Ongi etorri! BERRIA egunkariaren Ikasgela proiektuaren laugarren unitate didaktikoa da hau. Hizkuntza da komunikabideen lanabes nagusia, horren bidez zabaltzen baitute informazioa: idatzizko testuen bidez batzuetan, ahozko ekoizpenen bidez besteetan. Edonola ere, eduki horietan guztietan hizkera egokia erabili behar du kazetariak, informazioa ahalik eta modurik ulerterrazenean hedatzeko. Unitate didaktiko honetan, zuzen idazten eta hitz egiten ikasiko dugu; horretarako, testuaren eta esaldiaren antolaketari erreparatuko diogu; gero, ahozkotasunean jarriko dugu arreta, baita hizkera ez-baztertzailean ere. Ezagutza horietan sakondu ondoren, kazetaritzako genero bat aztertuko dugu: elkarrizketa. Prest al zaudete? Aurrera!
KONPETENTZIAK | Hizkuntza komunikaziorako konpetentzia (HKK) Konpetentzia digitala (KD) Konpetentzia pertsonala, soziala eta ikasten ikastekoa (KPSII) |
MAILA | DBHko 3. maila DBHko 4. maila |
IRAUPENA | Hamabi ordu (bi orduko sei saio) |
Aurkibidea
1.1. Zer hitz dago gaizki idatzita?
1.2. BERRIAren estilo liburuan kuxkuxean
2.1. Idazkera egokia komunikabideetan
2.2. Komunikabideetako idazkeraren ezaugarriak
2.2.1. Identifikatu akatsa
2.3. Testuaren antolaketa
2.3.1. Antolatu paragrafoak testua osatzeko
2.3.2. Idatzi albistearen hasierako paragrafoa
2.4.1. Idatzi hitzak ordena egokian eta berridatzi
2.5. Ahozkotasuna
2.5.1. Asmatu ahozkotasunaren ezaugarriak
2.5.2. Ahozkotasunean trebatzen
2.6.1. Estereotipoei buruzko hausnarketa
2.6.2. Hizkera baztertzailearen erabilera identifikatzen
3.1. Elkarrizketa
3.1.1. Zuzeneko elkarrizketa eta zeharkakoa
3.3.1. Elkarrizketa bat sortzen