Albistea entzun

BI AHOTSETARA

Nor bere burbuilan aske

Gorka Erostarbe Leunda -

2021eko urtarrilak 31

Gustuko dut; nahi beste aztora zintezke, nahi beste garrasi egin zenezake, baina ezin duzu inor kutsatu, eta bitartean ahaztu zenezake gertatzen ari dena». The Flamming Lips taldeko buru Wayne Coyneren hitzak irakurri ditut sakelakoan, eramateko kafea eskatzeko ilaran zain nagoela Rosaenean. Kontzertu berezia eskaini du taldeak Oklahoman, AEBetan. 100 lagun izan ziren pribilegiatuak. Plastikozko burbuila batzuetan sartuta jarraitu zuten emanaldia: burbuila bakoitzean hiru lagun egon zitezkeen. Botila bat ur, pilaz kargaturiko haizagailua eta toalla bana zituzten.

300 dolarren (248 euro inguru) truke burbuilako.

Ez nau harritu albisteak. 2006 urrun hartan, musika bizitzeko beste burbuila batek bizi ninduen, eta izan nuen The Flaming Lipsen espektakulu argizko, puxikazko eta abarrekoa ikusteko aukera Bartzelonako Primavera Sounden. Zalea izan gabe, ez nuen desatsegina haren musika, baina deseroso sentitu nintzen ikuskizunaren aurrean. Ez nekien zergatik. Deserosotasun horrek goia jo du burbuilen kontzertuarekin. Birusaren, pandemiaren aurkako kontzertua dela haizatu dute hedabide nagusiek; halatsu Coynek berak.

Burbuilaren kontzeptua bera ez ote da, ordea, birusa; aspaldi lehertu zen dirukeriaren burbuila, baita musikaren zoruan ere; gizarte joerak bezalatsu musika bizi-kontsumitzeko moduak aspalditxoan hartua zuen nork bere burbuilan isolaturik egiteko hautu eta jaidura. Bide batez, ez da harrigarria egiten indie anglosaxoi talde batek literalki irudikatu izana burbuilaren metafora; baina ez dago oso urrunera joan beharrik burbuila aske-ustekoa sumatzeko geure-geureko esparruetan ere, bai ghetto bihurturiko gune kultureta hiperkritikoetan, baita nork bere etxe-oskolan musika entzuteko ohituretan ere.

Nerabe japoniar askok egunak pasatzen omen dituzte gelatik irten gabe, euren burbuilan isolaturik, aske, ate azpitik janaria pasatuz elikatzen dituzten bitartean.

«Altxa burua, motel! Orain ere zeure burbuilan sartuta», arrapostu egin dit Rosak, begiak sakelako pantailatik kentzen ez nituela jabetuta.

Zenbat balio ote du gutako bakoitzaren plastikozko burbuilak?

Irakurle agurgarria:

Honaino iritsi zarenez, eskaera bat egin nahi dizugu: irakurtzen ari zaren edukia eta egunkaria babestea, konpromiso ekonomikoa hartuz. Publizitatea eta erakundeen diru-laguntzak ez dira nahikoa BERRIAren etorkizuna bermatzeko. Sarean eskaintzen dizugun edukia irakurtzen duzuen milaka irakurleek proiektuari ekarpena eginda, urrutira iritsiko ginateke.

Kazetaritza libre, ireki eta independentea egin nahi dugu euskaldunontzat. Euskaraz informatzea delako gure eginkizuna, eta zure eskubidea.Lagun gaitzazu bide horretan. Idatzi gurekin etorkizuna. Geroa zugan.

Martxelo Otamendi
BERRIAko zuzendaria

Izan zaitez BERRIAlaguna

Albiste gehiago

 ©JON URBE / @FOKU

Bekatarien boteretzea

Itziar Ugarte Irizar

Dom Campistronek 'Bekatorosak' liburu grafikoa ondu du, Aldude inguruko lesbiana, gay eta bisexualen zazpi testigantzatan oinarrituta

1 ©MONIKA DEL VALLE / @FOKU

Denboraren kondentsazioak

Amaia Igartua Aristondo

Remigio Mendibururen hiru hamarkadako lana bildu du Bilboko Arte Ederren Museoak 'Mendiburu. Materia eta memoria' erakusketan. Eskulturaren esanahiaz dihardu. Irailaren 5era arte dago ikusgai

Abel Azkona, epaitegira bidean, deklaratzera joaten, 2016an. ©Iñigo Uriz / Foku

Abel Azkona artistaren aurkako auzia artxibatu dute berriro

Ane Eslava

Abokatu Kristauak elkarteak jarri zuen artista nafarraren aurkako salaketa, «sentimendu erlijiosoen aurkako delitua» egotzita, erakusketa batean 'pederastia' hitza ostiekin osatzeagatik.

Astekaria

Asteko gai hautatuekin osatutako albiste buletina. Astelehenero, ezinbesteko erreportajeak, elkarrizketak, iritziak eta kronikak zure posta elektronikoan.

Izan zaitez BERRIAlaguna

BERRIAlagunei esker eskaintzen dugu balioz osatutako informazioa. Egizu ekarpena gure eginkizunarekin segi dezagun.

Izan zaitez BERRIAlaguna