Albistea entzun

Mipcom azoka indartsua izan da, 2019koaren parera iritsi gabe

Cannesko azokan 11.000 profesional elkartu dira asteon. Euskal Herriko hainbat ekoizlek banatzaileekin bilerak egiteko baliatu dute
Iaz baino profesional gehiago bildu dira aurten Cannesko Mipcom ikus-entzunezkoen azokan.
Iaz baino profesional gehiago bildu dira aurten Cannesko Mipcom ikus-entzunezkoen azokan. SEBASTIEN NOGIER / EFE Tamaina handiagoan ikusi

Urtzi Urkizu -

2022ko urriak 21

Nahiz eta ez den pandemia aurreko urtearen datuetara iritsi, Cannesko (Okzitania) Mipcom ikus-entzunezkoen azokak antolatzaileen aurreikuspenak gainditu ditu: sektoreko 11.000 profesional baino gehiago izan dira aste honetan nazioarteko topaketan. 2019. urtean, ikus-entzunezko enpresen 13.500 ordezkari joan ziren Okzitaniako kostaldeko hirian urtero egiten den azokara.

Euskal Herriko ekoizle batek ere aipatu du aurten iaz baino «jende gehiago» ibili dela. Eiken ikus-entzunezko klusterraren laguntzarekin, Expressive Media Project, New Digital Media, Pausoka eta Prime Time Media ekoiztetxeetako euskal ekoizleak izan dira Cannesen; ETBko zuzendaritzako ordezkariak ere han izan dira.

New Digital Mediako ordezkariek Tupper Club eta Trio de ases ETB2ko saioak erakutsi dizkiete nazioarteko zenbait banatzaile eta kateri. Ekoiztetxe horrek berak Altxa txapela formatua sartu du katalogoan —lehen sektoreko ekoizle txikien eta haien produktuen gaineko saioa da—.

Pausoka ekoiztetxeak Irabazi arte telesaila eta SOS Kantak arriskuan sartu ditu, besteak beste, Basque Audiovisual katalogoan; eta Prime Time Media ekoiztetxeak, Baserria eta Gailurra Xtrem ETB1en emandako reality-ak. Ekoiztetxeetako iturriek esan dute bilera interesgarriak izan dituztela, baina ez dute akordiorik itxi oraino. «SOS Kantak arriskuan formatuak oso harrera ona izan du. Aste batzuk barru jakingo dugu norbaitek erosten ote duen», esan du Pausokako Xabier Zabaletak.

India eta Kanada

38. Mipcom azoka atzo amaitu zen, eta arreta berezia jarri dute Indiako ikus-entzunezkoetan, eta zenbait mahai inguru egin dituzte herrialde horretan sektoreak bizi duen egoeraz. Indian 900 telebista kate eta 80 streaming plataforma baino gehiago daude. Luze gabe Indiako merkatuak nazioartean indar handia hartu dezakeela iradoki dute.

Kanadako ekoiztetxeetako ordezkariek eta sortzaileek ere presentzia nabarmena izan dute azokan. Esate baterako, Xavier Dolan Quebeceko zinemagileak —Mommy, Heartbeats— bere aurreneko telesaila aurkeztu du: La nuit où Laurier Gaudreault s'est réveille. Michel Marc Boucharden izen bereko antzezlan batean oinarrituta dago, eta Kanadan azaroaren 24an estreinatuko dute. Suspensezko istorio bat kontatzen du, 1990eko hamarkadan girotutakoa.

Azokako beste izar distiratsu bat Cara Delevingne aktore eta modeloa izan da. Planet Sex dokumental saioa aurkeztu du Cannesen: Freemantlek ekoitzi du lana, BBC Three eta Hulurekin batera. Bertan, mundu osoko askotariko pertsonekin hitz egingo du Delevingnek haien sexualitateaz. Sei ataleko dokumental saioa da, eta gaien artean generoa, emakumeen sexualitatea, sexu joerak, monogamia eta pornografia daude.

