Albistea entzun

Donostiako 69. Zinemaldia. KRITIKA. Perlak

Zirrikitu batetik

<b>Charlotte Gainsbourg eta Jane Birkin, filmaren irudi batean.</b>
Charlotte Gainsbourg eta Jane Birkin, filmaren irudi batean. DONOSTIAKO ZINEMALDIA Tamaina handiagoan ikusi

Uxue Arzelus -

2021eko irailak 18

'Jane par Charlotte'

Zuzendaria: Charlotte Gainsbourg. Herrialdea: Frantzia-Erresuma Batua. Iraupena: 90 minutu.

Jane Birkin eta Charlotte Gainsbourg. Ama-alabak. Abeslariak eta aktoreak. Abiapuntua: ez dute harreman estu bat, ez dute elkar asko ezagutzen, eta deserosotasuna nabari da haien artean. Tresna: hainbat kamera eta irudi asko.

Charlotte Gainsbourgen lehen film honetan, bere ama ezagutzeko egiten duen bidaian lagunduko dugu. Ezagutu eta ulertzeko jarduera bat izango da. Izan ere, alabak egiten dion lehen elkarrizketan filmaren funtsa izango dena azaltzen digu: ez dute harreman estu bat, eta Charlottek beti galdetu izan dio bere buruari horren zergatia zein den.

Lehen elkarrizketa horretan abiatzen da ama-alaben istorio hau, ama izatearen eta alaba izatearen arteko balantza; biak dira ama, eta biak dira alaba, eta horrek bakoitzarentzat zer esan nahi duen aztertuz joango dira, elkarren arteko harremanaren korapiloak askatuz doazen bitartean.

Ez nuen emakume hauei buruzko informazio askorik; filmen bat ikusia nuen, kantaren bat entzunda, eta aita/senarrari buruz zer edo zer irakurria. Baina aipatutako horiek gutxienekoa dira istorio honetan. Bai, haien bizitzaren zati garrantzitsu bat dira fokuak, estreinaldiak, filmak eta kantak, baina interesgarriena hori guztia alde batera uztean kontatzen dena da, eta Gainsbourgek bikain egiten du. Azken batean, Jane Birkin haren ama da, eta bera haren alaba, eta haien arteko harremanak gutxi du zinemaz eta glamourraz.

Era goxo baina zuhurrean erretratatzen digu ama Gainsbourgek. Horretarako, biek ondo ezagutzen dituzten kamera, argazki saio eta irudiak erabiliko ditu; ingurune ezagun eta eroso bat sortuko du bientzat, barruan duten hori lasai azaleratzeko. Emaitza handikeriarik gabe egindako filma da; Gainsbourgek amarekin hitz egiteko jarri duen aitzakia dirudi, baina eskertzekoa da, zirrikitu batetik bada ere, barrura begiratzen utzi digulako.

Sareko BERRIAzalea:

Udazkenean, BERRIAlagun egiteko pausoa eman dezazun, eskaintza bat egin nahi dizu BERRIAk. Herri baten kulturaren plaza da BERRIA. Kultur egitasmo, dinamika eta ekitaldi anitzen erakustoki. Euskal kulturaren inguruko informazioaren plaza handia. Azaroan eta abenduan, Euskaraldiak, Bertsolari Txapelketa Nagusiak eta Durangoko azokak hartuko dituzte, besteak beste, BERRIAren orrietako asko, paperean eta webgunean.

Albiste asko irakurriko dituzu, segur aski webgune honetan bertan. Eta eskari bat egin nahi dizugu: har ezazu konpromisoa irakurtzen duzunarekin. Irakurleen babes ekonomikoa funtsezkoa da BERRIAren etorkizuna ziurtatzeko.

Albiste gehiago

Oier Guillan, Agurtzane Solaberrieta eta Haritz Azurmendi ©Jakin

Idoia Beratarbide eta Oier Guillan dira Joan Mari Torrealdai ikerketa bekaren irabazleak

Isabel Jaurena

'Artxibo biluzia' saritu dute, Torrealdairen artxiboen lapurreta abiapuntu duen proiektua.

Martxan da Durangoko 57. Azoka

Aurten bai: ohiko irudiak ikusi dira Durangoko Azokaren lehen egunean

Paulo Ostolaza

Goizean ireki ditu ateak Landako guneak, eta ikasleak izan dira protagonista han. Arratsaldean egin dute irekiera ekitaldia, Barrexerka antzerki taldearen eskutik.

Langileak Durangoko Landako guneko salamahaietako bat prestatzen, atzo. ©MARISOL RAMIREZ / FOKU

Eztanda baten esperantzan

Iñigo Astiz

Gaur hasiko da Durangoko 57. Azoka, eta, azken bi urteetako gorabeheren ondoren, pandemia aurreko itxura berreskuratzeko erronka izango du aurrez aurre igandera bitarte. Musikaren euskarri fisikoen krisiak eta prezioen igoerak eragindako ziurgabetasunari ere erantzun beharko dio.

 ©Aritz Loiola, FOKU

Astekaria

Asteko gai hautatuekin osatutako albiste buletina. Astelehenero, ezinbesteko erreportajeak, elkarrizketak, iritziak eta kronikak zure posta elektronikoan.

Iruzkinak kargatzen...