Albistea entzun

Donostiako 67. KRITIKA. Sail Ofiziala

Min ala bizi

Mikel Zumeta -

2019ko irailak 25

'Vendrá la muerte y tendrá tus ojos'

Zuzendaria: Jose Luis Torres Leiva. Herrialdea: Argentina-Txile. Iraupena: 95 minutu.

Izenburuak ederki azaltzen duen bezala, heriotza datorren aldiro norbaiten begiak dakartza, maitearenak, lagunarenak, norberarenak. Heriotza gutako bakoitzarekin aldatu egiten delako, eta hurbila dugun norbaitena denean begi horien bidez ikusi beharko dugulako maite duguna nola itzaltzen den.

Torres Leiva emakumezko bikote harreman batez arituko zaigu. Bietako bat minbiziak jota dago, eta, nekea dela eta, tratamendu antzuen ondoren berri bati ekiteari uko egiten dio. Biek elkarrekin egingo diote aurre bizitzaren azken pasarte horri.

Filmak aurrera egin ahala, bikotekideak ahizpari txikitan azaltzen zizkion istorioak gogora ekarriko ditu, eta filmean txertatuak izango dira: hainbat pertsonaiak bizitako istorio laburrak izango dira; batzuk harrigarriagoak, besteak zirraragarriagoak, guztiak ala guztiak intimistak, mundu onirikotik hurbil daudenak, errealitatearen eta fikzioaren muga zeharkatzen.

Bikotearen intimitatea sentikortasun ederrarekin irudikatuko du zuzendariak, maitasunetik eta hurbiltasunetik, eta pertsonaiek bizi duten gatazka ere agerian geratuko da; alde batetik hartutako erabakia dela eta, eta, bestetik, gaixotasunaren larritzearengatik.

Film ederra da, berezia, baina esan beharra dago pelikularen erritmoa motelegia suerta daitekeela zenbaitetan, eta oinarrizko traman txertatzen diren istorioek tarteka haria galtzera eraman gaitzaketela, nahiz eta horietako batzuk gehiago garatu ez izanaren pena ere izan dezakegun.

Oreka falta zaiola dirudi, zer kontatu nahi digun edo arreta zertan jarri nahi duen jakingo ez balu bezala. Hala ere, adierazten duen sentikortasun eta intimitatearen aldekoa naiz, David Aguilarrek egindako Mara Mara film laburra gogorarazteraino.

Sareko BERRIAzalea:

Irakurri berri duzun edukia eta antzekoak zure interesekoak badira, eskari bat egin nahi dizugu: Berria diruz babestea.

Zuk eta zure gisako sareko milaka irakurlek egindako ekarpenarekin, eduki gehiago eta hobeak sortuko ditugu. Eta, zuekin osatutako komunitateari esker, publizitateak eta erakundeen laguntzek bermatzen ez diguten bideragarritasuna lortuko dugu.

Euskarazko kazetaritza libre, ireki eta konprometitua eskaini nahi dizugu egunero; bizi zaren munduaren eta garaiaren berri ematen segitu.

Albiste gehiago

 ©OSKAR MATXIN EDESA / FOKU

«Filmatzea nagoen lekuan egoteko modu dialektiko bat da»

Andoni Imaz

Filmak sortzen dituen artista da, zinemagilea baino gehiago. Eginez egiten du lan, eta konbentzioak desegiten ditu bidean. Bere lana mundu osora zabaldu du; Kaliforniatik urteetan, Euskal Herritik orain.
Raid Awwad, 1987ko argazki batean. ©MAJAZZ PROJECT

Maitasuna eta borroka

Mikel Lizarralde

Palestinan lehen intifada piztu zenean Riad Awwadek grabatutako diskoa desagertuta egon da urte hauetan guztietan. Orain, 'The Intifada 1987' izenburuarekin argitaratu dute.

Astekaria

Asteko gai hautatuekin osatutako albiste buletina. Astelehenero, ezinbesteko erreportajeak, elkarrizketak, iritziak eta kronikak zure posta elektronikoan.

Izan BERRIAlaguna

Zure babes ekonomikoa ezinbestekoa zaigu euskarazko kazetaritza independente eta kalitatezkoa egiten segitzeko.