Albistea entzun

Donostiako 66. Zinemaldia. BASQUEWOOD

Euskal Herri berri bat

Urtzi Urkizu -

2018ko irailak 26

Irakurri diot Gorka Erostarbe lankideari Koldo Almandozek «Euskal Herri likido bat» marraztu duela Oreina filmean. Likidoa ez ezik, Euskal Herri berri bat nabaritu dut pelikulan. Saharako gazte euskaldundua paduran, eta bere alboan gizon heldu marmarti bat. Laulad Ahmed Saleh ari da lehen pertsonaia jokatzen, eta Patxi Bisquertek bete du bigarrenaren rola. Hiriak, landak, poligonoek eta arrantza giroak bat egiten duten testuinguruan, pertsonaia gazteek ederki islatzen dute gaur egungo Euskal Herri berri batean gaudela.

Almandozen lanetan, formak eta esperimentazioak izan dute askotan indarra. Kasu honetan, zuzendariak aitortu du zinta «konbentzionala(goa)» dela. Eta behin konbentzionalismoan sartuta, faltan sumatu ditut pertsonaien arteko elkarrizketa mamitsu gehiago. Hitz askorik gabe gauza asko ederki kontatu daitezkeela badakigun arren, gogoz gelditu naiz Bisquert, Ahmed Saleh eta Ramon Agirre hizketan gehiago entzuteko, pertsonaiak ederki baitaude marraztuak. Ez da Oreina filmaren hutsune bat, baizik eta barne sentimendu bat; gogo biziz bainaiz euskarazko film bat ikusteko non elkarrizketa bizi eta ugariek guztiz asebetetuta utziko nauten. Gidoiko elkarrizketek maiteminduko nauten. Ziur nago iritsiko direla horrelakoak ere, euskarazko zinemagintza gero eta aberatsagoa baita. Halaber, irudika dezaket etorkizunean Almandozek proposamen iradokitzaile berriekin kateatuko nauela.

Gainontzekoari dagokionez, badu indarra Oreina-k: irudiek primeran transmititzen dute gizakien bakardade giroa. Zinemaldian eta beste edozein jaialditan harro aurkezteko moduko pelikula bat da, zalantzarik gabe. Eta aurrean dugun Euskal Herri berriaren aurkezpen oso interesgarria da, gizarte gai guztien ikuspegitik.

Asko balio du irakurri duzun albiste/artikulu honek. Talde baten lanaren emaitza da.

Albiste hau zuri helarazteko eta talde honek bere lana baldintza egokietan egin dezan, BERRIAk ezinbestekoa du zure sostengua.

Zure babes ekonomikoarekin, aldi hau kontatzeko funtzioa betetzen jarraitu nahi dugu: kazetaritza konprometitu, kalitatezko eta independentea egiten.

Albiste gehiago

<b>Christos Nikou zuzendaria, atzo, Donostian.</b> ©IDOIA ZABALETA / FOKU

Maitemina ehunekotan

Mikel Lizarralde - Ainhoa Sarasola

'Fingernails' aurkeztu du Christos Nikouk lehiara, eta 'Kalak' Isabella Eklofek. 'They Shot The Piano Player' animaziozko filma, berriz, lehiaz kanpo erakutsi dute

Marius Sanchez eta Jordi Evole <em>No me llame Ternera</em> lanaren zuzendariak, atzo, Donostiako Kursaalean. ©JON URBE / EFE

Evole: «ETAren ikuspuntua jaso nahi genuen, minkorra izan badaiteke ere»

Itziar Ugarte Irizar

Egindako lanaz «harro» daudela esan dute 'No me llame Ternera' lanaren zuzendariek. Filma erakutsi osteko solasaldian, alde bietako biktimen aldeko txaloak izan ziren
 ©JAGOBA MANTEROLA/ FOKU

«Zer falta zen emakumeak ez zeudelako kameren atzean?»

Itziar Ugarte Irizar

Euskal emakume zinemagileen lanaren gaineko zeharkaldi bat osatu dute Gaztelumendik eta Zufiak 'Arnasa betean' dokumentalean. Euskal Zinemaren galan estreinatuko dute, asteartean.

Astekaria

Asteko gai hautatuekin osatutako albiste buletina. Astelehenero, ezinbesteko erreportajeak, elkarrizketak, iritziak eta kronikak zure posta elektronikoan.

Iruzkinak kargatzen...

Izan BERRIAlaguna

Zure babes ekonomikoari esker, gure funtzioa betetzen jarraituko dugu egunero:
jendearen galdera eta kezkekin bat egingo duen kazetaritza bat egiten.