Pareko mozkinak

CAFek 43 milioi irabazi ditu 2018an, aurreko urtean baino %2 gehiago. Solaris autobus konpainia erosteak baldintzatu ditu emaitzak

Xabier Martin -

2019ko otsailak 28
CAFek jakinarazi du 43 milioi euroren irabaziak lortu dituela 2018an, eta horrek esan nahi du %2ko hazkundea baizik ez duela izan —milioi euro bat gehiago—, baina emaitza hori erabat baldintzatu du Solaris autobus konpainiaren erosketak. Hura CAFen egituran sartzeak desitxuratu du urtea. Emaitzen beste kopuruei begiratzea besterik ez dago. Hasteko, %39 igo ditu salmentak, 2.049 milioi euroraino —1.887 milioi lirateke Solaris gabe, %28 gehiago—, eta urteko kontratazioa %92 igo da, 1.514 milioitik 2.902 milioiko kontratazio errekorrera. EBITDA marjina ia %10ekoa izan da.

Bestalde, altxortegiak beherakada nabarmena izan du, eta zirkulantea asko jaitsi da, %84 hain zuzen, 247 milioi eurotik 40ra. Begien bistakoa da CAF egiten ari den inbertsio ahalegin handiaren eragina dela, Solarisen erosketaz gain Galesko Newport fabrika berria ere martxan jarri baitu 2018. urtean.

Eskaera zorro deigarria

Dena den, CAFen emaitzen zenbakien artean batek pizten du arretarik handiena. Beasaingo konpainiak errekor bat hautsi zuen 2017an eskaera zorroari dagokionez, 6.265 milioi euroko kontratuei esker; bada, 2018an birrindu egin du marka hori, %23ko igoerari esker. Gipuzkoako trengileak 7.716 milioi euroko eskaera zorroa zuen 2018ko abenduaren amaieran. Hori da CAFek bere geroa eraikitzeko duen bermerik handiena.

Horretan ere, ordea, Solarisen bat egiteak badu zerikusirik, Poloniako autobus konpainiaren ekarpenik gabe 7.049 milioi eurokoa bailitzateke eskaeren poltsa; kopuru txikiagoa litzateke, baina inoizko handiena hori ere. Alegia, ia 700 milioi euroko ekarpena egin dio Solarisek zain dauden kontratuen zorroari.

Eskaera horien %88 nazioarteko merkatuan lortutakoak dira; bakarrik %12k dute jatorria Iberiar penintsulan. Salmenta gehienak Europan egiten jarraitzen du CAFek, eta Erresuma Batua da fakturazioaren zati handienaren jatorria (%23). Halaber, trengintza izan da salmenta gehien eragin duen negozioa: 1.315 milioi euro (+%41). Horrez gain, zain dauden kontratu guztien %91 trengintzaren negozioari lotuak dira, eta %9, autobusari lotuak.

Irakurle agurgarria:

Honaino iritsi zarenez, eskaera bat egin nahi dizugu: irakurtzen ari zaren edukia eta egunkaria babestea, konpromiso ekonomikoa hartuz. Publizitatea eta erakundeen diru-laguntzak ez dira nahikoa BERRIAren etorkizuna bermatzeko. Sarean eskaintzen dizugun edukia irakurtzen duzuen milaka irakurleek proiektuari ekarpena eginda, urrutira iritsiko ginateke.

Kazetaritza libre, ireki eta independentea egin nahi dugu euskaldunontzat. Euskaraz informatzea delako gure eginkizuna, eta zure eskubidea.Lagun gaitzazu bide horretan. Idatzi gurekin etorkizuna. Geroa zugan.

Martxelo Otamendi
BERRIAko zuzendaria

Izan zaitez BERRIAlaguna

Izan zaitez BERRIAlaguna

Irakurtzen ari zaren edukia libre ematen jarraitu nahi dugu. Euskaraz informatzea da gure eginkizuna, zure eskubidea. Sareko irakurlea bazara, konprometitu zaitez irakurtzen ari zarenarekin. Geroa zugan.

Izan zaitez BERRIAlaguna