Onura publikoko izaera ukatu diete Okzitaniako AHT berriaren bi zatiri

Inkesta publikoen batzordeak Bordele-Akize eta Bordele-Tolosa zatien aurkako iritzia agertu du.Errentagarritasun «eskasa» azaleratu du

Nora Arbelbide Lete.
2015eko martxoaren 31
00:00
Entzun
Bordeletik Akizera eta Bordeletik Tolosara (Okzitania) joatekoa litzatekeen AHT abiadura handiko trenbide berriaren proiektua kolokan da, nahiz ez den oraindik arras lurperatua. Konkretuki, onura publikoaren ezagutza ez dio onartu inkesta publikoen batzordeak. Trenbide berria eraikitzea egokia ote den ala ez jakiteko inkesta eraman duen batzordeak egitasmoaren kontrako iritzia helarazi zion atzo Akitania eskualdeko prefetari.

Proiektuaren kontra direnentzat, dena ez da oraindik irabazia. Izan ere, gertatu izan da beste proiektu batzuetan batzordearen iritziaren gainetik proiektua aurrera eramatea. «Baina zailtasun handiak izanen dituzte horri gaina hartzeko. Borroka garrantzitsu bat dugu hor irabazi», poztu zen Victor Pachon, AHT berriaren aurka aspalditik borrokatzen den CADE ingurumenaren aldeko elkarteko bozeramailea. «Gure argumentu anitzekin bat egiten du batzordeak. Batzuetan, gu baino urrunago badoa», gehitu zuen. Artetik errateko, Akizeren eta Hendaiaren arteko trenbide berriaren proiektuaz ez da oraindik inkesta publikoa egin.

Beste bi bideei dagokienez, alde onak aurkitzen dizkie batzordeak. Adibidez, metropoli handien garapen ekonomikoari lotuak. Lanpostuak sortuko lituzketela ere aipatzen du, baita ingurumenari begira balorazio ona egiten ere. Baina kontrako argumentu anitz agertzen ditu, halaber. Oro har, esaten du abiadura handiaren alternatibak ez direla aski aztertuak. Zerbitzua, kostua eta irabazi denbora kontuan hartzen badira, batzordeak dio badela zer egin gaur egun existitzen diren bideak hobetuz eta berririk eraiki gabe.

Proiektuak bi helburu ikur iragarriak ditu. Bata, Bordeleren eta Tolosa artean oren bat irabaztea. Eta bestea, Parisen eta Tolosaren artean hiru oren. Baina denbora irabazte hori «gutxieneko tren» batzuek lortuko dutela dio batzordeak. Parisen eta Tolosaren arteko banaz bertze hori dudan jar daitekeela erantsi du, eta kontuan hartzen diren bi hiriburuen arteko geldiuneak «errealitatetik kanpokoak» direla dio. Finantzaketa publikoa ere ez dela segurtatua azpimarratu du batzordeak, eta errentagarritasun sozioekonomikoa «eskasa» dela, besteak beste, hiri ertainetako bideetan. «Halere, argi da Alain Rousset [Akitaniako presidentea] saiatuko dela berriz. Baina segur da beste anitzek bertan behera utziko dutela proiektua», erran du Pachonek. 8.000 milioi eurotik gora balioko lukete 360 kilometroko luzerako trenbide proiektuek.
Iruzkinak
Ez dago iruzkinik

Ordenatu
0/500
Interesgarria izango zaizu
Nabarmenduak
Orain, aldi berria dator. Zure aldia. 2025erako 3.000 babesle berri behar ditugu iragana eta geroa orainaldian kontatzeko.