Landabengo VW eta sindikatuak erregulazioa negoziatzen hasiko dira

Multinazionalak zortzi egun itxi nahi du fabrika, motorrak falta zaizkio-eta. Sindikatuek ahalik eta kalterik txikiena egin nahi diete langileei

Volkswagenen lantegia, Iruñeko Landaben poligonoan, artxiboko irudian. VILLAR LOPEZ / EFE.
Iker Aranburu.
2018ko abuztuaren 22a
00:00
Entzun
Diesel motorren salmentaren beherakadaren ondorioak iritsi dira Euskal Herriko lantegi handienera ere, Landabengo Volkswagenera. Multinazionalaren zuzendaritzak fabrika zortzi egunez ixteko asmoa du, ez baitu nahiko motorrik Poloetan muntatzeko. CO2 isurketak zorrotzago neurtzeko ezartzear dagoen WLTP sistemak ere eragin du eskasia. Landaben ixteko iragarpenak harri eta zur utzi ditu sindikatuak. Gaur dira hastekoak langileak aldi baterako erregulazioan uzteko negoziazioak, edo, beranduenik, bihar.

Sindikatuek negoziazio taldea aukeratu zuten atzo. Hamahiru lagun dira, zuzendaritzarekin lan hitzarmenaren berritzea negoziatzen ari diren hamahiruak, hain zuzen ere. Talde negoziatzailea osatzearen alde egin zuten UGTk (11 kide enpresa batzordean), CCOOk (zazpi), ELAk (bat) eta CGCk (bat), eta abstenitu egin ziren LAB (lau) eta CGT (bi). Azken bi sindikatu horiek LABen proposamen baten alde bozkatu zuten, zeinak esaten zuen ez ziotela negoziatzaileen izenik eman behar zuzendaritzari.

Sindikatuek eta enpresak aste eta erdi izango dute gehienezerregulazio dosierra negoziatzeko, VWek irailaren 3rako jarri nahi baitu indarrean. Aste horretan, lantegia bost egunez egongo litzateke itxita, eta langabezian geratuko lirateke Landabengo 4.600 langileak. Fabrika zortzi egunez itxi nahi dute guztira, baina zuzendaritzak negoziazioan azaldu beharko luke gainontzeko hiru egunak zeintzuk izango liratekeen. Sindikatuek, bestalde, argi dute zer negoziatu nahi duten: ahalik eta galera ekonomikorik txikiena jasatea fabrika itxita dagoen egunetan.

Soldata osagarriak

«Langileak ez luke arazoa ordaindu beharko, baina badakigu enpresarekin negoziatzen bada langileek kalte ekonomiko bat izango dutela. Kalte hori txikitzea da helburua», adierazi zuen atzo Enrique Duque CCOOko ordezkariak. Langileak zortzi egunez langabeziara joanez gero, gehien-gehienek izango dute langabezia saria jasotzeko aukera, baina horrek ez ditu kontuan hartzen langileek jasotzen dituzten osagarriak, antzinatasuna, aparteko sarien ordaina eta halakoak. «Eskatuko dugu enpresak bere kargu hartzeko osagarrien %100».

Sindikatuek aho batez salatu dute enpresaren asmoa, eta egoerara gaizki egokitzea egotzi diote. Izan ere, jakina zen aspaldi diesel motordun autoen salmenta jaisten ari zela. Halaber, ezaguna zenirailaren 1ean indarrean jarriko zela CO2 isurketak kontrolatzeko sistema berria, eta ordurako motor berriek homologatuta egon behar zutela. WLTP sistemak normal neurtzen du atmosferara isurtzen diren CO2 partikulak, eta batez beste %20 gehiago zenbatzea ekarriko du. Matrikulazio zerga kutsaduraren araberakoa denez, auto gehiagok pagatuko dute zerga.

Dieselari dagokionez, motor hori duten autoen salmenta %12 txikitu zen iaz Hego Euskal Herrian, eta aurten hortik gora ari da makaltzen. Urteko lehen seihilabetean, saldutako autoen %33,4k zeukaten motor hori; urtebete lehenago, %45etik gora ziren.
Iruzkinak
Ez dago iruzkinik

Ordenatu
0/500
Interesgarria izango zaizu
Nabarmenduak
Orain, aldi berria dator. Zure aldia. 2025erako 3.000 babesle berri behar ditugu iragana eta geroa orainaldian kontatzeko.