Albistea entzun

Donostiako 69. Zinemaldia

Kinki zinema estilizatua

Daniel Monzonen 'Las leyes de la frontera' lehiaz kanpoko filmak itxi du Sail Ofiziala
<em>Las leyes de la frontera</em> filmeko lantaldea, atzo, Donostian.
Las leyes de la frontera filmeko lantaldea, atzo, Donostian. JAVIER ETXEZARRETA/EFE Tamaina handiagoan ikusi

Iñigo Astiz -

2021eko irailak 26

Western moduko batek itxi du Donostiako 69. Zinemaldiko programazioa, Daniel Monzon zuzendari mallorcarraren definizioari kasu egitera: «western kinki» batek, zehazki. Antolatzaileek Las leyes de la frontera filma (Mugako arauak) hautatu baitute aurtengo Sail Ofiziala ixteko. Lehiaz kanpo eman dute lana.

Javier Cercas idazlearen izen bereko liburua du oinarri filmak, eta 1980ko hamarkadan Espainian bogan izan zen kinki zinemari egindako keinuz beteta dago lana. Auzo txiroetan hazitako gaizkileei eskainitako hainbat film egin ziren sasoi hartan, eta haiei buruz sortutako pelikulak biltzeko sortu zuten etiketa. Monzonek onartu duenez, film haien «freskura» berreskuratzen saiatu da bera. Haiengandik urruntzeko beharra ere sentitu du, ordea. «Kinkiak hilda daude; tiroz jota erori ziren, edo besoan xiringa zutela; beste zerbait proposatzen dut nik: generoaren superbitaminatze eta estilizatze bat».

1978ko Katalunian kokatu du lana horretarako, Gironan konkretuki, eta Nacho Cañas du protagonista; 17 urteko ikasle bat. Txinatar auzoan ibiltzen diren Zarco eta Tere izeneko gaizkileak ezagutu, maitasun hiruki batean sartu, eta lapurretarik lapurreta hasiko da.

Emakumezkorik gabe

Marcos Ruiz aktoreak jokatzen du ikaslearen rola, eta Chechu Salgado eta Begoña Vargas dira Zarco eta Tere, hurrenez hurren. Eta, hain zuzen ere, haien lana da filmaren muinetako bat.

Pandemiak eten zuen filmaketa, eta aktoreei buruan zerabiltzan film eta liburuen erreferentziak bidaltzeko baliatu zuen etena zuzendariak. Hutsune argia igarri zuen lan haietan guztietan Vargas aktoreak, ordea. «Ez zegoen emakumezkorik».

Aurrez, besteak beste, El niño eta Celda 211 filmak zuzendu ditu Monzonek, eta zuzendaririk onenaren Goya saria jaso zuen, gainera, azken horri esker.

Urriaren 8an estreinatuko dute haren azken lana zinema areto komertzialetan.

Sareko BERRIAzalea:

Irakurri berri duzun edukia eta antzekoak zure interesekoak badira, eskari bat egin nahi dizugu: Berria diruz babestea.

Zuk eta zure gisako sareko milaka irakurlek egindako ekarpenarekin, eduki gehiago eta hobeak sortuko ditugu. Eta, zuekin osatutako komunitateari esker, publizitateak eta erakundeen laguntzek bermatzen ez diguten bideragarritasuna lortuko dugu.

Euskarazko kazetaritza libre, ireki eta konprometitua eskaini nahi dizugu egunero; bizi zaren munduaren eta garaiaren berri ematen segitu.

Albiste gehiago

Laura Mora, <em>Los reyes del mundo</em> filmeko zuzendaria (eskuinean), filmeko lantaldeko kideekin, atzo, Kursaaleko amaiera galan. ©ANDONI CANELLADA / FOKU

'Los reyes del mundo'-k irabazi du Urrezko Maskorra

Ainhoa Sarasola-Mikel Lizarralde

Laura Mora zuzendari kolonbiarrak bere herrialdeko bost gazteren istorioarekin eskuratu du jaialdiko sari nagusia. Genki Kawamura japoniarrarentzat izan da Zuzendari onenaren Zilarrezko Maskorra

Neil Jordan zinemagilea, Diane Kruger eta Liam Neeson aktoreekin, <em>Marlowe</em> filma aurkezteko agerraldian, atzo, Donostiako Zinemaldian. ©ANDONI CANELLADA / FOKU

Detektibearen itzal luzea

Ainhoa Sarasola

Neil Jordanen 'Marlowe' filmaren lehiaz kanpoko emanaldiak itxi du Zinemaldia. Liam Neesonek egin du Philiph Marlowe detektibearena, eta Diane Krugerrek Clare Cavendish haren bezeroarena

Astekaria

Asteko gai hautatuekin osatutako albiste buletina. Astelehenero, ezinbesteko erreportajeak, elkarrizketak, iritziak eta kronikak zure posta elektronikoan.

Iruzkinak kargatzen...