Ezarian. Erlijioa

Fede txikien aberastasun mugagabea

Erlijio gutxituetako sinestunen kopurua gora egiten ari da. Etorkinak eta gizartearen sekularizazioa daude gertaera horren muinean. Erlijio bakarraren garaiak igaro dira.

Lander Muñagorri Garmendia.
Bilbo
2011ko apirilaren 6a
00:00
Entzun
Ez dagokit niri gainerako erlijioetako idatziak kritikatzea edo gabeziak azpimarratzea. Alderantziz, bertan topa ditzakedan egiak praktikatzea eta zabaltzea, horixe da daukadan pribilegioa. (...) Era horretako hurbilketekin bakarrik praktikatu ahal izango dut erlijioen arteko berdintasuna», esan zuen behin Mahatma Gandhi politikari eta pentsalari indiarrak. Ideia hori aintzat hartuta, atzoz geroztik Erlijioen Arteko II. Jardunaldiak egiten ari dira Bilbon, Arrupe Etxean, Ellakuria fundazioaren eskutik. Era horretan, hainbat erlijiotako kideak bilduko dira, eta bestelako sinesmenak ezagutuko eta bakoitzaren fedea aberastuko.

Gaur egun, beste erlijio batzuen egiak ezagutzeko eta haien sinesmenera inguratzeko aukera aparta dago Euskal Herrian. Ez daude alferrik 11 erlijio gutxitu inguruan. Horien inguruan ikasteko asko daukagula dio Saioa Bilbaok, Ellakuria zentroko ikertzaileak.

Herritarrek ez daukate erlijio errealitate horien berri, Bilbaok azpimarratu duenez. Eta, horregatik, «erlijio gutxitu hauekiko begirunea eta errespetua, askotan, eskasa da. Gizarteak irudi txarra daukate erlijio txikien inguruan, ezjakintasun handia baitago, eta horren ondorioz askotan sektatzat hartzen dituzte», dio Bilbaok.

Eta erlijioen artean ere ez dago gerturatze handirik ere, Bilbaoren hitzetan, nahiz eta orain alor hori lantzen ari diren. «Elkarren arteko errespetua egon badago, baina, horretaz gain, esperientzia askorik ez dute partekatzen».

Txikien zailtasunak

Ellakuria zentroak, Deustuko Unibertsitateko Giza Eskubideen Aita Arrupe Institutuarekin batera, Pluralidades latentes izeneko liburua argitaratu zuen martxoan, eta «bertan atera dugun ondorio nagusienetako bat horixe da, gizarteak erlijio gutxituak ez dituela behar den bezala ezagutzen, eta, orduan, gutxiestera jotzen du», Bilbaoren hitzetan. Horretaz gain, komunitate horiek elkartzeko lekuak lortzeko garaian izaten dituzten oztopoak ere aipatzen ditu «puben lizentzia berdinak eskatzen dizkiete, eta horrek kostu ekonomiko altua dauka». Ahaztu gabe, erlijio gutxituetako sinestunek «traba ugari» izaten dituztela askotan euren fedea adierazi ahal izateko. Hori dela eta, gizartearekin hezkuntzan lan handia egin behar dela uste dute Ellakuria zentrokoek.

Hazkunde nabarmena

Gizartean erlijio gutxituekiko ezjakintasuna nabarmena bada ere, haien hazkundea ere azpimarratzeko modukoa da. «Sinesmen horiek gero eta jarraitzaile gehiago dauzkate», azaldu du Bilbaok, eta fenomeno horrtean bi prozesu azpimarratu ditu. Batetik, sekularizazio prozesua, eta horren ondorioz errealitate berriak ikusteko askatasuna. Eta, bestetik, etorkinen fenomenoa ere azpimarratu du Ellakuria zentroko ikertzaileak. «Aspalditik bizirik zeuden komunitateak indartu egin dira etorkinekin, eta beste kasuren batean komunitate berriak ere sortu dira; musulman eta ortodoxoena, esaterako».
Iruzkinak
Ez dago iruzkinik

Ordenatu
0/500
Interesgarria izango zaizu
Nabarmenduak
Orain, aldi berria dator. Zure aldia. 2025erako 3.000 babesle berri behar ditugu iragana eta geroa orainaldian kontatzeko.