Madrilen gutxienez 150 lagun hil dira hegazkin istripuan

Spanair konpainiako hegazkinean zihoazen 173 bidaiarietatik gehienak hil dira istripuan; hemeretzi lagun zaurituta daude, batzuk larri

2008ko abuztuaren 21a
00:00
Entzun
Madrilgo Barajas aireportuan (Espainia)izan zuen istripua Las Palmasera (Kanaria Handikoa) iritsi behar zuen hegazkinak, atzo. 173 lagun zihoazen Spanair konpainiako hegazkinean: 166 bidaiari eta eskifaiako zazpi kide. Hainbat bidaiari erreskatatu zituzten bizirik. Lerro hauek idazteko garaian hemeretzi lagun baino ez zeuden bizirik. Hegazkinetik bizirik ateratako bi urteko haur bat ospitalera bidean hil zen. Istripuan bizia galdu dutenak 150etik gora direla adierazi zuen Francisco Granados Madrilgo presidenteordeak.

Hegazkin istripua arratsaldeko 14.45etan gertatu zen, lehenengo ikerketen arabera, MD-82 hegazkinaren ezker hegaleko motorrak su hartu zuenean. Ez zuen aireratzerik izan hegazkinak -pare bat metro gora egin eta lurrera erori zen berriro-; horregatik, pistatik atera, su hartu eta bitan zatitu zen. Aitzitik, kutxa beltzak berreskuratu dituzte dagoeneko; horiek istripuaren zergatia argitzen lagunduko dute.

Hildakoen kopuruak etengabe egin zuen gora istripuaren ondorengo orduetan. Hildakoen datu zehatzik ezagutu ezinda, baina, biktimen senitartekoek ordu luzez itxaron behar izan zuten Barajasko aireportuan, istripuan zendu zirenen artean beren familiakoren bat zegoen jakin ezinda. Horiei laguntza emateko dozenakapsikologo aritu ziren lanean. Hilotzak, berriz,Ifema Madrilgo erakustazokara eramango zituztela jakinarazi zuten.

Madrildik Las Palmaserako hegaldian Lufthansa konpainiako bidaiariak eman behar zituen hegazkinak . Horregatik, hildakoen artean Alemaniako herritarrak egon daitezkeela uste da. Hildakoen naziokotasuna, ordea, ez dute oraindik argitu.

Bestalde, suhiltzaileek sua itzaltzen zuten artean, Barajas aireportua itxi egin zuten.17.00etarako, hala, aireko zirkulazioa martxan jarri zuten berriro.

Aireratzeko arazo teknikoak

Barajas aireportuko laugarren terminaletik kilometro batera gertatu zen hegazkin istripua, 36. pistan. Ordu beteko atzerapenez abiatu zen Las Palmas aldera; iturri batzuen arabera, hegazkinak arazo teknikoak izan zituen, horregatik, aurreikusi baino beranduago abiatu zen. Ez Spanair konpainiak, ezta AENA Espainiako Aireportuak eta Aireko Nabigazioak ere ez du baieztatu MD-82 hegazkinak arazoak izan zituenik, ordea. «Konpainiak ez du nahikoa informazio, eta beraz, ezin dugu espekulatu. Gobernuaren ardura da dagozkion ikerketak egitea. Spanairrek eskura duen informazio guztia emango die agintariei», azaldu du Sergio Allar Spanairrreko merkataritza zuzendariak. Bestalde, SEPLA pilotuen sindikatuak aditzera eman duenez, eskifaiako kideek ezagutza eta esperientzia handia zuten .

Hamabost urteko antzinatasuna zuen atzo su hartu zuen hegazkinak; horietatik bederatzitan Spanair konpainiarentzako egin zuen lan. Halaber, pasa den urtarrilaren 24an ikuskatu zuten azkeneko aldiz.

Emandako erantzuna

Istripuaren gunean 230 osasun-langile, 450 polizia eta 70 suhiltzaile aritu dira lanean. La Paz, Ramon y Cajal, Doce de Octubre, Infanta Elena eta Niño Jesus ospitaleetan, berriz, zaurituak artatzeko neurri bereziak hartu dituzte. Spanairrek, berriz, larrialdi egoeretarako protokoloa martxan jarri duela azaldu du.

Bestalde, Jose Luis Rodriguez Zapatero Espainiako gobernuburua eta Mariano Raxoi PPko presidentea, besteak beste, Barajasko aireportura gerturatu ziren atzo, biktimei doluminak eman eta gertatutako bertatik bertara ikusteko asmoz. Aitzitik, nazioarte mailan ere hurbiletik jarraitu zuten atzoko tragedia. Javier Solana EB Europako Batasuneko Atzerri Politika eta Segurtasunerako goi mandatariak istripu larritzat jo du, eta biktimen senideei babesa eman die. Frantzia, bere aldetik, laguntzeko prest agertu da. Kataluniako Generalitateak ere forentse talde bat bidali du Madrilera.





Azken bost urteotakoistripu larrienak

2003

Otsailaren 19a. Iranen 302 lagun hil ziren hegazkin militar batek izandako istripuan.

Maiatzaren 8a. Kongon 150 bidaiari hil ziren.

Uztailaren 8a. Sudanen 115 lagun zendu ziren.

Abenduaren 25a. Beninen 130 lagunek galdu zuten bizia.

2004

Urtarrilaren 3a. Itsaso Gorrian 148 bidaiari hil ziren.

2005

Abuztuaren 14a. Grezian 121 lagunek galdu zuten bizia.

Abuztuaren 16a. Venezuelan 161 bidaiari hil ziren.

Irailaren 5a. Sumatra uhartean izandako istripuan 150 lagun hil ziren.

Urriaren 22a. Nigerian 117 lagunek galdu zuten bizia.

Abenduaren 6a. 116 lagun hil ziren Iranen.



2006

Maiatzaren 3a. Itsaso Beltzean 113 bidaiari hil ziren.

Uztailaren 9a. 150 hil ziren Siberian.

Abuztuaren 22a. Ukrainan 169 galdu zuten bizia, tartean 45 haurrek.

Irailaren 29a. Brasilen bi airekok elkar jo zuten; 155 hildako.



2007

Urtarrilaren 1a. Indonesian





MD-82 hegazkin eredua

McDonell Douglas enpresak egin zituen eredu hauek 1980tik aurrera Long Beachen (Kalifornia, AEB). Boeingek bereganatu zuen enpresa 1997an, eta bi urte geroago utzi zioten eredu hori egiteari.Hegaldi laburrak eta ertainak egiten ditu eta beste ereduek baino erregai gehiago kontsumitzen dute; Airbus batek baino %25 gehiago, hain zuzen ere.





Spanair konpainiaren urterik latzenean izan da istripua

Spanair ataka zailean dago; izan ere,1.100 langile kanporatzeko plana onartu berri du konpainiak; lanpostuen heren bat. Aurtengo lehen hiru hilekoan 41 milioi euro galdu ditu; petrolioaren prezioa urtebetean bikoiztu egin baita. Orotara 63 aireko ditu: 36 MD, hamazazpi Airbus A320 eta zazpi Boeing B717.
Iruzkinak
Ez dago iruzkinik

Ordenatu
0/500
Interesgarria izango zaizu
Nabarmenduak
Orain, aldi berria dator. Zure aldia. 2025erako 3.000 babesle berri behar ditugu iragana eta geroa orainaldian kontatzeko.