Albistea entzun

KRITIKA. Musika

Pozarren

Marta Garcia -

2022ko urtarrilak 15

Javier Camarena

Pianoa: Angel Rodriguez. Egitaraua: L. Delibes, J. Massenet, G. Donizetti, G. Verdi, F. Cilea, R. Falvo, A. Garcia Abril eta abarren obrak. Lekua: Donostiako Kursaal auditoriuma. Eguna: Urtarrilak 13.

Javier Camarenak duela bi urte bisitatu zuen Kursaal auditoriuma azkenengo aldiz, baina badirudi hari fin batek lotu dituela bi emanaldiak, txaloaldia mutur bakoitzean. Exijentzia maila handiko programa eskaini zuen aurrekoan tenor mexikarrak, oso-osorik opera ariez osatuta; oraingoan, errepertorio frantsesera gehiago hurbildu da, eta Caruso handiak hain ezagun egin zituen abesti napoliarrak ere ekarri ditu taulara.

L. Delibesen Prendre le dessin d'un bijou ariak ireki zuen kontzertua, hasiera-hasieratik agerian utziz Camarenaren tinbre fina zein dinamiken menderatzea; azken notaren gainean marraztu zuen diminuendo dotorea ezohiko kontrolaren erakusle izan zen. J. Masseneten Instant charmant... ederrean ere giro bertsua mantendu zuen, errepertorio frantsesari ekiteko sen eta izaera sobera dituela frogatuz. Opera italiarrari ekin baino lehen, Angel Rodriguezek G. Bizeten Habanera-ren gainean egindako moldaketa propioa eskaini zuen, apaindura eta kromatismoz josia; bakarlari zein laguntzaile gisa erakusten duen maisutasunak merezi du esku programan bere ibilbidearen inguruko paragraforen bat eskaintzea behintzat. G. Donizettiren Spirto gentil arian bel canto-aren esentzia haragiztatu zuen Camarenak, F. Cilearen Lamento di Federico veristarako bidean legatoa, fraseatzea eta ahoskera bikaina batuz.

Programaren bigarren zatia irekitzen zuten abestiek publikoa zoratzeko osagarri guztiak biltzen dituzte: izaera melodiko argia eta goiko erregistroa miatzeko balio duten bukaerak. Ongi egokitzen zaizkio Camarena bezalako izar batek eskaintzen duen ikuskizunari, intentsitatea pixkanaka igoz eta samurtasunez neurtuz, bide onetik bidaiatuz. Publikoak erregutu zizkion hiru bisak baino lehen —tartean, Malagueña salerosa fin eta gustagarria—, Camarenak A. Garcia Abrilen Canto porque estoy alegre hunkigarria ehundu zuen, konpositore aragoiarraren heriotzaren lehen urteurrena bete baino hiru hilabete lehenago, bizitzari ere omen egiteko beharra ez dadin galdu.

Sareko BERRIAzalea:

Irakurri berri duzun edukia eta antzekoak zure interesekoak badira, eskari bat egin nahi dizugu: Berria diruz babestea.

Zuk eta zure gisako sareko milaka irakurlek egindako ekarpenarekin, eduki gehiago eta hobeak sortuko ditugu. Eta, zuekin osatutako komunitateari esker, publizitateak eta erakundeen laguntzek bermatzen ez diguten bideragarritasuna lortuko dugu.

Euskarazko kazetaritza libre, ireki eta konprometitua eskaini nahi dizugu egunero; bizi zaren munduaren eta garaiaren berri ematen segitu.

Albiste gehiago

dFeria jaialdiko antolatzaile eta sustatzaileak, gaur, Donostiako Viktoria Eugenia antzokian egindako aurkezpen agerraldian. ©Iñigo Uriz / FOKU

Oreka izango du ardatz aurtengo dFeria jaialdiak

Alex Uriarte Atxikallende

Arte eszenikoen dFeria jaialdia martxoaren 14tik 17ra bitartean egingo dute, Donostiako hainbat agertokitan. Festibala hasi baino bi egun lehenago, ‘pre-feria’ izeneko egitarau berezia izango da.

Lautan Hiru jaialdiaren antolatzaileak, gaur, Bilbon. ©Marisol Ramirez / Foku

Lautan Hiru antzerki jaialdia egingo dute laugarrenez Bilboko Zazpikaleetan

Olatz Enzunza Mallona

Euskaltzaindiak, Cafe Bar Bilbaok, Zazpi Katu gaztetxeak eta Bira kulturguneak antolatu dute egitaraua, elkarlanean, eta otsailaren 3an abiatuko da.

Antso Jakituna erregea eta Benjamin Tuterakoa bidaiaria elkarrizketan, Tuterako gazteluko ganberan. ©IÑAKET

Mundua Tuteratik zeharkatzea

Iñigo Astiz

Mikel Begoña gidoigileak eta Iñaki Martinez 'Iñaket' marrazkilariak XII. mendeko Nafarroa multikulturala irudikatu dute 'Benjamin Tuterakoaren bidaia aparta' komiki liburuxkan

Astekaria

Asteko gai hautatuekin osatutako albiste buletina. Astelehenero, ezinbesteko erreportajeak, elkarrizketak, iritziak eta kronikak zure posta elektronikoan.

Izan BERRIAlaguna

Zure babes ekonomikoa ezinbestekoa zaigu euskarazko kazetaritza independente eta kalitatezkoa egiten segitzeko.