Noiz sortua: 2020-05-28 13:34:56

«Oinarrizko eta ezinbesteko» gaitasunetara egokitu eta murriztu nahi dute datorren ikasturteko curriculuma

EAEko Eskola Kontseiluak eskola publikoa digitalizatzeko «premiazko plan bat» ere eskatu du, baita ikasturtea amaitu aurretik ikasle bakoitzak bere egoera pertsonalari eta akademikoari buruzko diagnostiko «indibiduala, erreala eta zehatza» izatea ere.

Astelehenean ikasgeletara itzuli ziren ikasle batzuk, Donostiako Axular lizeoan
Astelehenean ikasgeletara itzuli ziren ikasle batzuk, Donostiako Axular lizeoan gorka rubio / foku Tamaina handiagoan ikusi

Irati Urdalleta Lete -

2020ko maiatzak 28

Ikasle batzuk dagoeneko hasi dira ikastetxera itzultzen, baina gehienek irailera arte behintzat itxaron beharko dute. EAEko Eskola Kontseiluak gomendatu du hurrengo ikasturtea udako oporren aurretik prestatzea, planifikatzea eta antolatzea, egon daitezkeen agertoki desberdinei erantzuteko, «inprobisazioak» saihesteko eta ikasleei «arreta egokia» emateko. Egon daitekeen «egoera konplexuari arrakastaz erantzuteko», Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza Sailak gidatuta, hezkuntza komunitate osoaren lankidetza beharrezkotzat jotzen du, bai erabakiak hartzeko orduan, bai horietatik sortzen diren erantzukizunak hartzeko. Horretarako, ikastetxeen autonomian eta, gobernantza modu gisa, erabakiak elkarrekin hartzean sakontzea gomendatu du.

2019/2020 ikasturtea amaitzeko eta udara begira, hainbat proposamen egin dizkio administrazioari eta hezkuntza komunitateari. Ikasturtea amaitu aurretik, ikasle bakoitzak bere egoera pertsonalari eta akademikoari buruzko diagnostiko indibiduala, erreala eta zehatza izatea nahi du, eta, horren arabera, beharrezkoa bada, hurrengo ikasturtean esku hartzeko eta indartzeko neurri pedagogikoak eta antolakuntzakoak planteatzea, bereziki egoera «gogorrena» pairatu dutenei. Horrenbestez, curriculum egokitzapenak areagotu daitezkeela eta, aniztasunaren arretak baliabide berriak beharko dituela esan du EAEko Eskola Kontseiluak. Horiek antolaketakoak nahiz pertsonalak izan daitezkeela nabarmendu du, eta aurreikusi egin beharko direla. Gainera, ikastetxe bakoitzak datorren ikasturterako «plangintza espezifikoa» egitea proposatu du. «Plangintza horretan, argi eta garbi zehaztuko dira oinarrizko gaitasunen garapena eta ikasleentzako arreta pertsonalizatua optimizatzea ahalbidetuko dituzten antolaketa eta curriculum neurriak».

Udarako errefortzuren bat behar denetan, berriz, jarduera «egingarriak, erakargarriak eta familientzat zama ez direnak» planifikatzeko eskatu du. Euskara errefortzuak eta udako aisialdia beste aukera bat izatea nahi dute, eta beste erakunde eta gizarte eragile batzuekin elkarlanean egitea.

Datorren ikasturtera begira

Ikasturte hau bukatzeko nahiz udarako proposamenak ez ezik, datorren ikasturtearen hasierari buruzkoak ere jaso ditu. Ikasturtea hasteko egoera edozein izanda ere, aurretik planifikatutako lan plan bat abiaraztea proposatu du. «Plan horrek bereziki zainduko ditu ikasleen harrera pertsonala eta arreta emozionala, eta arreta espezifikoa emango die inklusioarekin eta aniztasunaren tratamenduarekin lotutako programa guztiei, beharrezkoak diren baliabideak sartuz», zehaztu du. Gainera, familiei informazioa emateko eta erabakietan parte hartzeko aukera ematea eskatu dute, ikasleei «arreta egokia» emateko beharrezkoak diren antolaketa aldaketei, espazioei, denborei, metodologiei eta abarri buruz.

Teknologia digitalei ere egin diete erreferentzia. Ikasle guztiek —bereziki behar handiena dutenek— sarbide digitala izango dutela ziurtatu behar dela diote. Horrez gain, hezkuntza baliabide digitalak dituen plataforma bat sortzea nahi dute, sistemako eragile guztiekin partekatu ahal izango dena, bai eta online zerbitzu jarraitua ere, teknologiaren erabileraren zalantzak argitzeko. «Horretarako, eskola publikoa digitalizatzeko premiazko plan bat eskatzen da».

