Albistea entzun

Informazioa bilatzeko, Twitterrera

Unibertsitateko ikasleen informatzeko ohiturak aztertu ditu EHUko Ikusiker Behategiak

Tamaina handiagoan ikusi

Naroa Rios -

2023ko uztailak 19

Hamar gaztetik bederatzik sare sozialak erabiltzen dituzte informatzeko. %38k Twitter lehenesten dute, eta Twitterreko hariak (%39,9) eta Instagrameko Story-ak (%39,6) dira albisteak jasotzeko gehien darabiltzaten formulak. Hala ondorioztatu du Ikusiker Ikus-entzunezkoen Behategiak. Gazteek ikus-entzunezkoak ikusteko eta IKT edo Informazio eta Komunikazio Teknologiak erabiltzeko dituzten ohiturak, moduak eta joerak aztertzen dituen behategia da. Egitasmoa EHUko NOR Ikerketa Taldeak egin du, eta EITBk abiatutako Applika+ izeneko ikerketa proiektuaren barruan dago. Ikerketa EHUko eta NUPeko 18-23 urte arteko 1.451 ikaslerekin osatu dute.

Gazteek informatzeko euskarri ezberdinak erabiltzen badituzte ere, informazio iturriak berdinak dira oraindik ere: ikasleen %62,4 komunikabide nagusiek sare sozialetan zabaltzen dituzten edukietatik informatzen dira, eta %44k komunikabideen webguneak erabiltzen dituzte.

Garazi Sanchez Ikusikerreko ikerlariaren ustez, fenomeno hau ikasleen %97k eskuko telefonoa eta ordenagailu eramangarri bat dutelako gertatzen da: «Eskolan, kalean eta etxean Internetera konektatuta daude gazteak».

Informazioarekiko interesa «apalduz» joan da, Sanchez ikerlariaren ustetan. Txostenaren arabera, ikasleen ia erdiei bakarrik pizten die nahiko interes informazioak. Interes falta hori, gehienetan, informazio gehiegi jasotzen dutelako da, eta horrek informazioa baztertzera bultzatzen dituela adierazten dute %31,5ek. Beste faktore bat fidagarritasuna da: ikasleen %27,8k aitortu dute sinesgarritasun maila ez dela handia.

Informazioarekiko interesak behera egin duen arren, informazio lokalari buruzko interesa badute, %37k behintzat. «Datu hau nabarmendu nahi dugu, positiboki harritu gaituelako», adierazi du Sanchezek.

Sare sozialek irismen oso handia dute ikasleengan. Instagramek, bereziki. «Instagramen irismena iaz%79,7koa zen; aurten, berriz, %81,4ekoa», Sanchezek zehaztu duenez.

Telebistari dagokionez, %67,9k erabiltzen dute informazio iturri modura. %28,6k ETB2 aukeratu dute, eta gehien aipaturiko kanaletan bigarrena da ETB1 (%18,4k).

Kontsumitzen direnak baino euskarazko eduki gehiago sortzen direla adierazi du Sanchezek: «Adibidez, Tiktoken ikusten diren edukien%0,7 euskaraz dira, eta eduki sortzaileen %1,1ek beti euskaraz sortzen dute». Beste adibide bat: «Euskararen pisua ahula da. Youtuben ikusten diren edukien %2,4 bakarrik dira euskaraz». Sanchezek nabarmendu du, hala ere, ikasleen %13k beti euskaraz sortzen dutela, bereziki unibertsitatean.

Asko balio du irakurri duzun albiste/artikulu honek. Talde baten lanaren emaitza da.

Albiste hau zuri helarazteko eta talde honek bere lana baldintza egokietan egin dezan, BERRIAk ezinbestekoa du zure sostengua.

Zure babes ekonomikoarekin, aldi hau kontatzeko funtzioa betetzen jarraitu nahi dugu: kazetaritza konprometitu, kalitatezko eta independentea egiten.

Albiste gehiago

Itzurungo hondartza ©Luis Fco. Llavori Romatet

Itzurungo hondartzaren irudi batek irabazi du udako argazkien lehiaketako irakurleen saria

Berria

Luis Fco. Llavori Romatet zumaiarraren argazkiak 117 boto jaso ditu. Biba Ardoak-eko mahastizainen ardo ekologikoekin osatutako sorta bat irabazi du.

 ©GOTZON ARANBURU / FOKU

«Niretzat, biluztea bezala izan da liburu hau sortzea»

Amaia Jimenez Larrea

Ustez kontatu behar ez zituen horiek kontatzeko ausardia izan du Nagore Belastegik 'Zirriborroak, kontatu behar ez nituenak' liburuan. Helduentzako hamahiru ipuinez osatutako liburua da.
<em>Zulora</em> saioaren grabazio bat. ©HIRU DAMATXO

Plato berriarekin abiatuko dute 'Zulora' saioaren hirugarren sasoia

Beñat Mujika Telleria

Gaur hasiko da denboraldi berria, eta Gaztearen Youtubeko kanalean egongo da ikusgai

1 ©- / BERRIA

Mapari segika, konfiantza ipar

Ane Insausti Barandiaran

Geroz eta jende gehiagok egiten du orientazioa Euskal Herrian, beste kirol batzuek baino ikusgaitasun txikiagoa izan arren. 'Pentsatu, eta korrika egin' dute lelotzat, dena ez baita fisikoa. Konfiantza lantzen eta erabakiak hartzen ikasten laguntzen du, parte hartzaileen arabera.

Astekaria

Asteko gai hautatuekin osatutako albiste buletina. Astelehenero, ezinbesteko erreportajeak, elkarrizketak, iritziak eta kronikak zure posta elektronikoan.

Iruzkinak kargatzen...