Albistea entzun

Dieselaren amiltzeak eta SUVen modak CO2 isuriak handitu dituzte

Iker Aranburu -

2019ko uztailak 2

Dieselaren gainbehera ez da Euskal Herriko kontua bakarrik. Europako Batasunean, 2017an baino 1,2 milioi diesel auto gutxiago saldu ziren iaz, eta joera horrek jarraitu egin du aurten —merkatu kuotaren %32 izan dute lehen hiruhilekoan—. Bigarren urtez jarraian, gasolina erretzen duten autoenak izan dira salmenten erdiak baino gehiago. Dieselaren krisiak ondorio garbi bat izan du, ACEA autogileen Europako patronalaren arabera: %1,8 karbono dioxido gehiago isuri zen iaz.

ACEAk ziurtatu du gasolinaren eta gasolioaren CO2 isurketen aldea txikitzen ari dela, baina artean «esanguratsua» dela dio, eta horregatik eskatu die bezeroei ez ditzatela alboratu «belaunaldi berriko» dieselak.

Bezeroek, ordea, dieselari bizkarra emateaz gain, CO2 isuriak handitu dituen beste joera bati eusten ari dira: noranahiko itxurako autoak saldoka erosten ari dira, SUV deitutakoak. Iaz EBn saldutako autoen herenak baino gehiago izan ziren mota horretakoa, eta hortik gora merkatu askotan. Hego Euskal Herrian eta Espainian, esaterako, aurten saldutakoen %45 izan dira. Auto arruntak baino handiagoak dira, pisutsuagoak eta aerodinamika gutxiagokoak, eta, oro har, erregai gehiago kontsumitzen dute.

Irakurle agurgarria:

Honaino iritsi zarenez, eskaera bat egin nahi dizugu: irakurtzen ari zaren edukia eta egunkaria babestea, konpromiso ekonomikoa hartuz. Publizitatea eta erakundeen diru-laguntzak ez dira nahikoa BERRIAren etorkizuna bermatzeko. Sarean eskaintzen dizugun edukia irakurtzen duzuen milaka irakurleek proiektuari ekarpena eginda, urrutira iritsiko ginateke.

Kazetaritza libre, ireki eta independentea egin nahi dugu euskaldunontzat. Euskaraz informatzea delako gure eginkizuna, eta zure eskubidea.Lagun gaitzazu bide horretan. Idatzi gurekin etorkizuna. Geroa zugan.

Martxelo Otamendi
BERRIAko zuzendaria

Izan zaitez BERRIAlaguna

Albiste gehiago

Landaben barruan, txapa tailerrean, ekoizten ari diren ibilgailuetako baten egitura. ©VW NAVARRA /

IRUÑEAN, ARGINDAR KONEXIOAREN ZAIN

Joxerra Senar

Ekain amaieran, bat-batean, VWek kargutik kendu zuen Emilio Saenz, eta mugimenduak kezka eragin du. Haatik, haren ordezkoaren soslaia seinale ona izan daiteke. Taldeko produkzio buru izana da Markus Haupt, eta haren helburua da Landaben auto elektrikoaren «eraldaketaren parte» izatea.

 ©Ekhilur kooperatiba

Ekhilur ordaintzeko sistema probatzen dabiltza Bilbon

Peru Azpillaga Diez - Bizkaiko Hitza

Zazpikaleetan jarri du martxan Ekhilur kooperatibak bere ordaintzeko sistema. Urtebeteko proba saioa izango da. Etorkizunean beste udalerri batzuetara hedatzea espero dute.

Nafarroan jada eska daitezke auto elektrikoa erosteko laguntza publikoak

Nafarroan jada eska daitezke auto elektrikoa erosteko laguntza publikoak

Iker Aranburu

Herritarrek zazpi mila eurotik gora jasoko dute auto zaharra txatarrera botaz gero. Ibilgailu elektrikoen salerosketa bikoiztu egin da aurten

Iruñeko Alde Zaharreko taberna baten barrualdea, maiatzaren 17an. Aste horretan baimendu zuten barruan kontsumitu ahal izatea. ©IÑIGO URIZ / FOKU

Familiek eta industriak bultzatuta, Nafarroako ekonomia %2,6 hazi da

Joxerra Senar

Iazko bigarren hiruhilekoarekin alderatuta, BPGa %18,5 handitu da urtebetean. Pandemiari aurre egiteko neurri gogorrenak leundu izanak eragina izan du jarduera ekonomikoan eta barne kontsumoan

Astekaria

Asteko gai hautatuekin osatutako albiste buletina. Astelehenero, ezinbesteko erreportajeak, elkarrizketak, iritziak eta kronikak zure posta elektronikoan.

Izan zaitez BERRIAlaguna

BERRIAlagunei esker eskaintzen dugu balioz osatutako informazioa. Egizu ekarpena gure eginkizunarekin segi dezagun.

Izan zaitez BERRIAlaguna