Osasuna. Produktua

Urdaiazpiko egosia edo York urdaiazpikoa

Berria -

2012ko urtarrilak 10
Pertsona gehienen gustukoa den jateko jaki erraza dugu urdaiazpiko egosia. Proteina asko (% 19) eta koipe kopurua beste hestebeteekin alderatuz urria du (% 3-5). 150-200 Kcal inguru eskaintzen ditu 100 gramoko. Txorizoak, aldiz, 450 Kcal inguru ditu. Beraz, hestebeteen taldean sartzen badugu ere, ezberdintasunak baditu. Ez du ia karbohidratorik (% 0,1-2) eta eragozpen nagusia eskaintzen duen sodio kopurua da. Janari batek % 0,7 sodioa eskaintzen duenean, gehiegizko kopurua duela esan ohi da. Urdaiazpiko egosi gehienek % 0,8 dute. Hipertentsio arazorik ez dutenek lasai kontsumi dezakete astean behin edo bitan. Baina hipertentsioa dutenek hobe dute janari hau alde batera uztea.

Irakurle agurgarria:

Honaino iritsi zarenez, eskaera bat egin nahi dizugu: irakurtzen ari zaren edukia eta egunkaria babestea, konpromiso ekonomikoa hartuz. Publizitatea eta erakundeen diru-laguntzak ez dira nahikoa BERRIAren etorkizuna bermatzeko. Sarean eskaintzen dizugun edukia irakurtzen duzuen milaka irakurleek proiektuari ekarpena eginda, urrutira iritsiko ginateke.

Kazetaritza libre, ireki eta independentea egin nahi dugu euskaldunontzat. Euskaraz informatzea delako gure eginkizuna, eta zure eskubidea.Lagun gaitzazu bide horretan. Idatzi gurekin etorkizuna. Geroa zugan.

Martxelo Otamendi
BERRIAko zuzendaria

Izan zaitez BERRIAlaguna