Errefortzuari begira, areagotu egin nahi dituzte hezkuntza indartzeko banakako planak aniztasunari eta hizkuntza indartzeari arreta emateko programak eta Hamaika Esku bezalako beste programa batzuk. Euskarari dagokionez, funtsezkotzat jotzen dute epe laburrerako, ertainerako eta luzerako errefortzu neurriak diseinatzea, «ikasleek komunikazio gaitasuna euskaraz garatzen jarrai dezaten».

Curriculuma «oinarrizko eta ezinbesteko» gaitasunetara egokitzea eta murriztea ere proposatu du. Ildo horretatik, gaitasun pertsonala, komunikatiboa eta digitala lehenestea proposatu dute, gainerako ikaskuntzetarako «funtsezko gaitasunak» direlakoan, bai eta beste gaitasun batzuk ere, hala nola ikasten ikastea, sormena eta pentsamendu kritikoa. «Horrela, hezkuntza integrala, konfiantzazkoa eta gizarte ingurunean errotua ahalbidetuko da».

Oinarrizko Lanbide Heziketari buruzkoak ere landu ditu EAEko Eskola Kontseiluak. «Salbuespenezko neurriak» ezarri nahi ditu, ikasle bakar bat ere kanpoan gera ez dadin egoera horrekin zerikusia duen edozein arrazoirengatik.

Goizeko buletina

BERRIAren papereko edizioaren gai nagusiak biltzen ditu egunero (astelehenetan salbu). Goizean goiz iristen da zure posta elektronikora.

Albiste gehiago

Covid-19 daukaten gaixoak zaintzen duten bi erizain besarkatzen 55 egun gaixo zeraman gizon bat sendatzean. ©Andoni Lubaki / Foku

Koronabirusaren azken datuak

Berria

Euskal Herrian 31.166 gaixok eman dute positibo guztira, koronabirusa atzemateko probaren bat eginda. Horietatik 2.150 hil dira. Grafikoak, albiste barruan.

ENDIKA PORTILLO / FOKU ©Lehen arretako profesionalen protesta bat, iaz, Gasteizen.

Hildako bat eta 15 kutsatu gehiago izan dira, datu ofizialen arabera

Ane Eslava

Egoera «kontrolpean» dagoen arren, «zuhurtzia» eskatu du Nekane Murga Jaurlaritzaren Osasun sailburuak. Nafarroan ez da kasu berririk egon. Lehen arretako langileek protesta egin dute Bilbon.

Larrialdi zerbitzuek behin-behineko ospitale bat jarri dute Lleidan. ©Ramon Gabriel / Efe

Kataluniako Gobernuak konfinamendua ezarri die 200.000 herritarri

Berria

Lleidako eskualde batean koronabirusaren zortzi agerraldi detektatu dituzte. Eguerdian jarri dute indarrean.

Osasun langileak lanean, Gurutzetako ospitalean. ©MARISOL RAMIREZ / FOKU

Auzitegi Nagusiak dio Osakidetzak ez zuela babes baliabide nahikoa

Ainhoa Larretxea Agirre - Irati Urdalleta Lete

Osakidetzak «ontzat» jo du ebazpena, «ez dituelako aintzat hartu sindikatuen eskaera gehienak». ESK sindikatuak jarri zuen salaketa, eta ekainaren 16an egin zuten epaiketa

Irakurle agurgarria:

Honaino iritsi zarenez, eskaera bat egin nahi dizugu: irakurtzen ari zaren edukia eta egunkaria babestea, konpromiso ekonomikoa hartuz. Publizitatea eta erakundeen diru-laguntzak ez dira nahikoa BERRIAren etorkizuna bermatzeko. Sarean eskaintzen dizugun edukia irakurtzen duzuen milaka irakurleek proiektuari ekarpena eginda, urrutira iritsiko ginateke.

Kazetaritza libre, ireki eta independentea egin nahi dugu euskaldunontzat. Euskaraz informatzea delako gure eginkizuna, eta zure eskubidea.Lagun gaitzazu bide horretan. Idatzi gurekin etorkizuna. Geroa zugan.

Martxelo Otamendi
BERRIAko zuzendaria

Izan zaitez BERRIAlaguna

Izan zaitez BERRIAlaguna

BERRIAlagunei esker eskaintzen dugu balioz osatutako informazioa. Egizu ekarpena gure eginkizunarekin segi dezagun.

Izan zaitez BERRIAlaguna