CAFen hidrogeno trenak lehen probaldia egin du
Zaragoza-Canfranc linean egin du lehenengo proba. FCH2 Rail proiektuak 14 milioi euroko aurrekontua du.

Hidrogenoz bultzatutako tren bat garatzeko FCH2 Rail proiektuak lehen proba egin du, Zaragoza eta Canfranc arteko trenbidean, Aragoiko Pirinioetan. 14 milioi euroko aurrekontua du proiektuak.
Hainbat enpresak parte hartzen dute proiektu horretan, Beasaingo (Gipuzkoa) CAF buru, eta, tren fabrikatzaile horrek adierazi duenaren arabera, arrakastatsua izan da proba. Izan ere, linea berezia da Zaragoza eta Canfranc artekoa, maldan gora baita zati handi bat. Hala ere, arazorik gabe egin du ibilbidea.
Ibilbide guztia ez du hidrogeno pilekin egin. Elektrifikatutako zonetan, energia horrekin egin du aurrera, baina elektrifikatu gabeko zatietan, baterietatik eta hidrogeno piletatik lortutako energiarekin jarraitu du martxan.
Proba hori gaindituta, Aragoiko, Madrilgo eta Galiziako beste linea batzuetan hasiko dira probak egiten. Klima ezberdinetan egingo dituzte entseguak, trena nola moldatzen den ikusteko. Hidrogenoz bultzatutako trenak garatzearen helburu nagusia diesela erabiltzen duten trenak ordezkatzea da, baina CAFek adierazi du aztertu beharra dagoela bideragarria ote den.
Gaiak
Astekaria
Asteko gai hautatuekin osatutako albiste buletina. Astelehenero, ezinbesteko erreportajeak, elkarrizketak, iritziak eta kronikak zure posta elektronikoan.