Albistea entzun

75. Musika Hamabostaldia

Donostiara itzuli da Pucciniren 'La bohème', 42 urteren ostean

Euskadiko Orkestra Sinfonikoa, Andra Mari abesbatza eta Easo Eskolania ariko dira Kursaalean bihar eta igandeko emanaldietan
<em>La Bohème</em> operaren emanaldiaren aurkezpena, atzo eguerdian, Donostian.</em>
La Bohème operaren emanaldiaren aurkezpena, atzo eguerdian, Donostian. JUAN CARLOS RUIZ / ARGAZKI PRESS

Irati Urkiola -

2014ko abuztuak 14 - Donostia

Bihar eta igandean eskainiko dituzten emanaldiekin, bueltan da Giacomo Pucciniren La Bohème opera Donostian. Duela 75 urte, 1939an, Musika Hamabostaldiaren jaialdiaren lehen ekitaldian taularatu zen Pucciniren opera Donostian. Geroztik, Donostian «gehien» errepikatu zen opera izan zen, Patrick Alfaya Musika Hamabostaldiko zuzendariaren esanetan. «Esangura bereziko opera bilakatu da hirian». Opera interpretatzeko, gainera, lirika arloko hainbat abeslarik abestu izan dute Hamabostaldian, hala nola Benimiano Giglik eta Luciano Pavarottik. Hain zuzen, Pavarottik interpretatu zuen La Bohème Donostian azken aldiz, 1972an, Viktoria Eugenia antzokian. 42 urteren ostean, bueltan da Hamabostaldiaren 75. urteurrena ospatzeko.

Oraingoan, Valentziako Palau de les Artsek ekoitzi du obra, eta, antolatzaileen esanetan, hainbat agertokitan «arrakasta handia» lortu ostean dator Donostiara. «Produkzio zaharra bada ere, oraingoak badu kutsu modernoa», azaldu du Alfayak. David Livermorek egin ditu eszena zuzendari lanak, eta Jose Ramon Encinar musika zuzendariaren batutapean, Euskadiko Orkestra Sinfonikoa ariko da obra interpretatzen Andra Mari abesbatzarekin batera. Horrez gain, Easo Eskolaniako haur abeslariek ere izango dute tartea emanaldian, Gorka Mirandek zuzendurik. Encinarrek bi koru amateur horiek lanerako duten jarrera goraipatu du.

Bestalde, Parisko XIX.mendeko giro bohemioan girotzen den maitasun istorioa kontatzen duen opera antzezteko, Gal James soprano israeldarrak eta Giordano Luca tenorrak interpretatuko dituzte operako Mimi eta Rodolfo protagonistak. Aurretik ere aritu izan dira beste hainbat operatan, Giuseppe Verdiren Rigoletto-n, esaterako. Biek azaldu dute Pucciniren obra Donostian interpretatzea «gozamena» dela. Tenorrak obraren «edertasun eta dramatismoa» goraipatu du, eta sopranoak, berriz, opera lanik «gogokoena» duela azaldu du. Horrez gain, produkzio hau «berezia» dela ere azpimarratu nahi izan dute, «musika eta interpretazioaren bidez sortutako xehetasun bakoitzak baitu distira berezia». Haiekin batera, Juan Jesus Rodriguez, Elena De la Merced, David Menendez, Fernando Latorre, Francis Tojar eta Gerardo Lopez ariko dira operako gainerako pertsonaiak interpretatzen.

Agertoki bizia

«David Livermoreren produkzio hau fidel zaio libretoari, eta poesia handiarekin kontatzen du». Hala, obra guztia «antzerkiaren izaeraren menpe» dagoela adierazi du Encinarrek. Hori hala izanik, eszenaratzea estatikoa izan ez zedin nahi izan dutela adierazi du Emilio Lopez eszena zuzendariaren laguntzaileak. Horretarako, «erraiek agindutako eszenaratze erromantikoa» azaldu nahi izan dute, eta Paul Cezanne eta Pierre Auguste Renoir pintore inpresionisten eta Vincent Van Gogh post-inpresionistaren koadroetan oinarritu dira. «Koadroak bizirik daude; agertokian gertatzen den orori ematen diote etengabeko mugimendua», azaldu du Alfayak.

Donostiako emanaldia aurrera ateratzeko, gainera, proiekzioa egokitu behar izan dute «Kursaala ez baita opera antzokia».

Sareko BERRIAzalea:

Irakurri berri duzun edukia eta antzekoak zure interesekoak badira, eskari bat egin nahi dizugu: Berria diruz babestea.

Zuk eta zure gisako sareko milaka irakurlek egindako ekarpenarekin, eduki gehiago eta hobeak sortuko ditugu. Eta, zuekin osatutako komunitateari esker, publizitateak eta erakundeen laguntzek bermatzen ez diguten bideragarritasuna lortuko dugu.

Euskarazko kazetaritza libre, ireki eta konprometitua eskaini nahi dizugu egunero; bizi zaren munduaren eta garaiaren berri ematen segitu.

Albiste gehiago

«Areto txikiak maite ditut; hor, bazara edo ez zara, eta ni banaiz»

«Areto txikiak maite ditut; hor, bazara edo ez zara, eta ni banaiz»

Edurne Elizondo - Nafarroako Hitza

Aitak oparitutako gitarrak jarri zuen Aurora Beltran musikaren bidean, duela 50 urte. Tahures Zurdos taldeak markatu du bide hori, nahiz eta musikariak bakarrik grabatu dituen bere azken diskoak. Tahures 2019an itzuli zen; Beltran ez da inoiz joan.

1 ©RAUL BOGAJO / @FOKU

Artea hezkuntzari so

Aitor Biain

'Pentsatzeko leku bat. Arte eskola eta praktika esperimentalak Euskal Herrian 1957-1979' erakusketa jarri du Artiumek. Ekainaren 5era arte egongo da zabalik
<em>Zura eta ura</em> egitasmoaren sortzaile eta sustatzaileak, Aquariumeko atzoko aurkezpen agerraldian. ©MAIALEN ANDRES / FOKU

Itsas portuen erradiografia bat

Alex Uriarte Atxikallende

Argazkilaritza eta literatura uztartzen dituen 'Zura eta ura' egitasmoa aurkeztu dute Aquariumean
Langile bat Donostiako Trueba zinema aretoak desinfektatzen. ©GORKA RUBIO / FOKU

Kulturak 2021ean emandakoaren errepasoa dakar 'Jakin' berriak

Erredakzioa

Ismael Manterolak eta Ainhoa Urienek idatzi dituzte 247. zenbakiko artikulu nagusiak. Beste hainbat sinadura ere bildu dituzte

Astekaria

Asteko gai hautatuekin osatutako albiste buletina. Astelehenero, ezinbesteko erreportajeak, elkarrizketak, iritziak eta kronikak zure posta elektronikoan.