Bi efektuk zedarritu dituzte hedabideetan suizidioaz jarduteko irizpideak. Horra:
Werther efektua
Goethek 1774an argitaratutako liburu batek —Werther gaztearen arrangurak— aldi hartan suizidio olde bat ekarri zuela gogora ekarrita, 1970eko hamarraldian obra horretan oinarritutako izena jarri zioten suizidioen gaineko albisteak argitaratzeak horiek ugaritzen zituztela defendatzeko efektuari: Werther efektua. Berriak leituta, imitazioz, jendeak bere buruaz beste egiteko arriskua igotzen dela argudiatzen du.
Papageno efektua
2000ko hamarraldian hainbat aditu hasi ziren esaten arazoa ez zela suizidioaz hitz egitea, gaia era okerrean lantzea baizik. Hainbat ikerketa egin dira, eta Papageno efektua deitua doitu dute: berrien lanketa egokia bada, prebentziorako onura dakartela defendatzen du. Mozarten Txirula magikoa operako Papageno pertsonaian du sorburua izenak.
HEDABIDEAK
Iruzkinak
Ez dago iruzkinik
Ordenatu