Albistea entzun

ARGI ALDIAN

Azterketak

Marian Iriarte - Kimika irakaslea EHUn

2016ko ekainak 19

Ikasturtea amaitzear dago, ikasleak estresatuta, irakasleak nekatuta, baina gutxi falta da. Animo! Azkenengo astean denon ahotan ibili dira unibertsitatera sartzeko probetan azterketa batekin izandako gorabeherak. Ez naiz hasiko zutabe honetan haren alde edo aurka eztabaidatzen, ez da hori nire asmoa. Baina bai ikasleek batzuetan irakurritakoa ulertzeko duten zailtasunari buruz. Mundu espezializatu honetan, batzuen ustez ingeniaria izan nahi duen ikasleak ez luke denbora zertan galdu letretako beste jakintzagai batzuetan. Zertarako filosofia? Edo, hain garrantzitsua al da txukun idaztea? Batzuek eta besteek aitortu dute ditxosozko azterketa horretan edukia baino gehiago forma izan dela arazo nagusia.

Urte dezente daramatzagu unibertsitatean gure ikasleak gauzak egiten trebatu behar ditugula entzuten, ez da garrantzitsua edukia bera, egiten jakitea baizik. Eta, horregatik, irakaskuntza bera aldatu behar da, ikasleak problema edo egoera jakin batzuen aurrean ipini behar dira, eta arazo edo egoera horri aurre egiten jakin behar dute. Hori horrela, azterketetan ere eguneroko bizitzan gertatzen diren egoerak planteatzen zaizkie. Eta, askotan, hor dator arazoa. Nire 18 urteko ikasleen artean frogatu dut hori. Azterketa erraza izanagatik ere, batek baino gehiagok kale egiten du ariketa bera ulertzen ez duelako. Datu batzuk eman eta zerbait kalkulatzea baino gehiago, benetako egoera baten aurrean jarri, eta problema nola ebatzi jakin behar dute. Eta hortxe koska. Hizkuntza komunikatzeko behar dugun tresna da, eta beste edozein jakintzagai behar bezala ulertu eta menderatzeko ezinbestekoa da. Horren harira, filosofiako irakasleek filosofia bigarren hezkuntzatik baztertua ez izateko kanpaina batean sinatu dut. Ea lortzen dugun!

Sareko BERRIAzalea:

Irakurri berri duzun edukia eta antzekoak zure interesekoak badira, eskari bat egin nahi dizugu: Berria diruz babestea.

Zuk eta zure gisako sareko milaka irakurlek egindako ekarpenarekin, eduki gehiago eta hobeak sortuko ditugu. Eta, zuekin osatutako komunitateari esker, publizitateak eta erakundeen laguntzek bermatzen ez diguten bideragarritasuna lortuko dugu.

Euskarazko kazetaritza libre, ireki eta konprometitua eskaini nahi dizugu egunero; bizi zaren munduaren eta garaiaren berri ematen segitu.

Albiste gehiago

Bizkaiko Foru Aldundiaren jauregia. ©JAIZKI FONTANEDA / FOKU

Irregulartasunak sumatu dituzte lan eskaintza publiko batean, Bizkaian

Gotzon Hermosilla

Foru Aldundiak albaitariak kontratatzeko azterketetan izan da. Bederatzi hautagaitan bakarrak asmatu zituen kasu praktiko baten erantzun zuzenak. Salaketa bat jarri dute Fiskaltzaren aurrean

Hezkuntza batzordea bilduta, atzo, Eusko Legebiltzarrean. ©RAUL BOGAJO / FOKU

Ikastetxe publikoetan ikasten dute atzerrian jaiotako ikasleen %69k

Irati Urdalleta Lete

Emaitza okerragoak dituzte A eta B eredu publikoko ikasleek: erdiek ikasturteren bat errepikatu dute

Durangoko kaleak —Bizkaia— erdi hutsik, iazko urrian. ©ARITZ LOIOLA / FOKU

Konstituzionalak legez kanpokotzat jo du bigarren alarma egoera ere

Edurne Begiristain

Alarma egoera luzatzea eta eskumenak erkidegoen esku uztea legez kontrakotzat jo ditute. Urkulluk eta Txibitek «harridura» azaldu dute

Rcardo Etxepare (eskuinean), Noam Chomsky hizkuntzalaria agurtzen, 2006an. ©Imanol Otegi / Foku

EHUko udako ikastaroetako zuzendari ohi Ricardo Etxepare zendu da

Gotzon Hermosilla

Bizitza unibertsitateari lotua eman zuen, baina politikan ere aritu zen, eta Irungo alkatea izan zen bolada labur batez

Astekaria

Asteko gai hautatuekin osatutako albiste buletina. Astelehenero, ezinbesteko erreportajeak, elkarrizketak, iritziak eta kronikak zure posta elektronikoan.