Albistea entzun

BI AHOTSETARA

Verde praton koplatan

Gorka Erostarbe Leunda -

2021eko apirilak 18

U daberri giroak Samiñopeko Pagotxeta inguruetara eraman nau, pauso pausatuz, mozal aroaren itomenetik arnas egurastera. San Kristobal baselizaren ingurumarian kanturako gogoa sartu zait, ibilian nabilela sarri bezala. Miren eta Roberto Etxebarriaren Hamaikatxo kopla pandero baten konture... etorri zait akordura. Sakelakoa atera eta eurekin batera abestu ditut bakan batzuk, ahots goran: «...Ortuan perejila saleruan gatza, atera platerera jan daigu legatza». Iazko urte hondarrean kaleraturiko lanak apenas izan duen oihartzunik, ez merezitakoaren laurdenik.

Neure kantaera txarraren oihartzunarekin egin dut beherantz, Olarte errekastoari segika. Harrizko zubitxo baten abaroan topatu dut zelaitxo berde bat. Azken egunetan gehien entzun dudan musika Verde Pratorena da. Etzan naiz, belar lasto bat ahoan, Iron And Wine-ren Our Endless Numbered Days disko ahaztuxe gogoangarriko azalaren gisan. Errekaren xuxurlarekin bat, erreskadan entzun ditut Amaren kanta lehenengotik hasita, Neskaren kanta zazpigarreneraino... Tartean, bizpahirutan, Haurraren kanta itzela.

Nire baitan bi-biek oihartzun parekoak sortu dituzte, nola Etxebarria aita-alaben kopla kantuek, halatsu Ana Arsuagaren kantu hetereo bezain lurtarrek. Estetika, lengoaia desberdina darabilte, konforme, baina bi-biek edaten dute musika herrikoiaren errekatik, folk garaikidea eginez. Verde Pratok elektronika sotilez jantzi ditu kantuok, trikitilariek pandero hutsez eman dituzte piezatariko batzuk, Galiziako pandereteiren estiloan, gurean ez hain molde ohikoan.

Esperimentalaren izenondoa jarri diote Verde Pratoren lanari hainbat lekutan. Ez dakit ondo zergatik. Bi proposamenetan esperimentalagoa zein den ere zalantzak ditut, baina ez da transzendentea, inondik ere.

Esperimentala, benetan, belazean eserita bi-biok entzutea da; braustakoan ideia esperimental bat etorri zait kaxkondora. Zergatik ez elkarrekin programatu biak; Donostiako Dabadaba batean, Aristerratzuko erromerian bestean.

Esperimentala ez, askorentzat surrealista zeharo, akaso. Duela urtebete zendutako Rafael Berrio handiak kantatu bezala, «Neuk ulertzen dut esan nahi dudana».

Sareko BERRIAzalea:

Irakurri berri duzun edukia eta antzekoak zure interesekoak badira, eskari bat egin nahi dizugu: Berria diruz babestea.

Zuk eta zure gisako sareko milaka irakurlek egindako ekarpenarekin, eduki gehiago eta hobeak sortuko ditugu. Eta, zuekin osatutako komunitateari esker, publizitateak eta erakundeen laguntzek bermatzen ez diguten bideragarritasuna lortuko dugu.

Euskarazko kazetaritza libre, ireki eta konprometitua eskaini nahi dizugu egunero; bizi zaren munduaren eta garaiaren berri ematen segitu.

Albiste gehiago

Joanes Illarregi, bigarren final-laurdeneko irabazlea, gaur Arrasatek saioan. ©Andoni Canellada/FOKU

Joanes Illarregik irabazi du Arrasateko saioa

Miren Mujika Telleria

678 puntu bilduta lortu du lehen postua. Saioa Alkaiza izan du atzetik, bost puntuko aldearekin

Laura Mora, <em>Los reyes del mundo</em> filmeko zuzendaria (eskuinean), filmeko lantaldeko kideekin, atzo, Kursaaleko amaiera galan. ©ANDONI CANELLADA / FOKU

'Los reyes del mundo'-k irabazi du Urrezko Maskorra

Ainhoa Sarasola - Mikel Lizarralde

Laura Mora zuzendari kolonbiarrak bere herrialdeko bost gazteren istorioarekin eskuratu du jaialdiko sari nagusia. Genki Kawamura japoniarrarentzat izan da Zuzendari onenaren Zilarrezko Maskorra

Neil Jordan zinemagilea, Diane Kruger eta Liam Neeson aktoreekin, <em>Marlowe</em> filma aurkezteko agerraldian, atzo, Donostiako Zinemaldian. ©ANDONI CANELLADA / FOKU

Detektibearen itzal luzea

Ainhoa Sarasola

Neil Jordanen 'Marlowe' filmaren lehiaz kanpoko emanaldiak itxi du Zinemaldia. Liam Neesonek egin du Philiph Marlowe detektibearena, eta Diane Krugerrek Clare Cavendish haren bezeroarena

Astekaria

Asteko gai hautatuekin osatutako albiste buletina. Astelehenero, ezinbesteko erreportajeak, elkarrizketak, iritziak eta kronikak zure posta elektronikoan.

Iruzkinak kargatzen...