Enpresak

CAFek eta Bombardierrek 146 tren egiteko kontratua lortu dute Parisen

2.560 milioiko kostua du, eta lanak nola banatuko dituzten zehaztu ez duten arren, azken urteetako eskaera handienetakoa izango litzateke

CAFek SNCFrentzat eginiko tren baten irudia
CAFek SNCFrentzat eginiko tren baten irudia Berria Tamaina handiagoan ikusi

Jokin Sagarzazu -

2021eko urtarrilak 14

CAFentzat Frantziatik datoz berri onak. Beasaingo (Gipuzkoa) tren ekoizlea Kanadako Bombardierrekin batera 2.560 milioiko lan kontratu bat lortu du Parisen, 146 tren egiteko, Frantziako hiriburuko iparraldea eta hegoaldea, eta haren aireportuak lotzen dituen RER B linearentzat.

Kontratua oraindik ez dute sinatu, baina «lehenbailehen» egitea espero dute alde guztiek. Zifren tamaina kontuan hartuta, esan daiteke azken urteetako handienetako bat izango dela Euskal Herriko multinazionalarentzat. Eta hori mugikortasunaren sektoreak egun bizi duen testuinguru zailean lortu izanak, balio bikoitza ematen dio. 

Bitartean, CAFek zain jarraitzen du Espainiako Renfek aurki jakinarazitu dituen bi kontratu handiak nori emango dizkion zain: 1.000 milioikoa da bata eta 1.700 milioikoa bestea. Horien zati bat lortzea da bere nahia.

CAFek Parisko lehiaketa irabazteko borroka handia egin behar izan du. Bombardierrekin partzuergoa osatuta lortu du, eta aurrean Alstom frantziarra izan dute. Herrialde hartako hedabide batzuen arabera, 500 milioi euroko aldea egon da irabazleen eta galtzailearen artean. Lehiaketak oihartzun zabala izan du komunikabideetan: Frantziako enpresa bati kontratua eman ez izanak kritika ugari eragin ditu.

Abenduan, erabakia hartuta zegoenean, Alstomen salaketa baten ondorioz, esleipena eten behar izan zuten. Kontratazio prozesua partzialki berrabiarazteko eskatu zuen, besteak beste. Epaitegietan jarraitzen du auziak, baina epaileak aukera eman du CAFek eta Bombardierrek kontratua sinatzeko. 11 egun izango dituzte horretarako eta epe horretan Alstomek berriro aurkeztu ahal izango du helegitea. 

Azken egunetan, RATP, SNCF eta Ile de France Mobilites garraio operadoreek prozesua «bizkortu» nahi izan dute; horregatik berretsi dute kontratua CAFentzat eta Bombardierrentzat izango dela. Komunikabideetara bidalitako oharrean, dena den, ez duteakordioari buruzko zehaztasun gehiago eman; adibidez, lanak nola banatuko dituzten CAFen eta Bombardierren artean, edo bestela esanda, 2.560 milioietatik zenbat dagozkion bati eta zenbat besteari.

Frantziara begira

Beasaingo enpresa bere ohar laburrean azken urteotan Frantzian azken urteetan sinatu dituen kontratuen garrantzia azpimarratzera mugatu da. 2019ko amaieran egindako bat nabarmendu du, 700 milioi eurokoa, Paris-Clermont eta Paris-Limoges-Toulouse lineetarako 25 tren egitekoa, beste 75 egiteko aukerarekin. Gogoratu du, halaber,  Nantes, Besançon eta St. Etiennenerako tranbiak egiteko eta Lyongo metroaren flota birgaitzeko eskaerak dituela, eta Okzitaniako Bigorren lantegi bat duela.

Bestalde, Kanadako Bombardierrek ere kontratu garrantzitsuak egin ditu Frantziarekin azkan aldian: 565 milioi euroko bat sinatu zuen urte amaieran, SNCFrentzat 33 tren egiteko. Horien propultsio sistemak multinazionalak Trapagarenen (Bizkaia) duen fabrikan garatuko dituzte.

Irakurle agurgarria:

Honaino iritsi zarenez, eskaera bat egin nahi dizugu: irakurtzen ari zaren edukia eta egunkaria babestea, konpromiso ekonomikoa hartuz. Publizitatea eta erakundeen diru-laguntzak ez dira nahikoa BERRIAren etorkizuna bermatzeko. Sarean eskaintzen dizugun edukia irakurtzen duzuen milaka irakurleek proiektuari ekarpena eginda, urrutira iritsiko ginateke.

Kazetaritza libre, ireki eta independentea egin nahi dugu euskaldunontzat. Euskaraz informatzea delako gure eginkizuna, eta zure eskubidea.Lagun gaitzazu bide horretan. Idatzi gurekin etorkizuna. Geroa zugan.

Martxelo Otamendi
BERRIAko zuzendaria

Izan zaitez BERRIAlaguna

Albiste gehiago

Greban ari ziren Kelvioneko langile batzuk lantegiren aurrean. ©Jaizki Fontaneda

Kelvionek ez du itxiko Igorreko planta, baina langileen erdiarekin jarraituko du

Imanol Magro Eizmendi

Langileek bileran onartu dute multinazionalaren eskaintza. 73 langiletik 37ra igaroko da, eta lau urterako lana du ziurtatuta.

Kasu Kasu Ostalariak Kexu kolektiboaren agerraldia, goizean. ©Guillaume Fauveau

Ipar Euskal Herriko hautetsiak akuilatu dituzte ostalariek

Oihana Teyseyre Koskarat

Kasu Kasu Ostalariak Kexu kolektiboan Iparraldeko 100 bat ostalari bildu dira. Zazpi hilabete pasatu dituzte hetsirik.

Elma Saiz Nafarroako gobernuko ekonomia kontseilaria, agerraldi batean. ©Villar Lopez / EFE

Nafarroak %8 gutxiago bildu zuen iaz zergen bitartez

Imanol Magro Eizmendi

2019an baino 314 milioi euro gutxiago dira, eta, hala ere, pandemiaren hasieran espero baino datu hobeak

Whatsapp da adinduek <em>smartphone</em>-an gehien darabilten aplikazioa. ©BERRIA

ZIMURRAK LABIRINTO DIGITALEAN

Xabier Martin

Bizimodua errazteko iritsi dena buruhauste galanta ematen ari zaie adinean sartutako askori. Eraldaketa digitalak arrakala handia sortu du adinekoen eta gainontzeko populazioaren artean. Pandemiak azkartu egin du enpresek eta administrazioak martxan duten prozesua, eta bazterrean geratzen ari dira pertsona asko.

Astekaria

Asteko gai hautatuekin osatutako albiste buletina. Astelehenero, ezinbesteko erreportajeak, elkarrizketak, iritziak eta kronikak zure posta elektronikoan.