Albistea entzun

Musika. Sleaford Mods. 'Spare Ribs'

Txertorik eraginkorrena

Diskoetxea: Rough Trade.

Julen Azpitarte -

2021eko otsailak 7

Bikote britainiarrak 2014an egin zuen salto merkatu zabalera Divide And Exit apurtzailearekin. Proposamenak ziztuan konbentzitu ninduen, batez ere ohiko rock formatutik urruntzen zelako. Hauxe idatzi nuen egunkari honetan diskoaren harira: «Gizonezko bikoteak hip-hop minimalista eta punk-rockaren amorrua uztartzen ditu. Andrew Fearnek eta Jason Williamsonek osatzen dute bikotea. Lehenengoak baxu eta bateriarekin ondutako oinarri sinpleak tirokatzen ditu ordenagailutik; bigarrenaren etorria, berriz, amaiezina da. Emaitza sorpresa originala, erakargarria eta borrokazalea da. Wu-Tang Clan, The Fall, ESG eta harrotasun proletarioa garagardo bitsetan bustita».

Halere, Nottinghameko musikarien diskografia hazi ahala, formulaz nekatzen hasia nintzen, taldearen zale naizela aitortzen dudan arren: post-punk, elektronika eta hip-hop estiloen uztarketa minimalista. Urte berriarekin batera baina, Spare Ribs argitaratu dute, eta begi zorrotza izan dute diskoaren sustapenean musika-kritikarien epaia erabili baitute lelotzat: «Kritikarien aburuz, orain arte plazaratu dugun diskorik onena da».

Bada, ezbairik gabe bikotearen lanik biribilena eta ezberdinena da, hainbat elementu berritzaile tarteko. Hasteko, Sleaford Modsen grabaziorik melodikoena da. Williamsonek bere rap kutsuko erretolika gainditu eta abeslari melodiko bihurtzen da tarteka. Horren erakusle, Fishcakes ilun eta hipnotikoa. Horrekin batera, emakumeen ahotsak txertatu dituzte bi kantutan. Biak ala biak diskoaren tontorrak dira. Nudge It doinuan Amyl & The Sniffers punk-rock talde australiarreko Amy Taylor abeslariak kantatzen du eta Mork n Mindy abestian halaber, Billy Nomatesek parte hartzen du. Hirugarrenik, baxuen presentzia nabarmena da, bai eta gitarra solteren batena ere. Instrumentazio berritzaile horren adibideak dira Shortcumming eta Glimpses. Azkenik, Andrew Fearn musikariaren oinarriek ohiko ezaugarriak erakusten dituzte: minimaltasunerako joera nabarmena eta sendotasuna. Oraingoan baina, oinarriok inoiz baino trinkoagoak eta itsaskorragoak dira. Dantzarako gonbita.

Hitzek, bestalde, berebiziko garrantzia dute proposamenean, eta Williamsonek argi bereizten ditu nortzuk diren bete erretolika zorrotz, sutsu eta oldarkorraren biktimak, besteak beste, brexit-a, Londres hondatzen duen kapitalismo basatia eta Boris Johnsonek zuzendutako gobernu populista. COVID-19aren itzala era sumatzen da diskoan, bai eta Erresuma Batuko gobernuaren ganora eza pandemia gobernatzerakoan ere.

Laburbilduz, pandemiak hobetzeko eta arriskatzeko aukerak eskaini dizkio Sleaford Mods bikoteari, eta Fearnek eta Williamsonek ondo baino hobeto jakin dute izurrite globalak eragindako pesimismoa eta ernegua hamahiru kantu berri eta berrituetan gauzatzen.

Irakurle agurgarria:

Honaino iritsi zarenez, eskaera bat egin nahi dizugu: irakurtzen ari zaren edukia eta egunkaria babestea, konpromiso ekonomikoa hartuz. Publizitatea eta erakundeen diru-laguntzak ez dira nahikoa BERRIAren etorkizuna bermatzeko. Sarean eskaintzen dizugun edukia irakurtzen duzuen milaka irakurleek proiektuari ekarpena eginda, urrutira iritsiko ginateke.

Kazetaritza libre, ireki eta independentea egin nahi dugu euskaldunontzat. Euskaraz informatzea delako gure eginkizuna, eta zure eskubidea.Lagun gaitzazu bide horretan. Idatzi gurekin etorkizuna. Geroa zugan.

Martxelo Otamendi
BERRIAko zuzendaria

Izan zaitez BERRIAlaguna

Albiste gehiago

Lloyd, 2015ean, Los Angelesen egindako ekitaldi batean. ©Kevork Djansezian / Reuters

Norman Lloyd aktore estatubatuarra hil da, 106 urterekin

Andoni Imaz

Wellesekin hasi zen teatroan, eta Chaplin, Hitchcock eta Renoiren filmetan aritu zen lanean, besteak beste. Telesail ugari zuzendu eta ekoitzi zituen.

Amaia Lasa, Getarian. ©JON URBE / FOKU

Itsasaldeko leihoan

Gorka Arrese

50 urte dira Amaia Lasa Alegriaren lehen poema liburua argitaratu zela. Gaur hasita, 'Kaioaren hegaldia' jardunaldiak egingo dituzte Getarian

Erakusketan bildu dituzten formatu handiko olioetako batzuk. ©MONIKA DEL VALLE / FOKU

Itsasadarra, Ibarrolaren sotik

Amaia Igartua Aristondo

Bilboko itsasadarreko langileak agertzen ditu 'Ibarrola itsasadarrean, ura, burdina, sua eta airea' erakusketak. Bilboko Itsasmuseumen ikusi ahal izango da, 2022ko urtarrilera bitarte

Manex Fuchs, Maite Larburu eta Ximun Fuchs, <em>Amua</em> antzezlanean. ©AINHOA RESANO

Maitasun amuak harrapatuta

Ainize Madariaga

Axut konpainia 'Amua' obra antzezten hasiko da berriz ere. Maitasuna abiapuntu gisa hartuz, eredu tradizionalaz gogoeta bultzatzea dute xede. Emanaldiez gain, material pedagogikoa ere prest dute

Astekaria

Asteko gai hautatuekin osatutako albiste buletina. Astelehenero, ezinbesteko erreportajeak, elkarrizketak, iritziak eta kronikak zure posta elektronikoan.

Izan zaitez BERRIAlaguna

BERRIAlagunei esker eskaintzen dugu balioz osatutako informazioa. Egizu ekarpena gure eginkizunarekin segi dezagun.

Izan zaitez BERRIAlaguna