Albistea entzun

KRITIKA. Zinema

Ideiaren lilura

John David Washington aktorea da Christopher Nolan zuzendariaren <em>Tenet</em> filmeko aktore nagusia.
John David Washington aktorea da Christopher Nolan zuzendariaren Tenet filmeko aktore nagusia. BERRIA Tamaina handiagoan ikusi

Gontzal Agote -

2020ko irailak 8

'Tenet'

Zuzendaria: Christopher Nolan. Urtea: 2020. Herrialdea: AEB.

Zinemagintza salbatzera etorri omen da Christopher Nolan: jende aldra aretoetara eraman behar zuen atzera, eta industriari aurrerantzean segitu beharreko bidea erakutsi behar zion. Itxuraz, helburu horiek txukun antzean bete ditu; zenbaki politak egiten ari da filma, eta, aspaldiko partez, film baten gaineko iruzkinak dira mintzagai legezko distantziadun terrazetan.

Hortaz landa, Tenet ez da inolaz ere iragarri ziguten Nolanen enegarren maisulan hori. Kontrara, filmografia gorabeheratsu baten alderdirik ahulenak uzten ditu agerian film berriak.

Zinemagileak tema berezia du denborarekin, zientziaren paradoxekin eta egitura narratibo bihurrekin; horretan, Tenet ez da salbuespena, eta Nolanen obsesioen hiperbole modukoa balitz bezala ikusten ahal da filma. Arazoa da horien mesedetan beste osagai garrantzitsu asko utzi dituela bazterrean. Blockbuster-en egilearen eta ukitu pertsonala eman nahi duen artisauaren artean, bigarrena nagusitu zen aspaldian.

Tenet-en atzean dagoen istorioa ezdeusa da. Inoiz baino argiago, ideia bat transmititu nahi zaigula agerian gelditzen da, baina hori egiteko moduan ez du denbora askorik galdu zuzendariak: espioien generoaren estereotipoez beteriko narrazio ahul bat eraikitzea aski izan zaio.

Halaber, pertsonaien hustasuna nabarmena da, eta horiek noraezean uztea da jarrera. Kontu honekin lotuta, ezin aipatu gabe utzi Tenet-ek duen aktore hautaketa arazo larria, bereziki gizonezko pertsonaiei dagokionez.

Ideia omen da motorra, den-dena horren zerbitzura dago. Zientzia dibulgatzaile baten gisara, fisikaren nozio batzuen ikusgarritasun zinematografikoa jasotzea da Nolanen apustua. Horrek aipatutako hutsuneak estaltzen ahalko zituen. Baina Interstellar-en ez bezala, ideia horri behar bezala garatzeari, mimatzeari ez dio apenas denborarik eskaini, eta ikuslearen eskuetan utzi du lan neketsu hori.

Sareko BERRIAzalea:

Irakurri berri duzun edukia eta antzekoak zure interesekoak badira, eskari bat egin nahi dizugu: Berria diruz babestea.

Zuk eta zure gisako sareko milaka irakurlek egindako ekarpenarekin, eduki gehiago eta hobeak sortuko ditugu. Eta, zuekin osatutako komunitateari esker, publizitateak eta erakundeen laguntzek bermatzen ez diguten bideragarritasuna lortuko dugu.

Euskarazko kazetaritza libre, ireki eta konprometitua eskaini nahi dizugu egunero; bizi zaren munduaren eta garaiaren berri ematen segitu.

Albiste gehiago

Joanes Illarregi, bigarren final-laurdeneko irabazlea, gaur Arrasatek saioan. ©Andoni Canellada/FOKU

Joanes Illarregik irabazi du Arrasateko saioa

Miren Mujika Telleria

678 puntu bilduta lortu du lehen postua. Saioa Alkaiza izan du atzetik, bost punturen aldearekin.

Alaia Martin, gaurko saioa. ©Bertsozale Elkartea

Alaia Martinek irabazi du lehenengo final-laurdena

Miren Mujika Telleria

Nerea Elustondo sailkatu da bigarren Getxon (Bizkaia) jokatutako saioan

Laura Mora, <em>Los reyes del mundo</em> filmeko zuzendaria (eskuinean), filmeko lantaldeko kideekin, atzo, Kursaaleko amaiera galan. ©ANDONI CANELLADA / FOKU

'Los reyes del mundo'-k irabazi du Urrezko Maskorra

Ainhoa Sarasola - Mikel Lizarralde

Laura Mora zuzendari kolonbiarrak bere herrialdeko bost gazteren istorioarekin eskuratu du jaialdiko sari nagusia. Genki Kawamura japoniarrarentzat izan da Zuzendari onenaren Zilarrezko Maskorra

Astekaria

Asteko gai hautatuekin osatutako albiste buletina. Astelehenero, ezinbesteko erreportajeak, elkarrizketak, iritziak eta kronikak zure posta elektronikoan.

Iruzkinak kargatzen...

Izan BERRIAlaguna

Irakurleen babesa ezinbestekoa da kazetaritza independente eta konprometitua egiten jarraitzeko.