Albistea entzun

Innobasqueren tartea

Zentzua, sentsibilitatea eta berrikuntza

Bigarren hizkuntza bat ikasteak ahaleginak dakartza, eta horiek handiagoak dira gorrentzat. Orain arte, kolektibo horrek ez zuen ikaskuntza-sistema egokiturik, eta Didaktiker enpresak konponbidea eman dio horri tresna berri batekin, zeina dagoeneko Innobasque Berrikuntzaren Euskal Agentziaren Kasu Praktikoen Bankuaren parte den.

Didaktiker enpresak tresna berri bat sortu du gorrentzat.
Didaktiker enpresak tresna berri bat sortu du gorrentzat. INNOBASQUE

Enpresa Bai&by Fundazioan integratuta dago, eta 1991n sortu zen, hezkuntza munduan adimen artifizialaren potentziala baliatzeko helburuz eta, zehazki, hizkuntzak irakasteko software adimenduna sortzeko. 2019ko azaroan, I+G taldeak Nafarroako Gobernuaren Hezkuntza Departamentuaren Euskara Sailaren deia jaso zuen, eta adierazi zuten ikasle gor bat haserre zegoela, ez zegoelako prestakuntza-eskaintzarik ikaskuntza-metodo tradizionalek entzumen-desgaitasunak dituztenei planteatzen dizkieten oztopoak gainditzeko.

Didaktikerrek dagoeneko aztertua zuen eskari hori; izan ere, bereziki fundazioa sortu zenetik, haren helburuen artean dago behar bereziak dituzten pertsonen hezkuntza sozializatzea. Hala ere, dei horren ondorioz, lanean hasi ziren, jakinda etxean abiapuntu egokia zutela: Bai&byren irakaskuntza-esperientzia euskara eta ingelesa online irakasten. Halaber, plataforma adimenduna ikasle horien beharretara egoki zitekeen. Hala ere, Euskal Gorrak Pertsona Gorren Elkarteen Euskal Federazioan jakinarazi zuten moduan, xede-kolektiboa hasieran uste zen baino heterogeneoagoa zen; izan ere, ez dituzte muga berdinak ezertxo ere entzuten ez duen norbaitek edo hipoakusia moderatu edo arina duen batek.

Horregatik, irakaskuntza-plataformaren lehen egokitzapena egin ondoren (adibidez, soinu-alarmak kentzeko edo audio-baliabideetan azpitituluak jartzeko) eta Euskal Gorrak erakundeko testatzaile boluntarioek proposatutako hasierako hobekuntzak ezarri ondoren, proiektuaren taldeak erabaki zuen erabiltzaileen artean hiru profil bereiztea. Ondorioz, ikasle bakoitzari elkarrizketa labur bat egin behar zitzaion prestakuntzaren hasieran, baina bakoitzaren kasura ondoen egokitzen zen plataforma eskaintzeko aukera emango zuen horrek: entzuteko zailtasunak dituztenak baina entzuteko eta hitz egiteko gai direnak, gortasun maila handiko ikasleak, edo, azkenik, erabat gorrak direnak. Beraz, modu autonomoan online prestakuntza jasotzeko baldintza bakarra zen tresnaren erabiltzaileak gai izatea gaztelaniaz irakurri eta idazteko.

Behin profil horiek finkatu ondoren, zehatz-mehatz aztertu ziren bakoitzaren muga eta behar espezifikoak, eta, informazio hori plataforman jaso ondoren, DDK System “irakasle birtuala” etorri zen (Dynamic Development of Knowledge), zeinak ikasle bakoitzaren ezaugarri indibidualak hautematen dituen. Honako hauek aztertzen ditu: nola ikasten dituen buruz gauzak epe labur eta luzean, zein den kontzeptu berriak barneratzeko gaitasuna, eta non topatzen dituen zailtasun handienak eta non egiten dituen akats gehienak. Gainera, errendimendu-aldaketak ere hautematen ditu. Horri esker, adimen artifizialak etengabe egokitzen ditu erabilitako baliabide didaktikoak (jolasetatik tutorialetara) erabiltzailearen ezaugarri pertsonaletara.

Helburuak betetzen direla bermatzeko, garapen-prozesuan zehar plataforma hainbat aldiz testatu dute Euskal Gorrak eta Asorna (Nafarroako Gorren Elkartea) erakundeetako boluntarioek. Horrez gain, tresnaren programa pilotua ere probatu zuten, zeina lehengo urtean merkaturatu zuten.

https://www.ivoox.com/20210425-euskal-gorrak-by-bai-by-audios-mp3_rf_69255525_1.html

Albiste gehiago

Asebrock 2000, Bilboko aseguru-artekaritza. ©INNOBASQUE

Berrikuntza, salmenta ona egiteko

Innobasque

Bezeroa oso ongi ezagutzeak eta zer nahi duen eta zergatik jakiteak fidelizatzen eta gehiago bilatzen laguntzen du. Hala erakusten du Hazinnovaren Asebrock 2000 esperientziak; Hazinnova Eusko Jaurlaritzaren programa bat da, eta ETE eta mikroETE-ei aukera ematen die hiru hilabetean emaitzak ekarriko dituzten berrikuntzak ezartzeko

Miba Pentsu fabrika. ©INNOBASQUE

Pentsatzen dut… beraz, berritzen dut

Innobasque

Erosi duen azken lantokiaren egitura bere plantillan sartzeko, Miba pentsu-fabrikak bere funtzionamendua eta kategoria profesionalak aztertu ditu.  Prozesu horretarako kanpoko aholkularien laguntza izan du, Eusko Jaurlaritzaren Hazinnova programari esker

Tolosako Inmakulada Lanbide Ikastolako ikasle batzuk. ©INMAKULADA LANBIDE IKASTOLA

Etengabeko berrikuntza Inmakulada Ikastolan

Tolosako Inmakulada Lanbide Ikastola

Tolosako Inmakulada Lanbide Ikastolaren ezaugarri izan dira beti etengabeko hobekuntza eta berrikuntza, bai kudeaketan eta bai hezkuntza metodologian, eta gaur egun ere ikastolako ardatz izaten jarraitzen dute. Horrela, eraldaketa digitalari eta osasun mentalaren erronkari aurre egiten ari da.

Astekaria

Asteko gai hautatuekin osatutako albiste buletina. Astelehenero, ezinbesteko erreportajeak, elkarrizketak, iritziak eta kronikak zure posta elektronikoan.

Innobasque