

Olaia L. Garaialde

Iruñeko XVI. Ikuspuntu jaialdia martxoaren 14tik 19ra izanen da. Sail Ofizialean hamazazpi herrialdetako 21 film izango dira lehian. Lan eta Desbordamientos sail berriak ere badira

 ©BERRIA

Lukiek, eskemak nondik eta noraino apurtu

Itziar Ugarte Irizar

 

Hamar kantuko disko berria plazaratu du taldeak: '#2'. Kontraste ugariko lana ondu dute, egitura ezohikoak eta pasarte poperoagoak uztartuta. Arrasaten joko dute gaur; bihar, Tolosan

Juan Mari Aburto eta Fernando Perez, atzo, Azkuna zentroan. ©ARITZ LOIOLA / FOKU

Bost erakusketa egongo dira ikusgai aurten Bilboko Azkuna zentroan

Olatz Enzunza Mallona

Erakusketez gainera, beste 200 jarduera baino gehiago programatu dituzte, eta arte bisualak indartzea izango du ardatzetako bat zentroak

Astekaria

Asteko gai hautatuekin osatutako albiste buletina. Astelehenero, ezinbesteko erreportajeak, elkarrizketak, iritziak eta kronikak zure posta elektronikoan.

Izan BERRIAlaguna

Zure babes ekonomikoa ezinbestekoa zaigu euskarazko kazetaritza independente eta kalitatezkoa egiten segitzeko.