Albistea entzun

Familia berri baten bila

Hirokazu Koreeda japoniarraren azken filmak jaioberri bat adopzioan hartuko duten gurasoen bila egindako bidaia bat du oinarri
Song Kang-ho eta Gang Dong-won aktoreak, haurra besoetan dutela.
Song Kang-ho eta Gang Dong-won aktoreak, haurra besoetan dutela. BROKER Tamaina handiagoan ikusi

Uxue Arzelus Lasa -

2022ko abenduak 17

Hego Korean, 2009az geroztik, eliza batzuen kanpoaldean baby box deitutako kutxa batzuk daude. Haurren kargu egin ezin daitezkeen gurasoentzako kutxak dira: haurra bertan utzi, eta elizako kideek leku seguru batera eramango dute; familia berri bati emango diote adopzioan, edo umezurtz etxe batean utziko dute. Buzoi itxurako kutxa horiek otarre bat dute barruan, baita argitxo bat ere. Atea ixtean, sehaska kanta bat entzuten da, eta eliza barruan kanpaitxo bat aktibatzen du, kutxa ireki dela abisatzeko. Elizako kideak, kanpaia entzutean, kanpora irteten dira gurasoekin hitz egitera, iritzia alda dezaten.

Broker filmaren lehen eszenaren protagonista da baby box horietako bat. So-young ama gazteak elizako atarian utziko du bere haurra, kutxa barruan. Elizako boluntario Dong-soo-k, ordea, ez du amaren iritzia aldatzeko saiakera egingo; haurra hartu, eta eraman egingo du. Ama, damututa, haurraren bila itzuliko da, eta, bertan ez dagoela ikusirik, haren bila abiatuko da. Horrela deskubrituko du Dong-sook eta haren lagun Sang-hyeon-ek duten negozioa: elizan abandonatzen dituzten haurrak saltzen dituzte. So-young bi gizonen bidaiara batuko da: haurrarentzat familia berri bat bilatzeko bidaiara.

Road trip eran kontatu du Hirokazu Koreedak haurrak saltzeko negozioa abiapuntu duen istorioa. Furgoneta batean abiatuko dira protagonistak, Woo-sung jaioberriarentzat egokiak diren gurasoak aurkitu nahian, eta bidaian zehar gurutzatuko diren pertsonaiak furgoneta barruan doazenen harremanak eraldatuz joango dira. Hala, zinemagilearen filmetan ohikoa bilakatu den familiaren ikuspegi ez-konbentzional bat erakutsiko du japoniarrak, eta samurtasunez eraikitako pertsonaiak jarriko ditu erdigunean, haien alderdi ilunak ezkutatu gabe, baina enpatiaz beteriko begiradaz.

Koreedaren familiak

Zinemagile japoniarrak filmografia luzea du bizkarrean, eta familiaren garrantzia, familiarteko harremanak eta odol harremanik ez duten familiak landu izan ditu bere filmetan. Sentsibilitate handia du Koreedak familiak erretratatzeko garaian; detailez beteriko erretratuak dira harenak, eta harreman familiarrei begiratzeko era berezia du, oso pertsonala: jada Koreedaren zigilu bihurtu den begirada.

Familia istorio horiek kontatzeko, dramaz baliatu ohi da Broker-en zuzendaria; gai gogorrak lantzen dituzten filmak sinatzen ditu. Horrela, Kiseki-n (2011) banandurik bizi diren bi anaiaren istorioa kontatu zuen; Soshite Chichi ni Naru-n, aita baten mundua hankaz gora jartzen ikusi genuen, ospitaleko langileek bere semea beste haur batengatik aldatu zutela kontatzen diotenean; gurasorik gabe hazteari buruzko hausnarketa zekarren Umimachi Diary-k; eta Manbiki kazoku-n, bizirik irauteko arazoak zituen familia ezohiko baten istorioa kontatu zuen. Familia eta familia eratzen duten harremanak erdigunean dituzten drama horiek kontatzerako garaian, ordea, zinemagile japoniarrak dramatismotik urruntzen duen formula bat topatu du, lantzen dituen gaien gordintasunari uko egin gabe.

'BROKER'
Zuzendaria: Hirokazu Koreeda.
Gidoilaria: Hirokazu Koreeda.
Aktoreak: Song Kang-ho, Gang Dong-won, Bae Doona, Lee Ji-Eun.
Argazkia: Hong Kyung-pyo.
Generoa: Drama.
Urtea: 2022.
Iraupena: 129 minutu.
Herrialdea: Hego Korea.
Estreinaldia: abenduaren 21ean estreinatuko da.

Sareko BERRIAzalea:

Irakurri berri duzun edukia eta antzekoak zure interesekoak badira, eskari bat egin nahi dizugu: Berria diruz babestea.

Zuk eta zure gisako sareko milaka irakurlek egindako ekarpenarekin, eduki gehiago eta hobeak sortuko ditugu. Eta, zuekin osatutako komunitateari esker, publizitateak eta erakundeen laguntzek bermatzen ez diguten bideragarritasuna lortuko dugu.

Euskarazko kazetaritza libre, ireki eta konprometitua eskaini nahi dizugu egunero; bizi zaren munduaren eta garaiaren berri ematen segitu.

Albiste gehiago

 ©GORKA RUBIO / FOKU

«Argazkiak badauka benetakoaren zigilua, eta hitzek ez»

Enekoitz Telleria Sarriegi

Argazkilaritza dokumentalean sinisten du Morelesek: «Informazioa edukitzea kontzientzia edukitzea da, eta horrek ekitera eramaten zaitu». 'Urtzearen aztarna' paratu du Donostian, klima aldaketaz ohartarazteko.

 ©JON URBE / ARGAZKI PRESS

Basogintza eredu berri baterantz

Unai Etxenausia

Ez dago «baso perfektua» sortzeko errezeta magikorik, aldakorra baita Euskal Herriko paisaia. Errez kooperatibako kideak eredu berri bat ari dira lantzen eta proposatzen: baso bakoitzak espezie autoktonoak eta genetika ezberdinekoak izan behar dituela diote, «baso irregularrak» bihur daitezen.
Kotoi markak Irizarren autobusetako ehuna erabiliz sortutako jantziak. ©GORKA RUBIO/ FOKU

Moda egiteko beste modu bat

Amaia Jimenez Larrea

'Ekomoda' erakusketa jarri dute Ezkioko Igartubeiti baserri-museoan, maiatz hasierara arte. Autobusetan erabili gabeko ehunekin egindako jantziak daude ikusgai.
Naizen elkartearen aurkezpen eguneko argazkia, Donostiako Antzoki Zaharrean. ©GORKA RUBIO / FOKU

Naizendarren festa

Ane Insausti Barandiaran

Naizen elkarteak Bigarren Hezkuntzarako sortutako ikus-entzunezkoak eta kamiseta berriaren diseinua aurkeztuko ditu gaur, urteroko festan

Kinka buletina

Klima larrialdiari eta ingurumenari buruzko azken berriak zabaltzen dituen buletina.

Iruzkinak kargatzen...

Izan BERRIAlaguna

Zure babes ekonomikoa ezinbestekoa zaigu euskarazko kazetaritza independente eta kalitatezkoa egiten segitzeko.