Mipcom azokaren barne, bestalde, Diversify TV Excellence Awards sariak banatzen dituzte, aniztasuna hobekien islatzen duten saioei aitortza egiteko. LGBTIQ+ kategorian Kanadako Sort of saioak eraman du saria. LA (A Queer History) dokumentala ere saritu dute. Kanadako beste lan bati eman diote arraza eta etniaren irudikatze onenaren kategoriako saria: Pour toi Flora saioari. Herrialde bereko Proud To Be Me programa (CBC katea) saritu dute haur programazioari lotutako sarietan. Beste alde batetik, Buyer's Award saria Japoniako Truth suspensezko telesailari eman diote. Hideo Nakata da zuzendaria.

TF1 kateak Marie Antoinette telesaila aurkeztu du Cannesen, Frantziako azkeneko erreginaren inguruko fikzioa. AEBetako PBS kate publikoari saldu diote telesaila.

Emily Blunt aktorea ere Mipcomen izan da, The English telesaila aurkezten. Hugo Blick da gidoilari eta zuzendaria, eta 1890eko hamarkadan girotuta dago.

Mipcomeko zuzendari Lucy Smithek gogorarazi du sektoreko eremu batzuk ez direla lehen bezain handiak, «pandemia hasi zenetik Txina ez delako bere herrialdetik atera, eta Errusiak ez duelako parte hartzen».

Apirilean, MipTV azokaren 60. aldia egingo dute Cannesen.

Sareko BERRIAzalea:

Irakurri berri duzun edukia eta antzekoak zure interesekoak badira, eskari bat egin nahi dizugu: Berria diruz babestea.

Zuk eta zure gisako sareko milaka irakurlek egindako ekarpenarekin, eduki gehiago eta hobeak sortuko ditugu. Eta, zuekin osatutako komunitateari esker, publizitateak eta erakundeen laguntzek bermatzen ez diguten bideragarritasuna lortuko dugu.

Euskarazko kazetaritza libre, ireki eta konprometitua eskaini nahi dizugu egunero; bizi zaren munduaren eta garaiaren berri ematen segitu.

Albiste gehiago

 ©GORKA RUBIO / FOKU

«Argazkiak badauka benetakoaren zigilua, eta hitzek ez»

Enekoitz Telleria Sarriegi

Argazkilaritza dokumentalean sinisten du Morelesek: «Informazioa edukitzea kontzientzia edukitzea da, eta horrek ekitera eramaten zaitu». 'Urtzearen aztarna' paratu du Donostian, klima aldaketaz ohartarazteko.

 ©JON URBE / ARGAZKI PRESS

Basogintza eredu berri baterantz

Unai Etxenausia

Ez dago «baso perfektua» sortzeko errezeta magikorik, aldakorra baita Euskal Herriko paisaia. Errez kooperatibako kideak eredu berri bat ari dira lantzen eta proposatzen: baso bakoitzak espezie autoktonoak eta genetika ezberdinekoak izan behar dituela diote, «baso irregularrak» bihur daitezen.
Kotoi markak Irizarren autobusetako ehuna erabiliz sortutako jantziak. ©GORKA RUBIO/ FOKU

Moda egiteko beste modu bat

Amaia Jimenez Larrea

'Ekomoda' erakusketa jarri dute Ezkioko Igartubeiti baserri-museoan, maiatz hasierara arte. Autobusetan erabili gabeko ehunekin egindako jantziak daude ikusgai.
Naizen elkartearen aurkezpen eguneko argazkia, Donostiako Antzoki Zaharrean. ©GORKA RUBIO / FOKU

Naizendarren festa

Ane Insausti Barandiaran

Naizen elkarteak Bigarren Hezkuntzarako sortutako ikus-entzunezkoak eta kamiseta berriaren diseinua aurkeztuko ditu gaur, urteroko festan

Kinka buletina

Klima larrialdiari eta ingurumenari buruzko azken berriak zabaltzen dituen buletina.

Iruzkinak kargatzen...

Izan BERRIAlaguna

Zure babes ekonomikoa ezinbestekoa zaigu euskarazko kazetaritza independente eta kalitatezkoa egiten segitzeko.