Albistea entzun

Mozart mende honetan

Opus Lirica konpainiak 'Requiem' obraren egokitzapena estreinatuko du gaur eta bihar Kursaalean. 'Krump' dantzak egingo dituzte oholtzan
Mozarten <em>Requiem</em> obraren egokitzapenaren entsegua, atzo, Donostiako Kursaalen.
Mozarten Requiem obraren egokitzapenaren entsegua, atzo, Donostiako Kursaalen. GORKA RUBIO / FOKU Tamaina handiagoan ikusi

Gorka Arrese -

2021eko maiatzak 1 - Donostia

Opera denboraldiaren barnean, Opus Lirica Donostiako konpainiak Wolfgang Amadeus Mozarten Requiem obraren eszenarako bertsioa estreinatuko du gaur eta bihar, 19:30ean, Kursaaleko auditoriumean. XXI. mendeko ikus-entzuleentzat egokitutako proposamen bat da, Militia Raw Iruñeko dantza taldearen parte hartzearekin. «Proiektu berritzailea da eszenografia diseinuz Requiem taularatzea», adierazi dute antolatzaileek.

Pablo Ramos eta Carlos Crooke dira eszena arduradunak. Militia Raw taldeak krump dantza urbanoak egingo ditu. Iker Sanchez Silva da orkestra zuzendaria, eta Alain Aierdi da abesbatzaren zuzendaria. Borja Rubin?osek joko du pianoa. Kantariak dira: Ainhoa Garmendia (sopranoa), Lucia Goomez (mezzosopranoa), Ben?at Egiarte (tenorra) eta Cesar San Marti?n (baritonoa).

Opus Lirica konpainiaren egokitzapenak Apokalipsiaren lau zaldunen irudiak dakartza: gosea, izurritea, gerra eta heriotza, nahiz eta kaosa eta suntsipena eragiten duten zaldun horien aipamen zehatzik ez duen egiten Mozarten jatorrizko lanak.

«Bizi dugun pandemiak eragin duen katarsiak zalantzan jartzen ditu gizateriaren ekintzak», Opus Lirica konpainiaren ustez, «eta gizakia eta bere ekintzak aurrez aurre jartzearen beharrari erantzuten dio Requiem-ak». Diotenez, «Mozartek duela bi mende baino gehiago konposatutako jatorrizko mezak bezala, bakea eta barkamena aurkitzeko balio behar luke, balio etiko eta moralen aldaketa eta berrikuspena egiteko».

Eliza katolikoaren zerbitzu erlijioso nagusiari dagozkion atalak eta egitura mantenduko ditu obra musikalak, eta eszenan izango dira egokitzapenak, sinboloz eta metaforez beteak. Itxarongela baten modukoa da oholtzako espazioa. «Purgatorioa ez da leku abegikorra eta atsegina. Plataforma batek, eskuinetik ezkerrera zeharkatuz, bitan banatzen du eszena; zailtasuna sinbolizatzen du, oztopoak eta arazoak. Kateek loturak eta askatasun falta iradokitzen dituzte. Eta aulkiek, berriz, aurrera ez egiteko tentazioa, geldirik egotera gonbidatzen duten arrazoiak». Krump dantza moldeak irudikatuko ditu gizakiak aldatzeko dituen tresnak.

Sareko BERRIAzalea:

Irakurri berri duzun edukia eta antzekoak zure interesekoak badira, eskari bat egin nahi dizugu: Berria diruz babestea.

Zuk eta zure gisako sareko milaka irakurlek egindako ekarpenarekin, eduki gehiago eta hobeak sortuko ditugu. Eta, zuekin osatutako komunitateari esker, publizitateak eta erakundeen laguntzek bermatzen ez diguten bideragarritasuna lortuko dugu.

Euskarazko kazetaritza libre, ireki eta konprometitua eskaini nahi dizugu egunero; bizi zaren munduaren eta garaiaren berri ematen segitu.

Albiste gehiago

 ©JOSEPH PHILLIPS

BIZITZAK DANTZAN

Ainhoa Sarasola

Dantzaren sektoreko profesionalen prekaritatea agerian jarri du ikerketa batek. Aldizkakotasun handia, ordain apalak eta beste lan batzuetan jardun beharra nabarmentzen dira, besteak beste, datuen artean. Aurrera egiteko bide malkarra azaldu dute profil desberdineko hiru dantzarik.
 ©BERRIA
The Arcs taldeko kideak Richard Swiftekin (eskuinean, zutik) batera. ©BERRIA

Dezibelak eta epika

Urko Ansa

Argitaratzailea: egilea editore.

Astekaria

Asteko gai hautatuekin osatutako albiste buletina. Astelehenero, ezinbesteko erreportajeak, elkarrizketak, iritziak eta kronikak zure posta elektronikoan.

Iruzkinak kargatzen...

Izan BERRIAlaguna

Zure babes ekonomikoa ezinbestekoa zaigu euskarazko kazetaritza independente eta kalitatezkoa egiten segitzeko.