Komunikazioaren erronkak XXI. mendean

Hitzaren pisua. Nola hitz egiten du

Ongi etorri! BERRIA egunkariaren Ikasgela proiektuaren laugarren unitate didaktikoa da hau. Hizkuntza da komunikabideen lanabes nagusia, horren bidez zabaltzen baitute informazioa: idatzizko testuen bidez batzuetan, ahozko ekoizpenen bidez besteetan. Edonola ere, eduki horietan guztietan hizkera egokia erabili behar du kazetariak, informazioa ahalik eta modurik ulerterrazenean hedatzeko. Unitate didaktiko honetan, zuzen idazten eta hitz egiten ikasiko dugu; horretarako, testuaren eta esaldiaren antolaketari erreparatuko diogu; gero, ahozkotasunean jarriko dugu arreta, baita hizkera ez-baztertzailean ere. Ezagutza horietan sakondu ondoren, kazetaritzako genero bat aztertuko dugu: elkarrizketa. Prest al zaudete? Aurrera!

KONPETENTZIAKHizkuntza komunikaziorako konpetentzia (HKK)
Konpetentzia digitala (KD)
Konpetentzia pertsonala, soziala eta ikasten ikastekoa (KPSII)
MAILADBHko 3. maila
DBHko 4. maila
IRAUPENAHamabi ordu (bi orduko sei saio)
Aurkibidea

1. Hasiera fasea

1.1. Zer hitz dago gaizki idatzita?

1.2. BERRIAren estilo liburuan kuxkuxean

2. Garapen fasea

2.1. Idazkera egokia komunikabideetan

2.2. Komunikabideetako idazkeraren ezaugarriak

2.2.1. Identifikatu akatsa

2.3. Testuaren antolaketa

2.3.1. Antolatu paragrafoak testua osatzeko

2.3.2. Idatzi albistearen hasierako paragrafoa

2.4. Esaldiaren antolaketa

2.4.1. Idatzi hitzak ordena egokian eta berridatzi

2.5. Ahozkotasuna

2.5.1. Asmatu ahozkotasunaren ezaugarriak

2.5.2. Ahozkotasunean trebatzen

2.6. Hizkera ez-baztertzailea

2.6.1. Estereotipoei buruzko hausnarketa

2.6.2. Hizkera baztertzailearen erabilera identifikatzen

3. Amaiera fasea

3.1. Elkarrizketa

3.1.1. Zuzeneko elkarrizketa eta zeharkakoa

3.2. Zuzeneko elkarrizketa

3.3. Zeharkako elkarrizketa

3.3.1. Elkarrizketa bat sortzen

3.3.2. Elkarrizketa ebaluatzeko errubrika

Unitateak erabiltzeko, programa kontratatu behar duzu: