Albistea entzun

Donostiako 70. Zinemaldia. Sail Ofiziala. KRITIKA.

Pasiozko nahasmen bat

Andoni Imaz -

2022ko irailak 20

'Le lycéen'

Zuzendaria: Christophe Honore. Aktoreak: Paul Kircher, Vincent Lacoste, Juliette Binoche, Erwan Kepoa Fale. Herrialdea: Frantzia. Iraupena: 122 minutu.

Dolu baten istorioa kontatzeko, Christophe Honore zinemagileak Lucasi (Paul Kircher) jarraitu dio Le lycéen filmean, 17 urteko gazte bati, haren aita hil berritan. Gaztearen bizitza erabat amiltzen denean, haren barruko urratuak nerabe baten pasioarekin irudikatuko ditu filmean ere, Lucasen gorabeherak heriotza bera bezain ulerkaitzak bilakatuz.

Filmeko aktore gehienek dute pasio hori erakusteko aukera, sekuentzia askok dutelako indar suntsitzaile bat barruan, unerik atsegin eta maitakorrenetan ere atera daitekeena. Hala ere, Juliette Binochek amaren rolean egindako lana da guztietan onena, sentsibilitate berezi bat erakusten duelako eta kontakizuna aberasten duelako agertzen den aldiro.

Gainotzean, kamera eta edizio lanek ez diote askorik laguntzen bestela ere nahasia den istorio bati. Gertakizunak eta protagonistaren narrazioa tartekatzen dira, eta Honorek mugimendu biziekin irudikatu ditu aldaketa guztiak, batzuetan pertsonaiengana modu zakarrean gerturatuz, besteetan kolore eta abiadura aldaketak sartuz eta une batean ametsetako irudiak erabiliz. Filma emozioz gainezka egon arren, estilo horrek zaildu egiten du emozio horiek ikusleari benetan adieraztea. Zuzendaritza barnerakoiak eta azkarregi egindako mozketek indarrez husten dituzte bestela samurrak izan zitezkeen eszena batzuk. Musikaren hautaketak, zorionez, lortzen du horietakoren bat suspertzea.

Pertsonaia guztiak emozioen amildegian behera doazela, istorioaren eta ikuslearen arteko tartea gero eta handiagoa da, eta, azkenerako, kontakizuna luzeegia denez, amaiera aldeko eszenen azken plano bakoitza filmeko azkena izan daitekeen sentsazioa ematen du. Gehiegikeriak indiferentzia eragin dezake.

Sareko BERRIAzalea:

Irakurri berri duzun edukia eta antzekoak zure interesekoak badira, eskari bat egin nahi dizugu: Berria diruz babestea.

Zuk eta zure gisako sareko milaka irakurlek egindako ekarpenarekin, eduki gehiago eta hobeak sortuko ditugu. Eta, zuekin osatutako komunitateari esker, publizitateak eta erakundeen laguntzek bermatzen ez diguten bideragarritasuna lortuko dugu.

Euskarazko kazetaritza libre, ireki eta konprometitua eskaini nahi dizugu egunero; bizi zaren munduaren eta garaiaren berri ematen segitu.

Albiste gehiago

Haritz Mujika, Gasteizen, gaurko saioan. ©Bertsozale elkartea

Haritz Mujika garaile laugarren final-laurdenean

Miren Mujika Telleria

695,5 punturekin gailendu da Haritz Mujika. Miren Artetxe izan du atzetik, 670 puntu eskuratuta

<b>Artze anaiak.</b> Txalaparta erakustaldia Iruñeko 1972ko Topaketetan. ©BERRIA

ARTE KONSTELAZIO BAT IRUÑEARI OPARI

Yasmine Khris

Iruñeko 1972ko Arte Topaketen 50. urteurrena ospatuko da aurten, eta orduko oroitzapenak bizirik dituzte batzuek. Xabier Morras margolariak, esaterako, kontrastez beteriko hiriaren irudia ekarri du gogora. Zentsurak, polemikek eta artisten aniztasunak ezaugarritu zuten topaketa.

 ©BERRIA

«72ko topaketen oroitzapena ez da anekdotikoa, baina ia»

Yasmine Khris

Ofizioz idazlea da Andres, baina komisario lanean arituko da aurten, 1972-2022ko Topaketetan. Urriaren 6tik 18ra eginen dira eta 70 jardunaldi baino gehiago antolatzeaz arduratu da.
Walter Salas-Humara (eskuinean), gaur egun The Silos osatzen duen hirukotearekin. ©BERRIA

Musikaren plazera

Mikel Lizarralde

1980ko hamarkadan AEBetan sortutako sustraidun rockaren ordezkari da The Silos, Walter Salas-Humararen proiektua. Bi kontzertu ditu Euskal Herrian egunotan.

Astekaria

Asteko gai hautatuekin osatutako albiste buletina. Astelehenero, ezinbesteko erreportajeak, elkarrizketak, iritziak eta kronikak zure posta elektronikoan.

Iruzkinak kargatzen...