GAKOAK

Berria -

2019ko azaroak 8
Google da gehien erabiltzen den bilatzailea. Erabiltzaileek datuak ematen dizkiote etengabe, eta hark aprobetxatu egiten du. Facebook sare sozialak ere antzekoa egiten du.

GOOGLEK ZER DAKIEN ZUTAZ
Nor zaren. Izena, jaiotze data, generoa, hizkuntza... Badaki zer gustatzen zaizun, nolakoa den zure ahotsa, baita zer ideologia duzun ere. Hori dena jakiteko, nondik nora nabigatzen duzun aztertzen du, zer eduki dituzun gustuko, zer bilaketa egin dituzun...
Non zauden. Internetera telefonoz konektatzen zaren bakoitzean, non zauden esaten diozu Googleri. Beraz, datu horiek interpretatuz, badauka zure ibileren berri: non bizi zaren, non egiten duzun lan, non izan zaren oporretan...
Norekin zabiltzan. Zu ez ezik, zure lagunak ere kontrolatzen ditu, eta haien bidez, zu. Badaki zein diren zure Gmaileko kontaktuak, eta, Android gailuetan, kontaktuetako telefono zenbakiak ere jakin ditzake. Calendar erabiltzen baduzu, badauka zure hitzorduen berri. Argazkiak igo eta etiketatzen badituzu, hori ere bai. Bidaltzen eta jasotzen dituzun mezu elektroniko, argazki eta bideo guztiak araka ditzake, eta Drivera igotzen duzun informazio guztia oparitzen diozu.
Zer nahi duzun. Zuk eman diozun informazio guztia aprobetxatuta, Googlek badaki zuk zer nahi duzun, eta, beraz, proposamenak egingo dizkizu, publizitate eran. Norberari berea. Neurrira.

FACEBOOK EZ DA GUTXIAGO
Facebookek ere antzeko baliabideak erabiltzen ditu. Norberak ematen dizkio daturik oinarrizkoenak, eta gainerakoak algoritmo bidez ateratzen ditu, erabiltzaileak emandako seinaleei jarraituz.
Norberak emandakoak. Izena eta helbide elektronikoa, gutxienez. Telefonoa, jaioteguna, ikasketak egindako lekuak eta beste datu batzuk, aukeran. Izen faltsua jarrita ere, algoritmoak berehala hartuko dizu traza.
Kliken arabera. Zure jarraitzaileak nortzuk diren, haiekin daukazun harremana (gustatzen zait, partekatu, erantzun...) aztertu, eta ondorioak ateratzen ditu.
Proposamenak. Zure intereseko edukiak erabaki, eta horiek erakusten dizkizu: zure lagunen edukiak zein publizitatea.

Irakurle agurgarria:

Honaino iritsi zarenez, eskaera bat egin nahi dizugu: irakurtzen ari zaren edukia eta egunkaria babestea, konpromiso ekonomikoa hartuz. Publizitatea eta erakundeen diru-laguntzak ez dira nahikoa BERRIAren etorkizuna bermatzeko. Sarean eskaintzen dizugun edukia irakurtzen duzuen milaka irakurleek proiektuari ekarpena eginda, urrutira iritsiko ginateke.

Kazetaritza libre, ireki eta independentea egin nahi dugu euskaldunontzat. Euskaraz informatzea delako gure eginkizuna, eta zure eskubidea.Lagun gaitzazu bide horretan. Idatzi gurekin etorkizuna. Geroa zugan.

Martxelo Otamendi
BERRIAko zuzendaria

Izan zaitez BERRIAlaguna

Informazio osagarria

Izan zaitez BERRIAlaguna

Irakurtzen ari zaren edukia libre ematen jarraitu nahi dugu. Euskaraz informatzea da gure eginkizuna, zure eskubidea. Sareko irakurlea bazara, konprometitu zaitez irakurtzen ari zarenarekin. Geroa zugan.

Izan zaitez BERRIAlaguna