Albistea entzun

BI AHOTSETARA

Egunsentiak

Antton Iturbe -

2018ko otsailak 18

Andoni Tolosa Morau-ren Egunsentiak alperrentzat disko berria entzuten ari naiz lerro hauek idazten ditudan bitartean. Alzheimerraz gaixo duen bere amarekin ia goizero egindako ibilaldien kontakizun musikatu hunkigarria. Amaren gainbehera motel mingarri horren kide, testigu eta zaintzailearen emozio, burutapen eta oroimenen bilduma intimo eta intimista. Doinu leun, epel eta itxuraz xinple hauek nire oroimenaren ertz ezkutuenetan gordetako bizipenak pizteko ahalmen azalduezina dute.

Aldi berean, Derek Bailey gitarra jotzaile britaniarrak 70eko hamarkadan egindako grabaketa batzuen berrargitalpenari buruz irakurtzen ari naiz. Instrumentu berbera erabili arren, Derek Baileyren musika Andonirenaren antipodetan dagoela esan daiteke. Lehenengoak inprobisazio aske eta erabat abstraktuan oinarritu zuen bere ibilbide guztia, Europako free jazzaren musikari aurrerakoien eta eraginkorrenetako bat bilakatuz. Bere bideari ekinez, bai bakarka eta baita elkarlan intimoetan ere, Baileyk gitarra jotzeko teknika eta jarrera hain berezi, berritzaile eta sendoa eraiki zuen, musika eremu berri baten aurkitzailetzat har genezakeela. Inprobisazioa, sormenerako baliabide egiazkoenaz jotzen zuen eta harekiko zuen konpromisoa hain zen sakona, beste antzeko musikariekin ondoan oso grabaketa kopuru murritza utzi zigula. Sortzea eta entzutea une soil batean existitu zitezkeela zioen eta soinu horren betirako galera aintzakotzat hartzea bere benetako balioa ematea zela.

Baina, nire zorionerako, grabaketa hauen bitartez soinu haiek, edo soinu haren oroimenak, nigana ailegatu dira orain eta erresonantzia baten moduan nire oroimena astindu eta kitzikatzen dute, Andoniren kantu ederrek bezalaxe. 70eko hamarkadako entzuleak, neu, Andoni, Andoniren ama, geu denok... musikak elikatzen du gure oroimen kolektiboa, eta musika da handik altxor preziatuenak aurkitzeko ahalbide preziatuena. Agian baita galdutzat eman genituenak ere.

Asko balio du irakurri duzun albiste/artikulu honek. Talde baten lanaren emaitza da.

Albiste hau zuri helarazteko eta talde honek bere lana baldintza egokietan egin dezan, BERRIAk ezinbestekoa du zure sostengua.

Zure babes ekonomikoarekin, aldi hau kontatzeko funtzioa betetzen jarraitu nahi dugu: kazetaritza konprometitu, kalitatezko eta independentea egiten.

Albiste gehiago

<b>Joachim Lafosse zuzendaria —ezkerretik bigarrena— eta <em>Un silence</em> filmeko aktoreak, atzo.</b> ©JAGOBA MANTEROLA / FOKU

Lotsak eraginiko isiltasuna

Mikel Lizarralde Ainhoa Sarasola

Pedofiliaren gaiari heldu dio Joachim Lafossek 'Un silence' filmean. 'La práctica' eta 'MMXX' lanak ere aurkeztu dituzte Urrezko Maskorra irabazteko lehiaketan
'The Killer' filmeko irudi bat. ©Donostiko Zinemaldia

David Fincherren 'The Killer' izanen da emanaldi sorpresako filma

Berria

Larunbatean emanen dute, Viktoria Eugenia antzokian. Filmeko argazki zuzendari Erik Messerschmidtek aurkeztuko du.

 ©MAIALEN ANDRES / FOKU

«Umiltasun osoz diot, baina uste dut aktore jaio nintzela»

Jone Bastida Alzuru

Sagarzazu 1976an aritu zen aurrenekoz zineman, Juanmi Gutierrezek 'Balantzatxoa' antzezlana egokitu zuenean, eta, ordutik, 40 urteko ibilbide oparoa egin du aktore donostiarrak. Haren lana aitortu eta omenduko dute Zinemira sariarekin.

Godarden <em>Film annonce du film qui n'existera jamais: 'Drôles de guerres'</em>. ©BERRIA

Astekaria

Asteko gai hautatuekin osatutako albiste buletina. Astelehenero, ezinbesteko erreportajeak, elkarrizketak, iritziak eta kronikak zure posta elektronikoan.

Iruzkinak kargatzen...